Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Autotransportwagons van LS-Models

Gestart door ERVIN, 09 oktober 2010, 22:07:15 PM

chef garde

Waauw!  Wist niet dat die autotransportwagens in hoogte regelbaar waren ... ideaal om bestelwagens op te plaatsen.

Jurgen

Mooie wagens inderdaad, maar volgens mij overal uitverkocht.

En de vraag of de Cobelfret wagens samen met de B-Cargo wagens ingezet worden heb ik ook al 2 maal gesteld, maar tot nu toe nog steeds geen antwoord op gekregen.
Is er nu echt niemand die hier een antwoord op kan geven?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

waar wat is nu de prijs van die set?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Mooie wagens inderdaad, maar volgens mij overal uitverkocht.

En de vraag of de Cobelfret wagens samen met de B-Cargo wagens ingezet worden heb ik ook al 2 maal gesteld, maar tot nu toe nog steeds geen antwoord op gekregen.
Is er nu echt niemand die hier een antwoord op kan geven?



Jurgen , ik heb net eens naar mijn foto's gekeken , en ik heb er een heleboel van autotransporten , maar nergens heb ik er waar de Cobelfrets samen met die van B-Cargo op staan , sorry maat, maar mss hebben andere daar wel foto's van??

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

daniel

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Wat is nu toch die PRIJS??????????0?


Hier bij voorbeeld
http://www.reisezugwagen.eu/?p=3014
die prijs is ongeveer overal hetzelfde. Maar hier hebben ze mooie fotos [;)]

B-Cargo

Ik dacht dat er op deze wagens vroeger COBELFRET / B-CARGO op vermeld stond en dat al deze wagens ondertussen door COBELFRET zijn overgenomen.
B-Cargo, ondertussen NMBS-logistics, bezit geen goederenwagens meer, deze zijn allen ondergebracht bij de filialen.
groetjes,

Sicco

citaat:
Geplaatst door daniel

Rechtstreeks van de spuit cabine ... een honderdtal VW (Minikits van Herpa) wachten nog op hun definitieve kleur. Groen en bordeau zijn gedaan [;)]



Complimenten Dani?l! Ziet er fantastisch uit.
Maar zijn die wagens echjt in hoogte verstelbaar, opf zijn het twee versies?

daniel

Inderdaad, als je de bovenste brug afhaalt, heb je twee mogelijke positie; Maar better met een beeld

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door daniel

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Wat is nu toch die PRIJS??????????0?


Hier bij voorbeeld
http://www.reisezugwagen.eu/?p=3014
die prijs is ongeveer overal hetzelfde. Maar hier hebben ze mooie fotos [;)]


Merci.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Driesel


Vroeger stond er ACE (Auto Care Europe) en B-Cargo op de wagens (toen ze nog eigendom waren van B-Cargo). Ze kwamen naar Zeebrugge beladen met Fords (Mondeo's en Transits), tot Ford besloot om voortaan hun wagens te verschepen via Vlissingen (Sloe-haven).

Ik heb nog enkele foto's gevonden van toen:


Dudzele, maart 1995

De Ford Transits werden toendertijd meestal op andere wagens vervoerd, zoals deze: http://www.transwaggon.com/fileadmin/user_upload/Typenblaetter/Flach/TWA_1060_RV.pdf

Op volgende foto zijn deze wagens te zien achter de 2225

Dudzele, 5-6-2001

Cobelfret heeft de wagens overgekocht (maar wanneer?). Daarbij werden de ACE-logo's overplakt met het Cobelfret-logo. Beide versies hebben, volgens mij, maar beperkt samen gereden, namelijk in de periode toen de Cobelfret-logo's werden aangebracht.

Groeten,

Dries

B-Cargo

je hebt gelijk, ACE en B-CARGO logo tezamen op de wagen!
Vanaf 2011, morgen dus [:)], rijdt Trainsport de Ford-trein naar de Sloehaven. Geen inzet van de 65'ers DB Schenker NL meer op deze trafiek en een transport minder voor ons om op te volgen [V]
Ik heb gehoord dat Cobelfret met zijn 'centjes' in Trainsport zit..
Dit geheel terzijde. [:)]

Driesel


Ja, Bram, jammer, vooral voor de mannen van Genk.

Ik had nu net een loc omgespoten als 6513 in NS Cargo-kleuren met Railion opschriften.
Railion 6513 + 6508 ("Vlaamse Reuzen") met Cobelfret-wagons:



Dries


B-Cargo

nu ben ik eens echt jaloers se, op uw sleep wagens en vooral.. de locs!!
[8D][:p]
had zo graag eens een ritje met de Sloe trein meegereden, te laat nu..
nu blijven enkel de ritjes Sittard<=>Kinkempois/Hermalle nog over voor deze betrouwbare, toch wel stoere locs!

Driesel

citaat:
nu ben ik eens echt jaloers se, op uw sleep wagens en vooral.. de locs!!

Thx, maar ik denk dat ze een beetje te klein zijn voor jou!(1/160)[;)]