Autotransportwagons van LS-Models

Gestart door ERVIN, 09 oktober 2010, 22:07:15 PM

C-rail

citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Volgens mij is het niet zo dat je om wagens te laten rollen,je het complete gewicht moet kunnen verzetten.
Dat is alleen bij ophijsen het geval.
20 man kunnen wel een stevige goederenwagen wegduwen,maar twintig man kunnen hem niet optillen.
Er zijn daar formule voor (die heb ik ooit eens geleerd)maar even snel weer vergeten.
wim  







F = m . g, oftewel: de zwaartekracht = de massa in kg maal 9.81N/kg
En dan heb je nog die formules van arbeid, die ik ondertussen wel vergeten ben [:o)]
Klopt, heeft iets met de richting van waarin tegen de zwaartekracht gewerkt word dacht ik.

SuSke

het heeft te maken met rolweerstand en koppel van je motor en overbrenging.
De rolweerstand wordt voornamelijk bepaalt door de wrijving van de assen in de boogies, zijn die gelagerd in messing busjes of draaien die in de kunststof. En in die kracht speelt inderdaad de zwaartekracht ook mee, maar veel minder dan je denkt.
Het koppel dat je loc kan opbrengen zal niet zo direct het probleem zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bert Ossevoort

Wel wel ,Erwin ,je wordt bedankt [wel in positieve zin dan !!!]
Kon mij na het zien van jouw foto's niet meer beheersen ,heb gisteren ook 1 set aangekocht ,echt schitterend !!
daar zullen we zeker van gaan genieten ,mooie hobby toch ?!! .
Bert.

OMC

Even een dienstmededeling: Erwin zal tot nader order niet op het forum actief zijn wegens een crash van zijn PC ... Wordt ongetwijfeld vervolgd [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

patatje70

weeral???? amaaiiiii.... die heeft geen geluk..

Paulogic

Tja deftige pc's bestaan en goede it-ers ook !!!
[8D][8D][8D]
mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

Helaba Paul , ik heb een deftige PC h? ?n een goeie IT -man , dus hier ben ik weer  , het probleem was dus geen virus , maar wat was het dan wel????
Ik kon op bepaalde site's niet meer op , op andere dan weer wel , ik kon naar bepaalde mensen nog mails sturen , naar andere dan weer niet enz...

Swat , ik ben hier dus weer actief , en je zal het geweten hebben , bekijk de foto's maar die ik her en der heb geplaatst...[;)]

@Bert Ossevoort , graag gedaan hoor.[;)]

OMC

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Helaba Paul , ik heb een deftige PC h? ?n een goeie IT -man , dus hier ben ik weer  , het probleem was dus geen virus , maar wat was het dan wel????
Ik kon op bepaalde site's niet meer op , op andere dan weer wel , ik kon naar bepaalde mensen nog mails sturen , naar andere dan weer niet enz...

Swat , ik ben hier dus weer actief , en je zal het geweten hebben , bekijk de foto's maar die ik her en der heb geplaatst...[;)]

@Bert Ossevoort , graag gedaan hoor.[;)]



Welkom terug Erwin, ik zat er vanmiddag niet ver naast met mijn prognose blijkbaar!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

TreinTeLaat

Welkom terug !

Dankzij jouw prachtige foto's zag ik dat dit echt de moeite was...=> ik heb ze ook gekocht :)

Paulogic

Graptje hee Erwin [;)]

Het probleem is opgelost en dat is het belangrijkste.
Misschien stond uwe parental control op ???[:D]

Leuke foto's, al gezien uw nieuw materiaal : wree weis manneke !!
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Graptje hee Erwin [;)] Misschien stond uwe parental control op ???[:D]
[:D] [:D] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Graptje hee Erwin [;)] Misschien stond uwe parental control op ???[:D]
[:D] [:D] [:D]

H?la, wil dat dan zeggen dat mijn e-mailadres niet geschikt is voor kinderen? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

citaat:
Geplaatst door doomslu
H?la, wil dat dan zeggen dat mijn e-mailadres niet geschikt is voor kinderen? [:D]



Misschien he... parental control kan door zijn vrouw zijn ingesteld.
Hij was misschien gestraft en mocht efkes niet mailen naar
hobbygenoten ???[:D]

Tja in de hoek staan heeft bij Erwin geen zin. Gelijk welke hoek
staat toch vol met spoor en aanverwanten. Niet echt een straf dan of course.[:D]
mvg,
Paul(ogic)

B-Modelbouw

Vraagje aan de kenners ...

Hoe stonden de wielklemmen (of hoe noemen die beugels om de wagens vast te zetten) wanneer er geen auto's werden vervoerd ?
Kwestie om dat in model ook na te maken.


TreinTeLaat

Hoe breng je trouwens die gele wielklemmen op hun plaats ?