Autotransportwagons van LS-Models

Gestart door ERVIN, 09 oktober 2010, 22:07:15 PM

doomslu

Schitterende sleep, maar wel een dure bedoening als je ze wil beladen.
Misschien zou er eens een autootjesfabrikant een goedkoop modelletje op de markt moeten brengen in "familieverpakking". [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Niet alleen een dure bedoening , maar vooral een hele zware , ik weet niet of mijn locs een volbeladen sleep zouden kunnen trekken , dus ik ga ze alvast niet volledig beladen.[^]

B-Modelbouw

In plaats van de trein te beladen met Volkswagens kun je ze ook beladen met Dacia's, da's een pak goedkoper  [:D][:D][:D]

Drie meter wagens vullen met auto's, dat wordt een moordend gewicht voor het locje, zeker als er wat hellingen en bochten in de baan zitten. Maar de wagens hebben ruime speling op hun wielassen.

ToThePoint

Zou een afgietsel in PU geen idee zijn?
Kosten worden gedrukt en ook het gewicht.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

itchy

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
Drie meter wagens vullen met auto's, dat wordt een moordend gewicht voor het locje
Hoeveel weegt zo'n Golf GTI op 1/87 eigenlijk? Dat dan maal 96 plus het gewicht van 8 autodraagwagens...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

Afgieten zou ik niet doen. De kwaliteit krijg je nooit zo goed als bij een "echt" fabrieksmodelletje, en het zal zeker niet beduidend lichter zijn. Alleen de kosten zullen lager zijn.
Hoeveel wegen zo'n 12 autootjes ?
Kan je de gewichtstoename compenseren door gewicht van de wagon zelf te verminderen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C-rail

En plastieken autootjes?
Want je Golf's zijn uit metaal, tenzij ik mij vergis.

Plastieken autootjes zijn beduidend lichter dan metalen exemplaren!

itchy

citaat:
Geplaatst door C-rail
Plastieken autootjes zijn beduidend lichter dan metalen exemplaren!

Trabantjes eens proberen? 560 kg per stuk [:D]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door doomslu


Misschien zou er eens een autootjesfabrikant een goedkoop modelletje op de markt moeten brengen in "familieverpakking". [;)]


Herpa brengt onder de benaming "Magic Cars" goedkope automodelletjes uit. Ze zijn verpakt in setjes van 2 en kosten (in 2006) 3,95 ? voor een setje. Volgende auto's zijn zo uitgebracht: Audi 100, Renault 16, Mercedes /8, Opel rekord Caravan, Audi 100 L, Ford Taunus 12M.
De afwerking is wel wat minder dan de 'gewone' hedendaagse automodelletes zoals ze vandaag de dag worden geproduceerd.
Of alle setjes nog verkrijgbaar zijn weet ik niet.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

krispy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Niet alleen een dure bedoening , maar vooral een hele zware , ik weet niet of mijn locs een volbeladen sleep zouden kunnen trekken , dus ik ga ze alvast niet volledig beladen.[^]



Heb het even nagemeten :

1 wagon ( 2 delen ) weegt ongeveer 60 gram.
12 herpa autootjes ( diegene men zelf moet maken ( kitjes )) VW passat ( dus grote modelen wel in plastik ) weegt ongeveer 30 gram.

dus 1 beladen wagon komt op ongeveer 90 gram.

Dus de volledige samenstelling van 4 beladen wagons zou op ongeveer 360 gram komen.  
Dat zou toch niet te zwaar mogen zijn volgens mij.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ysbeer

Volgens mij is het niet zo dat je om wagens te laten rollen,je het complete gewicht moet kunnen verzetten.
Dat is alleen bij ophijsen het geval.
20 man kunnen wel een stevige goederenwagen wegduwen,maar twintig man kunnen hem niet optillen.
Er zijn daar formule voor (die heb ik ooit eens geleerd)maar even snel weer vergeten.
wim  

itchy

citaat:
Geplaatst door krispy
Dus de volledige samenstelling van 4 beladen wagons zou op ongeveer 360 gram komen. Dat zou toch niet te zwaar mogen zijn volgens mij.

Dat dacht ik ook al. Maar misschien ligt het dan toch aan die Golf GTI's h
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

janjozef

dat gewicht lijkt mij veel te klein om een loc al problemen te geven,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

OMC

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Volgens mij is het niet zo dat je om wagens te laten rollen,je het complete gewicht moet kunnen verzetten.
Dat is alleen bij ophijsen het geval.
20 man kunnen wel een stevige goederenwagen wegduwen,maar twintig man kunnen hem niet optillen.
Er zijn daar formule voor (die heb ik ooit eens geleerd)maar even snel weer vergeten.
wim  




Klopt, heeft iets met de richting van waarin tegen de zwaartekracht gewerkt word dacht ik.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

vanmiegroet

het gewicht van die wagens is echt geen probleem.
Ik heb al eens een br 74 voor een stam goederenwagens gehangen die balaadt waren met echte ijzeren buisjes.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer