The_golds treinbaan!

Gestart door the_gold, 09 oktober 2010, 19:19:04 PM

the_gold

Jawel vandaag eindelijk kunnen beginnen, vanaf morgen foto's!
Ongeveer 17 meter spoorbaan in dubbelspoor, 1 reigzigersbundel en 1 goederenbundel. Misschien komen er ook een aantal opstelsporen voor de diesellocs. In totaal een 40 belgische locs die voor de tractie kunnen zorgen.

Hoogte van de baan is 74 cm, breedste punt 120cm.

tot dan!

OMC

#1
Ik ben benieuwd naar de eerste foto's, opnieuw een draadje waar we een baan in opbouw kunnen volgen. Veel succes uiteraard [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

the_gold

#2
bedankt!
Vandaag is het kaderment in 1 hoek al gemaakt, morgen waarschijnlijk het plafont nog afwerken. Dan gaat de hele zijde aan de overkant gemaakt worden ( nog geen foto wegens te rommelig )[:D]



Links is de breedte 93 cm, waar het nog afgewerkt moet worden 120 cm.
De lange zijde aan de andere kant zal +- 1 meter breed zijn.

vanmiegroet

#3
Die zolder hoek en de laminaat en hout kleur is juist dezelfde al op mijn zolder.
Dit is erg vreemd maar ik wacht op meer foto's en de mooie modelbaan.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

railman56

#4
een mooie ruimte om iets degelijk op te maken
veel succes en plezier met je project
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

eddy

#5
Inderdaad,mooie ruimte.Laat de foto's maar komen.
groeten eddy

OMC

#6
Op die zolderruimte alleen al ben ik jaloers [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

the_gold

#7
bedankt voor de leuke reacties, ik hoop tegen het einde van deze week een mooier resultaat te hebben om aan jullie te tonen.

Gerolf

#8
citaat:
Geplaatst door the_gold
Ongeveer 17 meter spoorbaan in dubbelspoor...40 belgische locs die voor de tractie kunnen zorgen
file in aantocht?
Nee serieus: Succes met je project [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TreinTeLaat

#9
Dat gaat zeker prachtig worden..
Ben benieuwd naar het vervolg [:D]

jan77

#10
Veel plezier met de bouw
Grtz Jan

Michiel

#11
Nicolas,

Ik kan me voorstellen dat je met veel enhousiasme eindelijk aan de bouw van de baan kan beginnen. Het frame ziet er goed uit, alleen de poten lijken me wat dun. Ik vrees dat je later, met het volledige gewicht van de baan, en het erop steunen om te werken, wiebelende poten gaat hebben. Ik zou dit toch eens nakijken. Maar voor de rest kijk ik uit naar de vorderingen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

#12
Het lijken me ook niet meteen de meest stevige poten die eronder staan.
Ofwel een schuine dwarsbalk tussen die poten plaatsen, ofwel iets dikkere poten voorzien. Het laatste lijkt mij het meest verstandige en ook het stevigste. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

#13
Ongeveer 2/3 van het frame is klaar[^]
Er zijn ook planken tussen de poten gestopt, inderdaad veel steviger nu.

the_gold

#14


weer een beetje bezig geweest...
Nu nog het moeilijke krappe gedeelte, en later deze week de MDF er op.