Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Water ven ER Decor

Gestart door mahtoska1, 09 oktober 2010, 11:13:50 AM

mahtoska1

Hallo Allemaal,

Heeft er iemand van jullie al 'Water' gebruikt van ER Decor.
Wat zijn de ervaringen?

Eventueel foto's

Alvast bedankt en de beste Z groeten,


Pieter

evan

Hoi Michiel,

Welke referentie?  Ze bieden meerdere varianten en soorten aan...

Het product zal best wel meevallen voor stilstaand water zoals een rivier of kanaal.  Niet voor een beekje met een groot verval want het zoekt tijdens zijn uithardingsproces steeds het laagste punt.  Zo zou na enkele uren alles beneden liggen en niet meer bovenaan. Met de "hersmeltbare" giethars kan je dat wel vermits het veel sneller droogt.

Het kant en klare water om uit te gieten (verschillende kleuren)  krimpt wel behoorlijk en blijft steeds een beetje kleverig.  Daar dien je wel mee rekening te houden.  Woodland scenics heeft hetzelfde product, maar ze hebben hun formule aangepast zodat het minder krimpt en niet meer kleeft nadien.

Een leuke tip als je echt glanzend en stilstand water zou willen namaken is bootlak- (polyurethaan) vernis op een geschilderde ondergrond.

Laat gerust even weten welke toepassing het is.  Ik bedoel hiermee: een beek, kanaal, rivier, ...

Grts



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1

Hallo Evan,

Bedankt voor de reactie. Het is voor een rieviertje in berglandschap.
Het verval is redelijk.

Vroeger heb ik al eens 2 componenten kunsthars gebruikt (ik denk van VossChemie) Dit gaf ook een goed effect.

Beste Z groeten,

Pieter

evan

Wel dan zou ik het bij Voss houden [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Hey, nu we toch over water bezig zijn,
ik heb van bush, is dit goed?
Mvg Giel-Jan

evan

Bush?  Nog niet getest, maar ik ken het wel.  
Jammer dat ik je hier niet kan in bijstaan[:(]

Heb je het al gekocht?  Op welke basis berust het?  Ready to use of twee komponenten?

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Ready to use.
Ik heb direkt een kitje met steentjes en verschillende zandsoorten gekocht.
Mvg Giel-Jan

mahtoska1

citaat:
Wel dan zou ik het bij Voss houden


Ok. Alvast bedankt voorhet advies.
Ik blijf bij Voss

Beste Z groeten,

Pieter

T03

"I have a train riding in my brain"

evan

Klopt!  WS heeft leuke dingen zoals "realistic water" voor stilstaand water.  "Watereffects" voor textuur (filmpje), maar "EZ water" is niet zo ideaal (smeltkorrels).  Voor Michiel is het water van VOSS afgewerkt met bv "water effects" ideaal.

@gjvdz

Dat product van busch "Bush aqua" lijkt me op "Watereffects" van WS zoals het filmpje.

Allen succes!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.