Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ik ben er

Gestart door Durango, 08 oktober 2010, 20:38:22 PM

Durango

Ik zal me netjes even voorstellen. Ik woon in het mooie en gezellige Brabant, maar wel in het Nederlandse gedeelte. Ik ben een fervente fan van het smalspoor naar hoofdzakelijk Amerikaans voorbeeld. Ik ben na mijn N periode in 1983 overgestapt op HoN3. (De lokjes van toen (ja ze rijden nog) zijn voorzien van nieuwe motoren en worden momenteel gedigitaliseerd). Ik weet dat er in Nederland maar zo'n 5 of 7 mensen actief zijn in deze schaal, maar hoeveel belgische modelspoorders weet ik niet. Ook in Duitsland zijn er enkele. Een beetje een vogel van vreemde pluimage ben ik dus. Daarnaast ook een beetje Ho normaalspoor. Sinds kort ben ik ook een beetje aan het klungelen in On30 waarbij ik ben aangestoken met dit virus door onder andere Gringolandia.
Ik zal binnekort eens een plaatje plaatsen van wat On30 materiaal wat ik heb gesctratch build.
In HoN3 en Ho ben ik begonnen met de herbouw (eigelijk opnieuw) van de modelbaan.
Overigens ben ik natuurlijk ook geintereseerd in de Nederlandse en Belgische spoorwegen door hoofdzakelijk hierover te lezen, en dit niet na te willen bouwen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

eddy

#1
Hoi Leon,
welke schaal of welk systeem gehanteerd word is van geen belang.Wat telt is dat we allemaal plezier beleven met onze hobby.
Dus welkom,en laat de foto's maar komen.
groeten eddy

Michiel

#2
Leon, van harte welkom op het forum. Ik ben toch wel benieuwd naar de beelden van de baan in die nogal aparte schaal. Laat maar komen zou ik zeggen, en ondertussen, heb je vragen, wees dan niet verlegen. We zijn hier samen, om te delen en te genieten van deze mooie hobby.

Nogmaals welkom,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

#3
wees welkom Durango (vanwaar deze nickname?)
ik ben ook benieuwd naar je beelden want deze schaal is ook voor mij vrij onbekend
veel plezier op het forum
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

T03

#4
Hi Durango, de revolverheld [;)]
Welkom op het forum.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Durango

#5
De favoriete westernstrip (komt uit Belgie), maar nee het smalspoor van de Denver & Rio Grande Western is het mooist op de high line tussen Durango & Silverton. Vandaar. Overigens rijdt daar nu een museum lijn met de orginele locs van de D&RGW, toepasselijk Durango & Silverton Railroad genaamd.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Ludwig

#6
Hoi Leon,
Welkom op het forum.
Blijkbaar heb je in de modeltreinhobby al en hele weg achter de rug we zijn dan ook benieuwd of we foto's te zien gaan krijgen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

#7
Durango,
Welkom hier op het forum, hopen nog vaak van jou iets te zien of te horen!Ik zou zeggen hoe meer zielen hoe meer vreugde!Groeten Peter[;)]

Gerolf

#8
Welkom, Durango [8D]
Afwijkende schaal, en dan nog Amerikaans ge?nspireerd. Mijn interesse heb je [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#9
Hoi Leon,

Leuke verrassing je hier tegen te komen!  Welkom he!  Ik vind het leuk nog ns een ON30 Smaloot tegen te komen zoals Rene zegt[:D][:D][:D]

Veel plezier op het forum!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

#10
Welkom Durango, in Belgi? is er in ieder geval 1 HOn3 bezitter, dat ben ik, alleen ik heb geen rails en zal hiervoor naar de states moeten,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

prulleman

#11
Welkom Durango
Zelf ben ik ook smaloot[8D] en zelfs bemoot [:o)]als opperste bewijs van ( vul zelf maar in )[:D]. Ik zit wel meer het zwitsere maar aangezien de wereld klein is maakt dat niet veel uit[;)]

janjozef

#12
stomme kl... gok ik, [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem