aangepast:welk nr ESU decoder zonder stekker?

Gestart door amest, 01 oktober 2010, 19:36:16 PM

amest

Ik wil graag starten met digitaal.
Heb al een tijdje een roco multimaus.
Heb verder een 15-tal locs die nog geen decoder hebben.
2 ervan hebben een 6 polige stekker, volgens de boekjes voor selectrix

kan ik dan de volgende decoder van ESU gebruiken (ik veronderstel van wel, maar ik weet jammer genoeg niet alles :D)?
52612 LokPilot V3.0. H0. DCC - Motorola? - Selectrix?. Aansluiting: NEM-651 (6-polige stekker).

De andere hebben niets van stekker of wat dan ook, welke kan ik daarvoor gebruiken?
52690 LokPilot Basic V1.0. H0. DCC. Aansluiting: NEM-652 (8-polige stekker).
heeft ook een 8 -polige stekker, maar in de folder van ESU vind ik geen zonder deze stekker(s), of kan je deze wel gebruiken voor de ombouw van een oude analoge loc?
groeten,

Arvid

INFO

#1
Als de decoder draadjes heeft  en eem stekker kun je die er gewoon afsolderen of afknippen. Alle merken hebben overigens decoders met alleen draadjes. Goede decoders zijn Kuehn decoders, Zimo Decoders, Tran decoders Esu decoders alleen V3 en niet de Lokpilot Basic.

Al dan niet met een Nem 651 of een Nem 651 of een 21 polige aansluiting of met gewoon draadjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

amest

#2
amaai, dat was een snel antwoord.

ik vond in de folder enkel onderstaande nummers
52690 LokPilot Basic V1.0. H0. DCC. Aansluiting: NEM-652 (8-polige stekker).
52692 LokPilot Basic V1.0. H0. DCC. Aansluiting: 21MTC (21-polige plug).
52610 LokPilot V3.0. H0. DCC - Motorola? - Selectrix?. Aansluiting: NEM-652 (8-polige stekker).
52612 LokPilot V3.0. H0. DCC - Motorola? - Selectrix?. Aansluiting: NEM-651 (6-polige stekker).
52614 LokPilot V3.0. H0. DCC - Motorola? - Selectrix?. Aansluiting: 21MTC (21-polige plug).
52614-LS LokPilot V3.0. H0. DCC - Motorola? - Selectrix?. Aansluiting: 21MTC (21-polige plug).
Met aangepaste CV-waarden voor L.S. Models.
52611 LokPilot V3.0. H0. DCC. Aansluiting: NEM-652 (8-polige stekker).
52613 LokPilot V3.0. H0. DCC. Aansluiting: NEM-651 (6-polige stekker).

Er zit er geen enkele tussen met alleen draadjes of zoek ik op de verkeerde plaats.
Folder komt van de esu.eu website
groeten,

Arvid

amest

#3
kan er iemand me een referentie geven van een esu decoder met alleen draadjes, dus zonder stekker/plug?
Ik vind er enkel met deze plug bij ESU of moet ik deze dan gebruiken en de plug eraf knippen?.

IS het dan belangrijk om de 8 polige of 21 polige te gebruiken?
groeten,

Arvid

LokSound

#4
doen wat mr. "info" meldt: stekkers eraf solderen of afknippen

Klaas Zondervan

#5
citaat:
Geplaatst door amest

IS het dan belangrijk om de 8 polige of 21 polige te gebruiken?

De 21-polige heeft geen draadjes. Daar zit de stekker direct op de decoderprint, en daar heb je alleen iets aan als de loc ook is voorzien van een 21-polige aansluiting.

bellejt

#6
gewoon de contrastekkerbusjes gebruiken.Voor de prijs hoef je het niet te laten.Als je dan wil vervangen is het enkel uittrekken en insteken.

LokSound

#7
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
De 21-polige heeft geen draadjes. ... en daar heb je alleen iets aan als de loc ook is voorzien van een 21-polige aansluiting.



ook niet echt juist: je kan altijd een 21MTC Adapterplatine van ESU (51967 en 51968) gebruiken

Klaas Zondervan

#8
Weer wat geleerd!

amest

#9
ook allemaal bedankt voor de antwoorden. Heb er ook een en ander van geleerd
groeten,

Arvid