Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

Niet voor verkoop, de printplaat is nog niet klaar.



Achzo, tja, ik moet toch wachten op de sound versie die ik al lang geleden besteld had bij een handelaar die niet op de expo stond.

Wachten kan toch leuk zijn h?, zeker als men de mensen dan nog eens laat watertanden naar een model van de loc terwijl die eigenlijk nog niet af is. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

Niet voor verkoop, de printplaat is nog niet klaar.



Achzo, tja, ik moet toch wachten op de sound versie die ik al lang geleden besteld had bij een handelaar die niet op de expo stond.

Wachten kan toch leuk zijn h?, zeker als men de mensen dan nog eens laat watertanden naar een model van de loc terwijl die eigenlijk nog niet af is. [:D]


Jawel, maar de laatste tijd gaat het ?cht te ver (niet zozeer met de 55-ers, maar meer met bepaalde zaken van LSM)

nederbelg

Wat gaat te ver Sicco?

Dave

Sicco

Het maar uit blijven stellen van modellen, een nieuwe datum geven terwijl je al weet dat het veel later wordt, en dat het dan n?g later wordt.
Dat het regelmatig 'wat later' wordt is al zou oud als de weg naar Rome, maar dat alles zo structureel zoveel (jaren) te laat is zonder dat er gewoon eerlijke info over de planning komt, dat vind ik onderhand wel erg ver gaan.
Natuurlijk is het deels een persoonlijke frustratie, omdat juist de modellen die op mijn lijstje staan er steeds de dupe van lijken te zijn. Leuk hoor, het gedoe rond de I11, M6, L en al het andere dat door 2 of meer fabrikanten wordt uitgebracht, maar onderhand krijg ik ?cht de indruk dat ik zelf moet aankondigen bepaalde zaken waar ik op wacht maar uit te gaan brengen voordat het daadwerkelijk gemaakt gaat worden in plaats van alleen maar elk kwartaal een kwartaal opgeschoven in de planning op de site, en dat nu voor sommige zaken al jarenlang achtereen.

nederbelg

Ik had het vermoeden dat de 55 van B-models niet echt bij Van Biervliet aangeprezen werd.
Als aankondiging of model. Moest echt zoeken op zijn tafel waar de 55 stond.


Dave

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door nederbelg

Ik had het vermoeden dat de 55 van B-models niet echt bij Van Biervliet aangeprezen werd.
Als aankondiging of model. Moest echt zoeken op zijn tafel waar de 55 stond.


Dave



Ik moet zeggen dat erop zaterdag tekst en uitleg werd gegeven en dat verschillende stadia van het model werden besproken die vaak andere detaillering had (bv antennes ,enz..)
Groeten Peter[;)]

krispy

Met dat van telkens uitstellen ben ik eens , maar wat ook gezegd mag worden , het ziet er een FANTASTISCHE [8D][:0] machine uit.

Als men de lok goed heeft bekeken , ( zowel bij VBV als in de kast van Rocky-rail )moet men toch toegeven dat het de moeite waard is ( het uitstellen )

Ik vindt althans persoonlijk dat deze lok van het alom  wereld bekendste merk Marklin naast deze van B-models  volledig in het niets verdwijnen ( marklin lijkt hier echt speelgoed naast )( neen heb geen belangen bij B models en ben zelf in het bezit van 2 marklins DC [V] )

Wat de rijeigenschappen betreft , geen komentaar want ze kunnen nog door niemand van ons getest zijn , maar gun hen momenteel het voordeel van de twijfel ( zou spijtig zijn dat een zo mooie gedetaileerde lok zou worden uitgeleverd met slechte rijeigenschappen )

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Sicco

De opmerkingen over het uitstellen hebben betrekking op LSM niet op de reeks 55

Brossel

Gisteren dus ook de 5515 gezien op de expo.

Het model ziet er echt fraai uit. Mijn 5531 zal er naast in het niet vallen...wel een puntje van kritiek op de modellen die ik in handen heb gehad: op het front is de scheiding tussen geel en blauw niet strak. Dat moet beter kunnen.

Verders beloofd deze reeks een aanslag te worden op mijn modelspoorbudgetten!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

ERVIN

Ook ik heb gisteren ( zaterdag) info gevraagd aan Kristof en gekregen , hij heeft mij duidelijk alles uitgelegd , de reden waarom het model nog niet voorhanden was , al de snufjes die het model gaat krijgen( hebben) , ondanks er een pak volk stond bij VBV heeft hij er echt zijn tijd voor genomen om mij op een zeer deskundige manier alles te vertellen over de Reeks 55.

Waarvoor dank natuurlijk.[;)]

Edit : er komen binnenkort ook tank-containers uit bij B-Models , ik heb de volledige reeks van hun containerwagons , dus laat die tank-containers maar vlug komen , want ik ben zeer tevreden over deze fabrikant , en dat kan ik niet van elke fabrikant zeggen!![:(]

itchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Edit : er komen binnenkort ook tank-containers uit bij B-Models , ik heb de volledige reeks van hun containerwagons , dus laat die tank-containers maar vlug komen , want ik ben zeer tevreden over deze fabrikant , en dat kan ik niet van elke fabrikant zeggen!![:(]
Awel als het goed is mag het ook eens gezegd worden: heb ook een heleboel containerwagens van B-Models, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding ook. Tankcontainers mogen er zeker nog bijkomen [:)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

BD1701

En heeft iemand op de afgelopen expo de andere nieuwigheden gezien ven B-Models die op de planning staan. Het wordt alvast een mooi programma voor de toekomst.
Dat er ook tankcontainers gaan gemaakt worden kan ik ook enkel en alleen maar positief noemen. Ik had dit al lang gevraagd, en zie, als je een beetje geduld hebt komt alles wel.
 

Jurgen

Erwin, wat was dan de reden voor de vertraging?

En welke snufjes gaat de loc allemaal krijgen?

Ik ben benieuwd en het wachten begint stilletjes zwaar door te wegen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterBrz

Aan de Chinezen werd gevraagd geen decoder te monteren, dat hebben ze ook gedaan...

... ze hebben er vervolgens ook geen printplaat ingestoken [:D] daar is het dus nu op wachten.

Groeten, Peter

BD1701

inderdaad klopt, maar dus nog heel even geduld en dan krijgen we een pracht van loc. Met dus zoals gezegd vele extra details: standaard uitgerust met twee luidsprekers, opengaande deuren, verende buffers, gelakte dak ventilatoren, superfijne ge?tste dakroosters, geplaatste en afzonderlijk gelakte antennes, ...