Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

erik50

citaat:
Geplaatst door itchy

De DC Soundversies van de nieuwe LS Models modellen kosten ook over de 300
een sounddecoder alleen al kost rond de 105 euro...
is die prijs dan zo overdreven? in vgl met de niet-sound prijs van LSM loks is dat toch wat te verwachten valt?



Ik spreek ook niet voornamelijk over de producties van B-Models.
Maar wel over de prijzen in het algemeen van modelspoormateriaal.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

itchy

Ja inderdaad Erik, de hobby wordt er niet goedkoper op :-)
In verband met sound: wat me opvalt is dat de meeste merken hun sounddecoder standaard loeilhard afstellen; dan wordt het algauw een kakafonie.. En voor de diesels is de soundfile inderdaad vaak aan de schrille kant. Maar een paar soundloks op de baan vind ik toch wel leuk.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Hoeveel locs met sound laat je tegelijk herrie maken?




Inderdaad, meestal maar 1.

Soms laat ik het rijgeluid gewoon voor wat het is en gebruik ik enkel de andere geluiden. Het geluid van de motor van het model zelf is in mijn fantasie al meer dan genoeg als rijgeluid.

Maar misschien kan ik dan beter ergens een paar geluiden opnemen en die via 1 of andere centrale afspelen. Een bedenking die ik me nu zo ineens maak.
Kwam B-Models ook niet met zoiets op de markt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
misschien kan ik dan beter ergens een paar geluiden opnemen en die via 1 of andere centrale afspelen
We zitten nogal fors off-topic, maar dat is ook mijn idee. Via een dolby-surround home-cinema geluidsding en een PC. Veel betere geluidskwaliteit en ook "beweging" mogelijk. En nee, het hoeft niet loeihard [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Hoeveel locs met sound laat je tegelijk herrie maken?




Inderdaad, meestal maar 1.

Soms laat ik het rijgeluid gewoon voor wat het is en gebruik ik enkel de andere geluiden. Het geluid van de motor van het model zelf is in mijn fantasie al meer dan genoeg als rijgeluid.

Maar misschien kan ik dan beter ergens een paar geluiden opnemen en die via 1 of andere centrale afspelen. Een bedenking die ik me nu zo ineens maak.
Kwam B-Models ook niet met zoiets op de markt?



Dat is het plan van Marklin met hun CS2. Een voorbeeldje:rijdt de lok vanuit ieper met bestemming Brussel, Kortrijk binnen; dan kun je via een schakelcontact de omroepster dit laten zeggen.

Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Gerolf. De modeltreinen zelf maken voor mij het ideale geluid.
 

Jurgen

Verdorie, dan heb ik de verkeerde CS van M?rklin. [:D]

Maar zoals Gerolf al zei, we zitten serieus off-topic. Terug naar de reeks 55.

Ik wacht in spanning af. Oorspronkelijk moest hij in september uitgeleverd worden, september 2009 dan wel te verstaan. [xx(]

Ach ja, de trein is altijd een beetje wachten h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

just4fun

citaat:
Geplaatst door itchy

Ja inderdaad Erik, de hobby wordt er niet goedkoper op :-)


Even verder off toppic: hier ben ik niet helemaal mee eens. Koop eens een voetbalabbo 1ste klas? Da's ook zo'n 200? en na 1 jaar kunt ge d'r niks meer mee aanvangen. En welke amateurteniser speelt er 40 jaar lang met hetzelfde rakket en sportsloefen?
Een loc kost behoorlijk vaal, maar daar kunt ge ja-a-aren mee verder.
Paul

boke

Maar die uitleg klopt ook niet volledig. Met een tennisracket kan ik direkt tegen een balletje gaan kloppen, maar als ik thuis kom met een loc kan ik daar niets mee doen! Enkel in of op de kast zetten...  En dan kom je er inderdaad jaren mee toe! [;)][:D]

PeterBrz

Terug on-topic:

De blauwe versie met nr 5515 zal eerst uitkomen.
De uitlevering zal normaal gezien plaats vinden v??r Mechelen, dus binnen dit en twee weken
De geluidsversies volgen later, alsook de gele versies

Groeten, Peter

itchy

Dankuwel Peter! Hopelijk is 'later' niet t? laat... [:)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

PeterBrz

Veel later zal de soundmodule niet uitgebracht worden denk ik, er moet hoogstens nog wat 'bijgesleuteld' worden.
Overigens beschikt elke loc over twee geluidsboxen, waardoor de geluidsfile enkel 'ingeplugd' dient te worden (eventueel ook nadien dus).

Groeten, Peter

Stefke

.... Is ie er nu al???
 

PeterBrz

Bij mijn weten niet, misschien weten de mensen die in Mechelen geweest zijn al iets meer.. ?!

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Stefke

.... Is ie er nu al???



Hij stond bij Van Biervliet toch in zijn verpakking.
Het zal zoals gezegd alleen de versie zonder sound zijn denk ik.

De doos heeft ongeveer hetzelfde formaat als die van de containerwagens of ertswagens.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Niet voor verkoop, de printplaat is nog niet klaar.