"Waal" en Erwin

Gestart door tonycabus, 25 augustus 2005, 22:40:59 PM

tonycabus

Ook welkom hier!
Op dit forum is het een goede gewoonte geworden om ook je echte naam te vermelden. En in de betreffende rubriek te antwoorden wat je doet in de hobby: schaal, systeem...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ERVIN

HOI collega's,ik ben nog maar 6 dagen lid en heb nu pas deze rubriek gevonden.Ik ben ERWIN JANSSENS uit MOL(BELGIE)Ik ga slapen met treinen en sta ermee op,ik ben de gelukkige eigenaar van een zeer ruime zolder waar ik mijn hobby naar hartelust kan uitoefenen.Op dit ogenblik heb ik een groot haven en rangeergebied gebouwd waar ik met lange goederentreinen kan vertrekken en na een lange rit weer kan binnenrijden.Op mijn gehele baan liggen ongeveer 100 wissels die allemaal op mijn pc aangesloten zijn.Ik heb ongeveer 50 goederenwagons,ik heb 1 reeks 51(JOCADIS),6 reeksen 77 en 78,??n CLASS 66 van DLC,een reeks 62 van ROCO EN 1 REEKS 59 eveneens van ROCO.Mijn laatste aanwinst zijn 15 kolenwagons met B-CARGO opschrift van FLEISCHMANN.Mijn gehele baan is digitaal en word bestuurt door het FLEISCHMANN TWIN-CENTER+3 FLEISCHMANN boosters.Sinds begin dit jaar ben ik ook bezig met het FLEISCHMANN TRAIN-NAVIGATION.Mijn volgende project is het nabouwen van ANTWERPEN-CENTRAAL en BERCHEM(toch een deel ervan??)groetjes ERWIN of op het forum ERVIN.

Koen

Beste collega's,
Ik ben Koen Vagan?e uit Leest. Ik ben fervent modelbouwer en heb een (HO)baan in opbouw. Het is de bedoeling deze volledig te digitaliseren. Ik werk voornamelijk met de Intellibox gecombineerd met de Viessmann decoders. Buiten het opbouwen van mijn baan hou ik mij ook bezig met het vertalen van handleidingen daar ik van vele modelspoorders de opmerking krijg dat de handleidingen toch zo vaak in een andere taal geschreven zijn.Hopelijk kunnen we langs deze weg nog meer informatie uitwisselen over o.a. het digitaal gebeuren. Groetjes Koen
Nooit te oud om te leren

loco

Dag Koen. Het doet me plezier je hier te ontmoeten. Dom van mij om je nooit over dit Forum te spreken. Ik dacht dat iedereen al dit forrum kende.
Nog eens proficiat met je vertalingen van Viessmann decoders die trouwens nog steeds op onze website te vinden zijn.
Loco

rgp

Dag,

Welkom Koen, een oude bekende die ik meestal ??n per jaar tegenkom (11, 12 of 13/11 ?).
Weer iets geleerd vandaag, ik wist niet dat je zo een goed vertaler was.

Roland

ERVIN

HOI KOEN,je gebruikt de INTELLIBOX,dat is toch dezelfde besturing als het FLEISCHMANN TWIN-CENTER h?,die gebruik ik namelijk,ook gebruik ik de VIESSMANN decoders,zeer betrouwbaar spul.En ja,ik wil ook meer informatie uitwisselen over het digitaal gebeuren.
Oh ja,welkom trouwens.[:)][;)]

Koen

Hoi Ervin,
Ik zoek ook een aantal mensen waarmee we gedachten kunnen uitwisselen over het digitaal gebeuren.Er is nog zoveel onduidelijkheid over de werking en samenwerking tussen de verschillende decoders, intelligente sturing en PC. Idee?n en overleg zouden meer duidelijkheid kunnen brengen in dit digitaal gebeuren.
De Intellibox gebruikt inderdaad hetzelfde protocol als Fleischmann, Roco e.d. Het voordeel is dat het systeem(binnen beperkte maten) multi-protocol is. Mijn ervaring met Viessmann is dat hun producten inderdaad zeer degelijk en stabiel is. Mocht je Nederlandse handleidingen willen, laat het maar iets weten. Van een aantal decoders heb ik reeds een vertaling gemaakt. Alleen duurt het bij Viessmann bijzonder lang voor ze deze op de site komen. Bij mijn weten is er nog maar ??n op de site geplaatst. Enfin, hoop doet leven zegt men h?.
Groetjes en tot de volgende, Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Dag Loco, Roland, en natuurlijk alle anderen,

Eveneens blij jullie nog eens te horen. Ik was blij verast jullie hier op het Forum terug te vinden. Zoals je in mijn laatste reactie aan Ervin kan lezen heeft Viessmann de eerste handleiding op hun site geplaatst. Ik hoop dat we op deze manier veel ge?nteresseerden kunnen bereiken. Ik moet je nog eens bedanken voor het plaatsen van de reeds beschikbare vertaling op de site van De Pijl (www.de-pijl.be)! Iedereen wordt hier beter van. Wat de vertaling betreft, tracht ik tussen alle werken door deze zo goed mogelijk te maken. Alvast bedankt voor het compliment. We zien elkaar zeker terug op jullie opendeur! Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Hallo Koen,

Ik woon in Kapelle op den Bos (Ramsdonk) dus niet ver van de deur,  mijn baan wordt ook bestuurd met een Intellbox. Indien interesse neem eens kontakt op.

Erik