Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Artitec Beneluxpostrijtuig

Gestart door erik50, 25 september 2010, 21:46:37 PM

erik50

Aritec heeft het beneluxpostrijtuig uitgebracht?
Heeft dit rijtuig ook Belgie aangedaan en zo ja heeft iemand daar foto's van.
bijvoorbaat dank
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik50
Artitec heeft het beneluxpostrijtuig uitgebracht?
Nooit van gehoord, maar dat is waarschijnlijk door mijn beperkte kennis.[:I] Ik ben uiteraard benieuwd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tobin

Er werd midden jaren 70 twee nederlandse postrijtuigen (plan E of L) uitgerust met de nodige bekabeling om mee te rijden in de Benelux trek-duw treinen.

Ze werden mee genomen in de eerste en laatste trein van de dag en bevonden zich tussen de locomotief en de overige rijtuigen.


eric

citaat:
Geplaatst door erik50

Aritec heeft het beneluxpostrijtuig uitgebracht?
Heeft dit rijtuig ook Belgie aangedaan en zo ja heeft iemand daar foto's van.
bijvoorbaat dank



http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/item/plan-e-post-periode-iv/plan-e-benelux-postrijtuig-nr-052-computernr

En heeft inderdaad in de Beneluxstammen meegereden in Belgi

Bert Ossevoort

De postrijtuigen tijpe P 7936-7940 werden toen de benelux treinen gingen rijden in 1974, twee rijtuigen aangewezen de 36 en 37 werden voorzien van stuurstoomkabels en gele band aan de buiten zijden en omgenummerd 5184 0030 051-4 en 052-2 de 36 heeft het maar uitgehouden tot 1978  na een botsing te brussel is deze afgevoerd en werd de P7938 aangepast voor de diensten en vernummerd naar de 053-0.
De rijtuigen reden mee in de eerste trein van amsterdam naar brussel en de laatste van brussel naar amsterdam ,dus overdag niet ,
heb zelf alleen een slechte zwartwit foto in nederland ,maar in spoorwegjournaal en in tsp publicaties zijn afbeeldingen te vinden .
Weet niet of ik ingescande foto's mag plaatsen dus doe dit even niet.
Bert.
even zoeken op het net en ;
http://www.flickr.com/photos/87228992@N00/2631945644