Auto Reverser

Gestart door argilla, 25 augustus 2005, 13:39:13 PM

argilla

Dat was ook al mijn gedacht Tony. Die DLW er uit nemen en vervangen door wissels. Uiteindelijk Tony is dat de simpelste oplossing. Men mag ook niet vergeten dat in werkelijkheid DKW heel duur waren om te leggen ( wissels ook maar minder) en daarom steeds tot het absolute minimum beperkt werden ( als het echt niet anders kon).Een ander vraagje : komt KIS ook met een wisseldecoder voor motoraangedreven wisseltongen?? Het is nml zo;  ik gebruik Torqs als aandrijving.En die motors van Chalumano schijnen ook niet slecht te zijn. In Modelrailroader heb ik er ook gezien maar, deze hadden wel schakel mogelijkheden( switches ) , van het soort die Peco ook gebruikt.Zijn in de US wel een stukje goedkoper ( verzending niet meegerekend of course) Enfin zal eerst die DKW er uit doen en vervangen . We zien wel Tony[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Oh nog iets: ik wist niet dat Roco 3 afwerkingsniveau's heeft. Dat van playtime en prof. dat wel. Maar nu zie ik op de webstek ook nog "Platin" als afwerkingsniveau. Voor de veeleisende verzamelaar en modelbouwer staat erbij. Iemand ervaring hiermee ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

citaat:
Geplaatst door Wim

citaat:
Geplaatst door Wim

citaat:
Geplaatst door argilla

Een ander vraagje : komt KIS ook met een wisseldecoder voor motoraangedreven wisseltongen?? Het is nml zo;  ik gebruik Torqs als aandrijving.En die motors van Chalumano schijnen ook niet slecht te zijn. We zien wel Tony[;)]







Argilla,

Daar hoeft KIS helemaal niets voor te maken, dat is er al, met deze schakeling maak je van iedere wisseldecoder een wisseldecoder geschikt voor motorische wisselaandrijvingen.
Simpeler kan het haast niet.[;)]

Wim


2 x BD679
2 x 10k

argilla

Bedankt Wim juist wat ik nodig had [8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Erg goed Wim! En helemaal in de stijl van KIS[;)]
Wie simpeler weet mag het zeggen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Zo te zien moet je dus een decoder hebben ( een wisseldecoder) of ben ik mis? Ik dacht dat je aftakte van de booster of ben ik weer mis Tony
En dat is nu iets wat ik niet heb ( wisseldecoder) wat kan ik nu doen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Argilla,

Kijk op mijn site //www.funkyrail.nl eens in het hoofdstuk digitaal.
Geeft een beknopt overzicht van alle benodigde componenten en hoe dat samenwerkt in digitaal modelsporen.

argilla

een ingeving:  is het mogelijk dat Roco zelf een keerlus ( autoreverser) in de produktenlijst heeft zitten ?? Wie weet meer ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Ja, die van LENZ...[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

citaat:
Geplaatst door argilla

een ingeving:  is het mogelijk dat Roco zelf een keerlus ( autoreverser) in de produktenlijst heeft zitten ?? Wie weet meer ??


Ehhh, even denken, ja ik denk dat het de LK100 van Lenz is. www.lenz.com[8)][8)][8)][;)]

Wim

n/a

citaat:
Geplaatst door argilla

Zo te zien moet je dus een decoder hebben ( een wisseldecoder) of ben ik mis? Ik dacht dat je aftakte van de booster of ben ik weer mis Tony
En dat is nu iets wat ik niet heb ( wisseldecoder) wat kan ik nu doen




Argilla, als je geen wisseldecoders gebruikt, dan kan het met een gewone gelijkspanning, welke je via een dubbelpolige omschakelaar aansluit op je wisselmotor aandrijving.
Of via een schakelaar met diodes.

Wim


Wim

argilla

Ja inderdaad Tony en Wim de LK100. Ga hem bestellen bij de Prest . [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dieseltje

Omdat ik op mijn (geplande) baan ook een keerlus zitten heb, heb ik mij ook al zo'n LK100 van Lenz aangeschaft.

Maar ik heb me al laten vertellen dat bij dit systeem (met relais) en nog vonken optreden wanneer de lok de isolatiestukken tussen de rails overschrijdt...   Systemen die werken zonder relais zouden dit probleem niet hebben...  Er zit op de LK 100 wel een potmetertje om de gevoeligheid in te stellen, maar dit zou niet helemaal afdoend werken ???

Zimo (en blijkbaar ook nog andere fabrikanten) heeft zo'n systeem, maar dat kost dan wel heel wat centen meer dan de Lenz ...

Iemand enige ervaring dienaangaande ???


Benny

n/a

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Omdat ik op mijn (geplande) baan ook een keerlus zitten heb, heb ik mij ook al zo'n LK100 van Lenz aangeschaft.

Maar ik heb me al laten vertellen dat bij dit systeem (met relais) en nog vonken optreden wanneer de lok de isolatiestukken tussen de rails overschrijdt...   Systemen die werken zonder relais zouden dit probleem niet hebben...  Er zit op de LK 100 wel een potmetertje om de gevoeligheid in te stellen, maar dit zou niet helemaal afdoend werken ???

Zimo (en blijkbaar ook nog andere fabrikanten) heeft zo'n systeem, maar dat kost dan wel heel wat centen meer dan de Lenz ...

Iemand enige ervaring dienaangaande ???


Benny




Benny,

Het is in het volgende draadje al aan de orde geweest, een dure LK100 of zoiets is helemaal niet nodig, het kan gewoon via de eindafschakeling van een wissel.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=940

Volledig Kiss dus.

Wim