Belgische locs van vreemde oorsprong schaal N

Gestart door Michiel, 22 september 2010, 20:55:46 PM

Michiel

#15
Ik ben niet helemaal thuis in het modern materieel, maar is van deze schaal-N Vectron (Hobbytrain/Lemke) geen Belgische reeks 18 II te maken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JC2180

#16
Heb ik ook al even in het vizier.


Mooie aanzet maar... aanpassen van de roosters vooraan, extra zijraampjes cabine, wijzigende opstelling panthografen, lichten, ...
Wil je jouw opgedane vaardigheden hierop toetsen?
Geen probleem, dan ik neem hem gelijk in bestelling [;)]

Gr, Joeri
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Driesel

#17
Aha, jullie hebben het ook al ontdekt!

Het moeilijkste om er een 18/19 van te maken zal het aanpassen zijn van de koplampen.
De roosters op de neus zien er opgedrukt uit: herspuiten en een decalletje maken.

Nu nog wachten tot ie te koop is.

Groeten,

Dries

Michiel

#18
Hoi Joerie,

hebt gelijk. Er is vrij veel ombouwwerk aan om het helemaal goed te krijgen. Maar langs de ander kant, als is mooi strak Belgische gespoten is, en goed smoelt, dan maakt een verstertje meer of minder niet echt uit, nee? [:D]

(ik heb voor het gemak van vergelijken de 2 beelden bij mekaar gezet)





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

#19
In N kan zo'n venstertje er wellicht op geschilderd worden toch?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#20
In H0 ook! [:D]

Maar het is natuurlijk een mogelijkheid, vooral voor wie met decals goed overweg kan...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JC2180

#21
citaat:
Geplaatst door Michiel

...als is mooi strak Belgische gespoten is, en goed smoelt, dan maakt een verstertje meer of minder niet echt uit, nee?



Cabinevensters kunnen inderdaad ook strak zwart. Op deze schaal zou ik best mee kunnen leven.
Nummering en logo heb ik alvast in grijze decals klaarliggen.
Pantho's dat gaat redelijk gemakkelijk.

Kleine afwijkingen t.o.v. grootbedrijf mogen best maar het spuitwerk moet inderdaad strak / airbrush !
Ik heb al zulks artisanaal spuitwerk rondrijden en ik ga niet voor minder :-)

Ga toch alvast bij mijn leverancier reserveren. Fraai beestje....die loc

Gr, Joeri
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michiel

#22
Minitrix brengt weer een BR44 uit. Het is natuurlijk zonde om in een nieuw model te gaan snijden, maar er KAN wel een Belg van gemaakt worden, namelijk het type 25.021 als ik me niet vergis. [;)]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#23
Gezien ik de lijsten met Belgische modellen weer onder de arm neem, heb ik de lijst met potentiele Belgische modellen (mits ombouw) aangepast, en er oa de reeks 18 II (als Siemens Vectron, zie hierboven) opgenomen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#24
De HLE 18² van Hobbytrain hoeft niet meer zelf omgeschilderd te worden, want Hobbytrain brengt nu de Belgische versie van deze Vectron. Mooi initiatief van Hobbytrein!

Piko brengt een NS hondekop uit in schaal N, een gele en een groene versie. Mits wat schilderwerk lijkt me hier de enige echte en originele Benelux hondekop-treinstel van te maken, nee? En wie weet brengt Piko zelf ooit wel eens deze omschildering, maar voorlopig is hier niets over bekend. Maar als ze dezelfde weg bewandelen als bij H0, dan zou die Benelux versie wel eens kunnen komen.




(foto's: Piko website)



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

Citaat van: Michiel op 28 september 2011, 13:51:47 PM
Gezien ik de lijsten met Belgische modellen weer onder de arm neem, heb ik de lijst met potentiele Belgische modellen (mits ombouw) aangepast, en er oa de reeks 18 II (als Siemens Vectron, zie hierboven) opgenomen.


Michel kreeg deze melding binnen van de webstek.Kan je even checken aub.

Het adres is niet geldig
     
     
     
     
     
       
       
          De URL is niet geldig en kan niet worden geladen.
       

       
       

  Webadressen worden doorgaans geschreven als
    http://www.voorbeeld.com/
  Let erop dat u voorwaartse slashes gebruikt (d.i.
    /).
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

#26
Ik heb alle url's verbeterd. Dit was nog een oud draadje van de vorige MSM-website, waardoor sommige url's niet correct geformateerd waren. Alle links in dit draadje zijn nu hersteld. Argilla, bedankt voor je allertheid.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Michiel,

De Benelux-Hondekop verschilt in indeling toch wat van de gewone Nederlandse Hondekop: er zal dus wat zaag- en plakwerk aan te pas komen om een deftige Beneluxversie te maken. Hopelijk komt Piko, in navolging van het H0-gamma, in de komende jaren zelf met een Beneluxversie.

Groeten,

Dries