Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Beville anno 1850-1920

Gestart door amest, 18 september 2010, 22:19:18 PM

amest

Hallo,

Ik zit al een paar jaar te kijken en te lezen op dit forum, maar heb zelf weinig laten zien.
Omdat ik het zelf altijd heel plezant vind om de voortgang te zien van iemand, of gewoon wat foto's van een baan, vooral periodeI, dacht ik zelf ook wat te plaatsen.

Aan de titel te zien zie je dat ik (probeer) een baan van periodeI te maken, alhoewel er wel wat modernere dingen in zitten. Die verdwijnen later misschien wel 8D. Ook is die periode eigenlijk enorm lang dus er zullen altijd dingen zijn die niet volledig kloppen.

Ik ben ondertussen (denk ik) ??n dik jaar bezig met deze baan. Daarvoor ben ik op 1 jaar 2x opnieuw begonnen:D.

Ik zal af en toe een fotootje trekken en posten.

Hieronder al twee foto's. Deze zijn ondertussen wel een kleine maand oud en er is weer veel veranderd.

De eerste foto is een stukje weg met een wei en op de achtergrond nog een klein ma?sveldje. De autootjes hebben ondertussen een chauffeur.
imghttp://users.telenet.be/kiekjes/modelspoor/H0-baan/201008/022.jpg/img

Op de tweede foto ??n van mijn laatste aankopen (ondertussen ook met machinist), op de achtergrond de brouwerij.
imghttp://users.telenet.be/kiekjes/modelspoor/H0-baan/201008/017.jpg/img

er zijn nog veel plekjes die kaal zijn of bijna kaal. Bovenstaande foto's zijn van stukjes die zo goed als afgewerkt zijn.
groeten,

Arvid

ERVIN

Jij mag , wat mij betreft , hier v??l meer foto's van laten zien hoor!!![:0]

Waaw , knap man!![;)]

Michiel

Tijdperk I baantjes zie je niet veel, en je hebt er werkelijk ietsmoois van gemaakt. Ik herken het maar alte goed dat je niet gemakkelijk de dingetjes vindt die werkelijk daadwerkelijk tot die periode behoren, maar het ziet er allemaal toch vrij coherent uit. Mij "storen" 2 dingetjes: de dame in die sexy-blauwe outfit (niet echt 1850-1920) en het plastieke paard dat nog een verfbeurt moet krijgen. Voor de rest TOP hoor! Je mag gerust wat meer plaatjes tonen, ik ben alvast afnemer. [:p][:p][:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

Tijdperk I baantjes zie je niet veel, en je hebt er werkelijk ietsmoois van gemaakt. Ik herken het maar alte goed dat je niet gemakkelijk de dingetjes vindt die werkelijk daadwerkelijk tot die periode behoren, maar het ziet er allemaal toch vrij coherent uit. Mij "storen" 2 dingetjes: de dame in die sexy-blauwe outfit (niet echt 1850-1920) en het plastieke paard dat nog een verfbeurt moet krijgen. Voor de rest TOP hoor! Je mag gerust wat meer plaatjes tonen, ik ben alvast afnemer. [:p][:p][:p]



Prachtig gegeven, mooie uitwerking echter met dezelfde kritiek!
Mits je die 2 kleine foutjes wegwerkt heb je een prachtig baantje!
Groeten Peter[;)]

amest

merci,

Dat paard moet ik inderdaad nog eens schilderen (nog geen tijd voor gemaakt)
Die persoon (ik dacht dat het een mannetje was [:D]) is inderdaad wat modern, en jammer genoeg lopen er daar nog wat van rond op dit moment. Ik heb namelijk ook een redelijk stad en daar zijn al in 1900 gsm's te zien [:I].

Ik ben niet echt gestart in tijdperkI, maar naarmate ik een aantal locs van die periode had gekocht ben ik daarin verder gegaan. Jammer genoeg zijn er niet enorm veel figuurtjes van die periode, met enkel die van preiser vul je geen stad. Of zijn er daar nog andere merken die figuurtjes hebben uit de eerste periode?

Hieronder een fotootje van een stukje van de stad. (hier moet nog verder aan gewerkt worden)
groeten,

Arvid

ToThePoint

Wow nog een TP I bouwer, super.
Wat mij opvalt en daar kan je nog wel iets aan doen is het volgende.
De bilzen in TP I waren tot zeker 1920 ondergestopt.
Er was geen railbedding en het spoor lag op grondniveau. De bilzen waren 5cm ondergestopt.
Kijk naar Michiels experiment om het plaatje correct te krijgen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Bedankt om dit met ons te delen, man.
Met je composities krijg je een leuke sfeer, je vegetatie is erg mooi. Ik mis wel wat (al is het discrete) verwering.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gjvdz

Mvg Giel-Jan

Jurgen

"Ik zal ook eens wat foto's plaatsen" zegt hij dan. Iedereen ligt hier al van zijn stoel. [:D]

Prachtige foto's, prachtige baan. Zelf hou ik meer van moderner materieel, maar als het mooi is dan moet het gezegd worden. Dit is gewoon klasse!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

amest

ToThePoint : ik was heel blij dat er een paar draadjes over tijdperkI zijn begonnen. Heb het spoordijkje goed opgevolgd en zelf een kleine halteplaats met ondergestopte bilzen gemaakt. Zal er later wel een fotootje van posten. De rest zal ik misschien ook nog doen, maar dat zal niet in de nabije toekomst zijn. Er is nog zo veel te doen , gelukkig[8D].

Gerolf: ja, verwering staat ook op mijn todo-lijstje (dat is nog heel lang ...) maar ben er eerst al wat over aan het lezen en zal het later eens proberen.

Voor het industrieterrein heb ik ook al ondergestopte bielzen, heb daar wel moeite gehad om dat terug berijdbaar te maken. Ik heb het iets te hoog gemaakt en moest dan terug een stukje wegkrabben voor de flenzen.
Op onderstaande foto zie je dat iets beter.
De bedoeling was naar analogie van sporen van een tram, waar er ook geen bielzen te zien zijn en op industrie terreinen heb je dat regelmatig ook.
Enige probleem zijn de wissels waar je onder de bewegende tongen moeilijk wat kan strooien zonder de hele wissel onklaar te maken.

Een achtergrond een stuk op een schuin dak leggen is ook geen sinecure, dus daar zie je af en toe ook wel een kreukje of blaas[:I]
groeten,

Arvid

ToThePoint

Heel goed dat stukje dat je reeds gedaan hebt.
Wat de wissels betreft kan je gerust waar de wisseltongen zijn de ballast verminderen. Dat was in het echt ook zo, aangezien ze toen ook die problemen hadden.
Bestudeer een wissel heden ten dage eens, Dat is een serieuze put waar de wisseltongen zijn en de aandrijving.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

amest

Hieronder heb ik een nieuw stukje gedaan, het is een kleine halte waar later een burcht komt die te bezichtigen is of ...

Het is nog niet klaar, er moet nog een railing komen, figuurtjes, extra struiken , bomen op achtergrond, ....

Dit heb ik minder hoog gemaakt

groeten,

Arvid

amest

Weer wat foto's getrokken. Heb wat ge?xperimenteerd met kleine diertjes (toch in HO[8D])



Hier zitten er twee op de grond en twee op het boompje

groeten,

Arvid

ToThePoint

Knap. Ziet er heel goed uit.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jan77

wauuuuw wat een prachtige baan
Grtz Jan