Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

M4

Gestart door Metpetergaathetbeter, 17 september 2010, 16:42:37 PM

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door itchy

Ja wat een idee... vreselijk. Was het ooit de bedoeling om ze zo te laten rondrijden? Wie heeft zoiets bedacht?!



Zoiets bedenkt zelfs een kleuter niet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door itchy

Ja wat een idee... vreselijk. Was het ooit de bedoeling om ze zo te laten rondrijden? Wie heeft zoiets bedacht?!



Inderdaad. Zoiets bedenkt zelfs een kleuter niet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Sicco

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door itchy

Ja wat een idee... vreselijk. Was het ooit de bedoeling om ze zo te laten rondrijden? Wie heeft zoiets bedacht?!



Inderdaad. Zoiets bedenkt zelfs een kleuter niet.


Het was ene kleurproef m.b.t. de nieuwe AM86. Uiteindleijk heeft men gelukkig voor het Bordeauxrood gekozen. Vreselijk of niet, de witte basiskleur is nu uiteindelijk toch de huisstijl....

chef garde

Het lijkt wit, de huiskleur, maar toch is het lichtgrijs, RAL 7035

itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Het lijkt wit, de huiskleur, maar toch is het lichtgrijs, RAL 7035

Zeer juist. En nu terug on topic [8D]
Iets over M4 samenstellingen ten tijde van de vernieuwing M4 naar M4m: er is al eens discussie geweest over of het nu kon of niet, maar ik ben het alweer vergeten..: waren gemengde samenstellingen met bordeauxrode en new look M4's (technisch) mogelijk?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Thommy

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Het lijkt wit, de huiskleur, maar toch is het lichtgrijs, RAL 7035

Zeer juist. En nu terug on topic [8D]
Iets over M4 samenstellingen ten tijde van de vernieuwing M4 naar M4m: er is al eens discussie geweest over of het nu kon of niet, maar ik ben het alweer vergeten..: waren gemengde samenstellingen met bordeauxrode en new look M4's (technisch) mogelijk?



ik heb altijd gehoord dat het niet mogelijk was.
Greetz

Thommy

chef garde

Nope, de bordeau's hebben een 12-polige stekker, de new look's een 18-polige elektrische verbindingsstekker.  Theoretisch niet mogelijk, alhoewel er in praktijk toch heel toevallig ook eens gemengd gereden werd.  Maar combineer in model bordeau's met bordeau's en new looks met new looks!

itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Theoretisch niet mogelijk, alhoewel er in praktijk toch heel toevallig ook eens gemengd gereden werd
Ik heb ergens een foto zien rondslingeren (op het web) met een bordeaux stam ?n een new look stuurstand... zal de foto eens posten als ik die terugvind..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Theoretisch niet mogelijk, alhoewel er in praktijk toch heel toevallig ook eens gemengd gereden werd
Ik heb ergens een foto zien rondslingeren (op het web) met een bordeaux stam ?n een new look stuurstand... zal de foto eens posten als ik die terugvind..



M0GELIJKS HEB IK DEZELFDE FOTO ERGENS IN EEN BLAD OF ZO GEZIEN WANT TOEN IK VORIGE BERICHTEN LAS HAD IK DEZELFDE GEDACHTE!
Groeten Peter[;)]

Sicco

In principe is de revisie per stam gegaan, alleen de allereerste twee gereviseerde rijtuigen (geen stuurstand) reden enige tijd in een rode stam mee.

itchy

Peter niet zo schreewen jong! [8D][;)]
Soit, het belangrijkste is dat we nu weten dat bordeaux ?n new look samen misschien wel kan maar hoedanook niet logisch is. Dus maar niet mengen dan is de boodschap. Een M4B in een stam K4 USI's (bordeaux) zag je volgens mij wel regelmatig. Was dat niet omdat de K4's te smalle deuren hadden voor rolstoelgebruikers?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Theoretisch niet mogelijk, alhoewel er in praktijk toch heel toevallig ook eens gemengd gereden werd
Ik heb ergens een foto zien rondslingeren (op het web) met een bordeaux stam ?n een new look stuurstand... zal de foto eens posten als ik die terugvind..

Net daarom dat ik "theoretisch niet mogelijk" schreef in de opmerking, dit verhaal is al eens gevoerd geweest ivm bordeau en new look gemixt en dan is ook de bewuste foto opgedoken van een bordeaux rijtuig in een new look samenstelling.  Mogelijks werd de trein toen bediend door twee treinbegeleiders, of was net dat ene bordeaux rijtuig wel opgenomen in de samenstelling, maar afgezonderd voor reizigers!  Zelfde verhaal met de M5 en M5m trouwens ...

Sicco

citaat:
Geplaatst door itchy

Peter niet zo schreewen jong! [8D][;)]
Soit, het belangrijkste is dat we nu weten dat bordeaux ?n new look samen misschien wel kan maar hoedanook niet logisch is. Dus maar niet mengen dan is de boodschap. Een M4B in een stam K4 USI's (bordeaux) zag je volgens mij wel regelmatig. Was dat niet omdat de K4's te smalle deuren hadden voor rolstoelgebruikers?


Volgens mij omdat de M4 nodig was voor de centrale deurvergrendeling of zoiets...

Michiel

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Theoretisch niet mogelijk, alhoewel er in praktijk toch heel toevallig ook eens gemengd gereden werd
Ik heb ergens een foto zien rondslingeren (op het web) met een bordeaux stam ?n een new look stuurstand... zal de foto eens posten als ik die terugvind..


Waarschijnlijk was het deze foto op de site van Davy Beumer?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

citaat:
Geplaatst door Michiel

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

Theoretisch niet mogelijk, alhoewel er in praktijk toch heel toevallig ook eens gemengd gereden werd
Ik heb ergens een foto zien rondslingeren (op het web) met een bordeaux stam ?n een new look stuurstand... zal de foto eens posten als ik die terugvind..


Waarschijnlijk was het deze foto op de site van Davy Beumer?


Dat is inderdaad die ene stam met de 2 eerste gereviseerde rijtuigen (en geen stuurstand dus)