Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ervaringen met Lenz Gold Mini

Gestart door tonycabus, 24 augustus 2005, 04:35:59 AM

tonycabus

Iemand meldde ons dat deze dekoders onmogelijk te programmeren zijn met een Roco Lokmaus II.
Lichten knipperen en rijtrappen instellen lukt niet, een adres geven ook niet. Waar is de compatibiliteit van DCC naar toe???
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Tony,

De rijstappen kun je in de lokmause zelf instellen, die hoef je niet in de decoder in te stellen. Meestal doet een weerstandje opgenomen in de programmeerrails wonderen, als de decoder niet herkend wordt.

Wim

tonycabus

Precies zo heb ik het geprobeerd, net als "thuis" met mijn (ESU)-dekoders, maar het wilde niet lukken.
Een weerstandje proberen dus, maar in welke grootte-orde?
Ik hoorde idd ooit eens van verre dat je maar best een programmeerspoor apart aansluit via een omschakelaar en met een weerstand in serie. Wie helpt me dat terugvinden??

Mercikes!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Heb daar ook last van gehad met mijne condenz loc Eenvoudig nieuwe decoder gekocht die wel herkend wordt door de locmuis en hop gedaan...
Maar er is een eenvoudiger oplossing . Als het nog te verkrijgen is of course bij Roco een kabeltje ( USB port of ik geloof dat ze ook een RS232 port flatcabel hebben ) dat je in de computer steekt, site van Roco aanspreken en downloaden. Staat beschreven in de gebruiksaanwijzing van Roco zelf Tony.Want telkens een niuewe decoder kopen is duur en eigenlijk overbodig.Ik ga dat toch eens in detail lezen is nuttig medunkt) Maar dat het gaat staat als een paal boven ......zoveel water als in Oostenrijk[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Probleem is waarschijnlijk gevonden ivm N-decoders: de spanning is stomweg te hoog! Op een IB kan je de spanning instellen op 18V voor N-decoders. En daarmee rijdt H0-spul nog even goed.
Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg van dit avontuur[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)