Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

2 Kids die willen rijden met de treintjes

Gestart door Daniel61, 14 september 2010, 10:57:15 AM

Daniel61

#30
Bedankt Gerolf.

Even opnieuw.
Plaats 350*100cm kan uitbreiden naar 350/120 of 130cm
Kan uitbreiden naar L korte zijde dan maximaal 200cm
laatste uitgewerkt plan zonder schaduw station kan je zien hieronder
De gele stukjes zijn vakwerkbruggen op een hoogte van 5cm.
Aan de linker zijde zou een locloods komen en rechts is er dan plaats om te rangeren net zoals de 2 banen onder de bruggen deze hebben aan beide zijde een ontkoppel stuk zodat in beide richtingen kan ontkoppelt worden.
de binnenste bochten zijn de zeer scherpe met straal 286mm 1/4 draai.

Er is nog plaats over langs links of rechts zodat alles kan verschuiven om een aansluitng te maken naar een nog niet getekend schaduwstation.[8)] Dit maken lukt blijkbaar niet zo goed vanwege de spiraal( spiralen) die ik niet gepland krijg zodat deze er passend onder gaan.
Plannetje zijn nog steeds welkom.[:)]
Tijdperk: van geen belang. de locs die we hebben zijn digitale diesels.
Doel: rijden en rangeren.
Lengte van de treinen voorlopig niet langer dan ca100cm.
Alle hulp is welkom![:I]
Aansturen van wissels blijft echter analoog.


Daniel61

#31
Dit is het dan uiteindelijk geworden.


Om het onderliggende spoor te zien nog deze.


Geel zijn kleine vakwerkbruggen
blauw zijn grotere boogbruggen.
Bij het uitleggen van het plan stel ik echter een verschil vast wat echter logisch is.
Het bovenste spoor met de boogbruggen komt in werkelijkheid iets meer naar onder toe en komt ongeveer ter hoogte van het onderliggende spoor van de driehoek.
Aangezien het vooral een speelbaan zal zijn voor de kids hou ik mij niet aan de regel   van max 3% stijging, maar ga eerder naar de 5% toe.
Later als alles klaar( electrisch) is zal ik wel enkele foto's plaatsen.

Spoorse groeten
Daniel61

jan77

#32
Mooi sporenplan veel plezier met de opbouw
Grtz jan

Paulogic

#33
En steek het maar op de Kids... je zal er zelf ook wel
plezier aan beleven. Enjoy !!!
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

#34
Leuk symmetrisch plan, goed om de kids (en jezelf) beter kennis te laten maken met de hobby
Die kleine bruggen vlakbij de wissels kunnen een probleem geven: je afbuigende spoor moet plaats hebben [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Daniel61

#35
Gerolf,
Die plaats hebben ze ook de bruggen zijn ca 10 cm hoog
Het afbuigende spoor ligt er onder.

Spoorse groeten

Gerolf

#36
Verkeerd ge?nterpreteerd [:I]
Maar dat wil zeggen dat je op een erg korte afstand 10cm hoogteverschil moet overwinnen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Daniel61

#37
Dat heb ik dan ook aangegeven dat dit tegen de 5% aanligt!!
Het is dan ook een speelbaan voor de kids en daarom heb ik de max 3% regel aan mijn laars gelapt. Als zij wat ouder zijn kunnen zij zelf plannen maken en dan zal ik nog wel helpen om het te realiseren.

treintj

#38
zo ben ik ook begonnen aan mijn 12 jaar heb ik zelf een baan in elkaar ge knutselt

vanmiegroet

#39
Ik heb ook nog een baantje gebouwd toen ik 8 was op mijn elfde was ik klaar.
Het baantje noemde Fantasia en ik reed er met heel eg rare treinsamenstellingen.
Nu is het baantje op het einde van zijn latijn en moet het worden vervangen door een treinaan van 3X4 meter.
De bouw begint zeker nu om 19.24 uur
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer