Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Het verzonnen land

Gestart door gjvdz, 12 september 2010, 09:54:19 AM

gjvdz

@Gerolf
Ja ik bedoel de diertjes,
de sporen komen los uit de biels en na 1 of 2 keer breken de bevestigingkjes af. Hierdoor is het heel moeilijk om de sporen mooi evenwijdig te laten lopen.
Mvg Giel-Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Pol

Ik heb de indruk dat Gerolf tegenwoordig nog maar aan ??n ding denkt (buiten modelbouw natuurlijk) [}:)][:D][:D][:D]

Jullie gaan niet beweren dat ik de enige was die iets anders had gelezen, he [;)] [:D] [:D]  [:D]
@gjvdz: eerst de rails in vorm plooien, en dan pas de bielzen er over schuiven helpt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gjvdz

Ik zal er eens naar kijken als ik terug in het land ben
[:)]
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Ik ben terug [:D] en heb al iets gedaan[:D]
De pc op mijn kamer is helemaal geherinstalleerd en koploper is geinstalleerd. Nu heb ik alleen nog een vraagje, waarom heeft een pc twee compoorten nodig om aan te sluiten op de modelbaan?
Mvg Giel-Jan

Paulogic

Uitlezen van de decoders voor terugmelding : 1 com-poort.
Sturen van de decoders voor wissels,seinen,... : 1 com-poort.

(of USB of via Ethernet maar dan 1 kabel slechts)
mvg,
Paul(ogic)

gjvdz

Weet iemand welke de beste manier is om een 2e compoort te verkrijgen?
Thx Paulogic[:)]
Mvg Giel-Jan

Paulogic

Hmmm. Ik wil wel eens kijken of ik nog een com-poortje liggen heb
hoor. Mag je dan hebben. Anders zal het usb-naar-com zijn.
Zo kabeltjes bestaan maar geven niet altijd het gewenste resultaat.
Ik kijk straks eens in mijn stock overschot.
mvg,
Paul(ogic)

gjvdz

Ok?, ik ben erin geslaagd om de eerste twee locomotieven in Koploper te plaatsen. Compleet met afbeeldingen[:D] Ik moet nu enkel nog eens kijken waar ik een interface aan de haak kan slaan en dan zijn we officieel vertrokken[:)]
Ik ga waarschijnlijk beginnen rijden met enkel locomotieven in het programma daar ik (nog) geen decoders heb om in mijn wissels in te bouwen. Maar we zien wel wat het geeft.

Alvast bedankt voor alles Paulogic[:)]
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Ik zal ons baan (het draadje alleszins) eens van onder het stof halen.[:)]
Ik heb geen tijd meer gehad om foto's te nemen en deze te plaatsen, de tijd die ik vrij had ging naar het bouwen en ik moet zeggen het gaat goed vooruit, het stukje van de bergen waar we aan begonnen waren bij de laatste update is bijna af en we zijn reeds aan het volgende stuk begonnen. Hier hebben we een aantal bruggen voor gekocht en deze zijn we nu aan het bouwen, dit zal morgen gedaan zijn en dan post ik nog enkele foto's van alle vorderingen.
mensen met idee?n zijn steeds welkom! Ook gaat er iemand blij zijn als ik zeg dat een dezer weken het station dat ik gekregen heb van een forumlid gekregen heb onder voorwaarde dat het op een baan kwam. Deze belofte wordt bij deze waargemaakt en ik kan zeggen dat ik de TROTSE eigenaar ben van een mooi stukje modelbouw. Hiervoor dankjewel Dirky [:D]
Mvg Giel-Jan