Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Het verzonnen land

Gestart door gjvdz, 12 september 2010, 09:54:19 AM

gjvdz

Hey allemaal.
Ik ben met mijn broer (14) en vader al jaren aan een baan aan het werken die bestaat uit drie verschillende onderdelen. De baan is opgebouwd uit een opstelplaats, dorpje en een klein bergdal. Er wordt gebruik gemaakt van Marklin c-rails en Bemo smalspoor (door de bergen).Ons materieel bestaat vooral uit zwitserse personentreinen en een aantal duitse locomotieven en wagens. Ook is eer hier en daar een belgische locomotief te vinden:D. Ik ga proberen om soms wat foto's van de vooruitgang te laten zien maar het is er nu vrij rommelig dus dat wordt moeilijk op dit moment.8D
Mvg Giel-Jan

TreinTeLaat


gjvdz

Ik ga vanavond een paar foto's nemen en ik ga proberen deze morgen hier te plaatsen. Hopelijk lukt het [:D]
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Mvg Giel-Jan

gjvdz


De opslagplaats in wording.
Mvg Giel-Jan

dedrummendemodelbouwer

ziet er leuk uit.
Wel nog een hoop werk aan.
vraagje? hoe geraak je daar vannachter in de hoek?

gjvdz

Waarschijnlijk enkel door op de baan te klimmen maar er gaan een aantal plaatsen zijn waar het gras blijft zoals nu waar je je voeten kan zetten.(De huisjes enzo staan nog niet op hun plek [:D])
Mvg Giel-Jan

gjvdz


De opslagplaats in wording.
Mvg Giel-Jan

gjvdz


Dit wordt het deel van de baan met de bergen en misschien een kabellift.
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Wanneer iemand dit wil zal ik nog wat foto's posten morgen.
Mvg Giel-Jan

Greg

Foto's zijn altijd welkom [;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

TreinTeLaat

Zeer leuke baan :)

Ik heb nog een vraagje:

Komt er over die "opslagplaats in wording" een afdak of blijft het daar zo vol staan?
Heb je trouwens gedacht aan een schaduwstation? Zulke mooie grote banen als de jouwe kunnen dat best gebruiken. Dat is een soort parking voor de treinen, maar wel een waar ze langs de ene kant inrijden en langs de andere kant er weer vlot uitrijden....

Je mag gerust nog foto's posten, neem foto's van het vervolg :) Er zal nog hier en daar wat gedaan moeten worden en dan kan je zo de nieuwe veranderingen fotograferen...

Ook leuk zijn detailfoto's :)

*PS: Ik zie ook dat je Märklin rijdt. Als je misschien interesse hebt in IC-rijtuigen, rode dubbeldekrijtuigen (zoals je er al 2 op je baan hebt staan, ik heb 1e klasse en stuurrijtuigen ook), Beneluxrijtuigen (bordeaux en rood)...>  Ik wil ze gerust doorverkopen voor een scherpe prijs (en ze zijn quasi allemaal nog ongebruikt, dat omdat mijn baan nog lang niet af is), laat iets weten :)

gjvdz

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Zeer leuke baan :)

Ik heb nog een vraagje:

Komt er over die "opslagplaats in wording" een afdak of blijft het daar zo vol staan?
Heb je trouwens gedacht aan een schaduwstation? Zulke mooie grote banen als de jouwe kunnen dat best gebruiken. Dat is een soort parking voor de treinen, maar wel een waar ze langs de ene kant inrijden en langs de andere kant er weer vlot uitrijden....

Je mag gerust nog foto's posten, neem foto's van het vervolg :) Er zal nog hier en daar wat gedaan moeten worden en dan kan je zo de nieuwe veranderingen fotograferen...

Ook leuk zijn detailfoto's :)

*PS: Ik zie ook dat je Märklin rijdt. Als je misschien interesse hebt in IC-rijtuigen, rode dubbeldekrijtuigen (zoals je er al 2 op je baan hebt staan, ik heb 1e klasse en stuurrijtuigen ook), Beneluxrijtuigen (bordeaux en rood)...>  Ik wil ze gerust doorverkopen voor een scherpe prijs (en ze zijn quasi allemaal nog ongebruikt, dat omdat mijn baan nog lang niet af is), laat iets weten :)


Die rijtuigen heb ik hoor de rode duitse toch[:D] alleen kan je ze misschien niet op de foto's zien.
Het schaduwstation komt onder het dak achter een rij bergen.
De opslagplaats wordt hierdoor leger en misschien gaan we onder de opslagplaats een klein schaduwstation bijbouwen.
Ook onder het verhoog is een klein schaduwstation voorzien.
Mvg Giel-Jan

gjvdz


1 van de twee bergstationnetjes

De linkerkant van de "hoofdbaan".

Een serie 421 van de SBB Cargo maatschappij.(Mijn favoriet[:D][8D])
Mvg Giel-Jan

PeterBrz

Al heel wat leuk materiaal hebben jullie!