Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bekenden???

Gestart door Peter, 11 september 2010, 14:45:44 PM

loebaske

Mijn badge ligt altijd in de wagen en draag zoveel mogelijk, moet wel zeggen dat ik die niet aan doet als ik in een winkel ga... maar idd. wel waarheid, soms sta je naast iemand die je kent van het forum en die nog nooit in levende lijve heb ontmoet...
Maar mij ken je als slecht geld....[:D][:D]

Peter

Ik had het ook niet over een gesprek van een uur. De opmerking die ik maakte was, dat het eigenlijk is zoals ik al zei: Je staat naast elkaar met dezelfde interesse, mischien vragen waar een ander een antwoord op heeft, en wat doe je ....niets. Nadien kom je thuis en je hebt nog steeds geen antwoord op je vraag. Aan veel winkeliers moet je het trouwens ook niet vragen want die vinden alles wat ze verkopen een super produkt
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Misschien een idee voor winkeliers die nog wat plaats naats de etalages hebben: een zithoekje met een koffie- of frisdrankautomaat, waar modelspoorders kunnen verbroederen. Weer een reden meer om naar de winkel te gaan [;)]
Mijn ervaring is overigens dat - hoe langer ik in een modelspoorwinkel verblijf - hoe meer ik gekocht heb [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C-rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf


Mijn ervaring is overigens dat - hoe langer ik in een modelspoorwinkel verblijf - hoe meer ik gekocht heb [:I]



Dat is niet alleen bij jou het geval! [;)][:D]

Rochevalien

Het feit dat je niemand echt van gezicht kent is eenvoudig op te lossen: gewoon de persoonlijke info, m?t foto plaatsen in het vak aan de linkse kant onder je nickname.Kan toch niet zo moeilijk zijn voor de webmaster/programmeur van dienst.
Ik geef er ook de voorkeur aan om in een winkel of beurs eens rustig rond te lopen en alles goed te kunnen bekijken.De tijd die je op een beurs bent is trouwens altijd beperkt en er is altijd genoeg te zien.
Ik vraag mij ook echt af of het in Duitsland zoveel beter of er losser aan toe gaat.

Gerrit

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
...gewoon de persoonlijke info, m?t foto plaatsen in het vak aan de linkse kant onder je nickname. Kan toch niet zo moeilijk zijn voor de webmaster/programmeur van dienst...
Een Avatar, bedoel je? Ik vrees dat die optie niet in deze forumsoftware zit.
In je profiel is een foto natuurlijk wel mogelijk [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Goed idee.

En om mee te gaan met onze tijd een Button ??

Misschien een standaard opmaak maken (in pdf of jpg) en
dan uw naam er zelf in plaatsen met een paintprogramma.
Dan doorsturen om een button te laten maken. Kan per stuk en
goedkoop bij IBIZ (geen aandelen, maar ken ze wel van drukwerk).

http://www.ibiz.be/buttons/default.asp

spotgoedkoop toch ? niet ??

Ik wil wel zo'n design in elkaar knustelen en als er genoeg
geinteresseerden zijn kunnen we misschien bundelen ??
mvg,
Paul(ogic)

patatje70

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Bekend probleem hoor Peter , ook ik heb dit meermaals meegemaakt , ik blijf het een spijtige zaak vinden , maar zoals enkele collega's het hier al schreven , de ziekte van de tijd , ze hebben geen tijd , geen zin , enz...

Een goededag en een glimlach kosten geen geld , maar zelfs dat is bij sommigen nog teveel!![:(]

Mij mogen ze altijd aanspreken , en ik zal mijn badge bijgevolg w?l dragen op de modelbouwbeurs , en ze mogen uren met mij staan praten ,geen enkel probleem...[;)]

gij zijt nen goudenen Erwin...waren ze maar allemaal zo[:D]


ToThePoint

Vermoedelijk zijn de mensen nogal op zichzelf. Men houd afstand.
Ik heb niet de minste moeite ermee maar meestal doe ik wel een babbel.
Graak soms ook met moeite buiten.
Maar ik heb een motivatie, als de chef van haar werk komt en merkt dat ik niet thuis ben dien ik te vermelden waar ik was.
" Weer al treintje " is een veel gehoorde repliek. Dus naar huis voor de chef er is is eens zo makkelijk.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

chef garde

citaat:
Geplaatst door loebaske

Mijn badge ligt altijd in de wagen en draag zoveel mogelijk, moet wel zeggen dat ik die niet aan doet als ik in een winkel ga... maar idd. wel waarheid, soms sta je naast iemand die je kent van het forum en die nog nooit in levende lijve heb ontmoet...
Maar mij ken je als slecht geld....[:D][:D]

De mijne is weg gefloept ...  Bij de laatste forummeeting bij Erik, ligt op die hoedenplank boven de kapstok.

Eres

Inderdaad is het oa in Duitsland op dat gebied wat gemoedelijker. Ik kom heel vaak in Losheim,al sta je maar te kijken naar iets dan is er vaak iemand die begint te praten over dat onderwerp. Soms met advies soms alleen maar een social talk.

Maar in deze regio (Ardennen) valt het mee. De mensen zijn hier vriendelijker en behulpzamer dan in Nederland. Men weet een ieder te respecteren. Sorry ben zelf een ex Nederlander.

Wim

Bert Ossevoort

Wim,

kan mij daar ten dele heel goed in vinden ,
Zal het uitleggen ,ben zelf 10 jaar actief vrachtwagen modelbouwer geweest en  heb van alles gedaan in die werld opdrachten tentoonstellingen wedstrijden enz ,en iedereen wilde van elkaar "leren".
Sinds ik actiever met de model/groot spoorwegen bezig ben merk ik een groot verschil ,er is meer concurentie strijd wat ik heb mag een ander niet ...
Hoe iets gemaakt is bijvoorbeeld ,maak er zelf geen probleem van want vindt het best leuk als er een reaktie komt dat mensen iets met een idee of op basis van een artikel iets maken .
Erger is het nog bij de grootspoor treinspotters ,nog net geen moord en doodslag ,maar iets door vertellen waar en wanneer een speciale trein rijdt ......
daar zwijg ik maar over .
Op de komende beurs in mechelen een gezellig samen zijn bij een forum standje ? en mogelijk dat men elkaar kan ontmoeten ?
of toch maar een aparte forummeeting en iedereen voor zich rondkijken in  mechelen .....
we zullen het beleven,Bert.

Peter

Het is natuurlijk niet allemaal negatief, want ik weet nu al dat er volgende zondag weer een gezellig babbel zal plaatsvinden op de beurs in Merksem. Maar het zijn wel een aantal mensen waar ik op vorige beurzen ook die babbel mee had. Maar in Duitsland gebeurd dit veel spontaner, zoals Bert zei.

Wat het idee van Gerolf betreft: Inderdaad zijn er in Duitsland (weeral Duitsland hoor ik er al een paar zeggen) winkels die een hoekje hebben met koffie/tee automaat. Bij H?nerbein in Aachen bv. is de zitbank een originele houten zitbank uit een oude reizigerswagen. (geen reklame, enkel ter info) En zo zijn er nog meerdere winkels die zoiets hebben.

En inderdaad (winkeliers luisteren aub!!) Hoe langer je/we in zo'n winkel zijn, hoe meer we kopen (ben blijkbaar niet de enige)
Met vriendelijke groeten
Peter

Eres

Bert

Je hebt helemaal gelijk wanneer je het hebt over de modelbouw wereld.
Heb deze meer dan 20jr gedaan ben lid geweest van oa een van de grootste vereenigingen op gebied van AFV kan je vertellen dat die mentaliteit daar ongeloofelijk rot is. Ze gunnen het licht in elkaars ogen niet en vertellen hoe je iets moet doen Ho maar. Je hoort meer van de KGB dan van die leden.

Natuurlijk is een persoonlijk kontakt heel wat beter dan alleen maar via het forum. Gezellig even onder elkaar met of zonder een pintje. Je leert van elkaar.

Wim

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

....als de chef van haar werk komt en merkt dat ik niet thuis ben dien ik te vermelden waar ik was.
Tijd om een andere chef te zoeken?[:D]