Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bekenden???

Gestart door Peter, 11 september 2010, 14:45:44 PM

Peter

Was van de voormiddag in de winkel bij T.. in St.N.
Ondanks dat er redelijk wat volk was sta je daar eigenlijk allemaal zwijgend naast elkaar, terwijl er mischien forumleden bij zijn waar je regelmatig informatie mee uitwisseld. Spijtig eigenlijk dat de meesten echt "onbekenden" zijn.
In de Nekkerhallen hadden we (een paar althans) onze zelfgemaakte MSM-badge met onze naam op. Er waren er echter velen die die niet hadden (geen MSM'rs??, geen zin??,) Nogmaals spijtig, terwijl het er in Duitsland enz er blijkbaar veel losser aan toe gaat.
We hebben toch allen dezelfde hobby, dus toch ook veel om over te praten. Iemand een oplossing??
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik weet dat er op beurzen forumleden zijn die hun badge bewust niet dragen, omdat ze anders heel de tijd staan te babbelen, en te weinig van de beurs zien [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan Poelmans

Tja, een beetje de ziekte van de tijd, en dan vooral van de belg denk ik... In het uitgaansleven zie je hetzelfde: als je een eivolle zaak binnenwandel en iemand een duw geeft bij het door de massa wurmen krijg je vieze blikken, terwijl dit in Nederland of Duitsland helemaal niet erg is...

Beging bij jezelf, en probeer een praatje met de persoon naast je te slaan? ;)
 

Peter

citaat:
Beging bij jezelf, en probeer een praatje met de persoon naast je te slaan


Twee keer geprobeerd, doch .....helaas. Dan hebben we maar met Tu...en zijn echtgenote gezellig staan babbelen.
Zoals Gerolf schrijft..is iedereen vrij in zoiets natuurlijk, en inderdaad, met bezoekers die bij mij thuis komen vliegt de tijd veel te vlug voorbij, maar toch blijf ik het ergens spijtig vinden.
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

Als ik in een winkel rondloop dan kijk ik toch liever op mijn gemak rond hoor.
Idem in (bijvoorbeeld) Maldegem.
Ik ga die badge niet elke keer dragen als ik buitenga..
Bij meetings is het wel handig om elkaar wat te herkennen en geen 100x (ok?, da's misschien wta overdreven[;)]) je naam te moeten zeggen.
Spoorse groeten
Dimitri

Jurgen

Bwa, ik hou er eerder van om rustig op beurzen rond te slenteren. Op die manier kan ik alles rustig bekijken.

Als iemand goeiedag komt zeggen dan zal ik wel goeiedag terug zeggen, maar een half uur lang staan babbelen, dat is niks voor mij. Tenslotte betaal ik om de beurs te zien, niet om te staan babbelen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

normaal gezien geraak je toch redelijk moeilijk buiten in Sint Niklaas, babbels genoeg en met genoegen zou ik zeggen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

factageklerk

Tja , ik begrijp Peter zijn reactie wel een goeiedag is tegenwoordig onbetaalbaar.  Ik vind het ook jammer dat ik op sommige forumleden geen gezicht kan plakken, terwijl die toch heel actief zijn op het forum. Ik speel geen verstoppertje achter mijn nickname en zij die bij een handelaar of beurs me ontmoeten en met mij een praatje willen maken zijn zeer welkom want ik kan er misschien altijd iets van leren
 

ERVIN

Bekend probleem hoor Peter , ook ik heb dit meermaals meegemaakt , ik blijf het een spijtige zaak vinden , maar zoals enkele collega's het hier al schreven , de ziekte van de tijd , ze hebben geen tijd , geen zin , enz...

Een goededag en een glimlach kosten geen geld , maar zelfs dat is bij sommigen nog teveel!![:(]

Mij mogen ze altijd aanspreken , en ik zal mijn badge bijgevolg w?l dragen op de modelbouwbeurs , en ze mogen uren met mij staan praten ,geen enkel probleem...[;)]

mini-bs

ge kunt ook eerst de expo aflopen en dan in de 'Leffe'-zone gaan staan/zitten. Naar mijn ervaring altijd ambiance !
 

chef garde

citaat:
Geplaatst door mini-bs

ge kunt ook eerst de expo aflopen en dan in de 'Leffe'-zone gaan staan/zitten. Naar mijn ervaring altijd ambiance !


ik ga voor kwaliteit en zal eerder in de Duvel-zone te vinden zijn! [;)]

C-rail

Wat zijn de normen voor zo'n badge?
Dan kan ik me er ook eentje maken voor op de expo![:I]

Ik ben van mening dat een babbeltje meestel wel plezant is, je leert andere mensen kennen en je kan ervaringen uitwisselen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door C-rail
Wat zijn de normen voor zo'n badge?
Dan kan ik me er ook eentje maken voor op de expo![:I]
Echte normen zijn er niet. Maar kijk eens hier: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4303
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C-rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door C-rail
Wat zijn de normen voor zo'n badge?
Dan kan ik me er ook eentje maken voor op de expo![:I]
Echte normen zijn er niet. Maar kijk eens hier: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4303



Voil?, hier is de mijne!
Wie draagt de zijne dan op de MSM-expo?


ERVIN

Ik draag ook mijn badge op de beurs.[;)]