Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

zelfbouw auto in HO

Gestart door dedrummendemodelbouwer, 07 september 2010, 21:09:13 PM

dedrummendemodelbouwer

hallo

Doordat ikzelf met een Lada Niva rij, zou ik deze zeer graag in HO willen hebben voor op de treintafel. Het enige probleem is dat hij niet bestaat in ho:( m.a.w. ik zal hem zelf moeten bouwen.
Hierbij wou ik dus vragen of er iemand ervaring heeft met zelfbouw auto's. Het voordeel (denk ik toch) aan de lada niva is dat het een hoekige wagen is.
Even een foto van het grote voorbeeld.

IMGhttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/lada%20niva/P030410_16330001.jpg/IMG

IMGhttp://i988.photobucket.com/albums/af10/dedrummendemodelbouwer/P150610_13450001.jpg/IMG

Paulogic

Een andere ombouwen misschien ???

Een fiatje had ook die vorm toch he...
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

De vorm in kunststof of hout uitsnijden. Foto's nemen van alle oppervlakken van de auto, verkleinen, uitknippen en op je blokje kleven. Naden bijschilderen en het geheel aflakken. Klaar! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

De vorm in kunststof of hout uitsnijden. Foto's nemen van alle oppervlakken van de auto, verkleinen, uitknippen en op je blokje kleven. Naden bijschilderen en het geheel aflakken. Klaar! [:D]


Zoek  Google www.ladanivabelgium.be en je kunt een papieren Lada downloaden!
Groeten Peter[;)]
of google schaalmodel lada niva intikken !!!!

dedrummendemodelbouwer

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Michiel

De vorm in kunststof of hout uitsnijden. Foto's nemen van alle oppervlakken van de auto, verkleinen, uitknippen en op je blokje kleven. Naden bijschilderen en het geheel aflakken. Klaar! [:D]


Zoek  Google www.ladanivabelgium.be en je kunt een papieren Lada downloaden!
Groeten Peter[;)]
of google schaalmodel lada niva intikken !!!!



ben lid van de Lada Niva Club, dus de papieren nivatjes ken ik, ik wou eigenlijk is een echt autootje bouwen (uit plastiek).
Denk dat ik ga gaan voor de ombouw van een andere auto[:)].
een mens kan maar proberen[;)]

Paulogic

Aha... maar kan je de papieren niet verkleinen en dan
overtekenen op plastiek en uitsnijden ??
T'is maar een idee he... ofwel laten frezen of zo ?
Er zijn hier toch wel knappe koppen die een portaalfrees hebben
en deftig kunnen gebruiken he... gat in de markt Niva HO voor
de offroad modelbaan.
mvg,
Paul(ogic)

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dedrummendemodelbouwer

ga het dus als volgt doen:
-een papieren niva bijwerken, zodat ik hem kan afprinten op 1/87.
-overtekenen op plasticcard.
-uitsnijden en ineensteken
-op een omgebouwde chasis van een andere wagen zetten
-bullbar en verstralers in HO opzetten.


Peter

Op onderstaande link vind je verschillende kleine fabrikanten van model auto's, ook van een Lada
Ik denk dat het gemakkelijker zal zijn van een bestaand model te vertrekken en dit te verfijneren, dan helemaal van voorafaan te beginnen.

http://www.87thscale.info/artapo.htm
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Wat is er mis met de link die Jan geeft?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

citaat:
Wat is er mis met de link die Jan geeft


Daar is niks mis mee, alleen is dat bieden al afgelopen, dus dat modelletje is niet meer te koop op die link.
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Wat is er mis met de link die Jan geeft


Daar is niks mis mee, alleen is dat bieden al afgelopen, dus dat modelletje is niet meer te koop op die link.


Maar je weet wel een merk dus kun je gerichter verder zoeken.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Op de link sie ik gaf staan verschillende merken, die mischien ook nog anderen interesseren. Maar als ik altijd maar direkt negatief getinte kommentaren krijg zwijg ik in het vervolg wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

citaat:
Geplaatst door Peter

Op de link sie ik gaf staan verschillende merken, die mischien ook nog anderen interesseren. Maar als ik altijd maar direkt negatief getinte kommentaren krijg zwijg ik in het vervolg wel.


Peter,dit was geen commentaar(neg of pos) naar jou,alleen antwoord op de vraag wat er mis was met de link.[;)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

janjozef

Ik had ook niet verder gezocht na de eerste link naar een lada niva, en op de 87scale staat heel wat te bekijken, maar meestal niet goedkoop

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem