Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuwe Baan

Gestart door Red-Eagle, 05 september 2010, 17:26:18 PM

Johan Poelmans

Nog een kleine PS: je kan je schaduwstation eventueel achteraan je baan maken, op het zelfde niveau, maar met een tussenschot om het uit het zicht te krijgen.
 

Kautenbach

op het zelfde niveau, en als je het een beetje leuk aankleedt kun je er nog een soort stationnetje van maken, heb je alles in zicht.

overigens hoef je als je met bovenleiding wilt rijden, niet alle sporen te voorzien van bovenleiding, als er maar in je schaduwstation voldoende hoogte is, zonder obstakels, om met je pantograaf geheel in de lucht te rijden, grootste uitdaging is dan de spiraal waar je stijgt, maar een ijzerdraad doet het ook al als bovenleiding gesoldeerd op oude rails al portaal? werkt prima)

vooral veel uittekenen, veel theam's varianten naast elkaar leggen, voor en nadel afwegen, en weer verder gaan, dan ontwikkelen je plannen zich zeer zeker, al helemaal met alle meedenkers op dit forum

Red-Eagle

Ik wil in ieder geval digitaal gaan rijden in de toekomst, maar voorlopig zal het nog wel even analoog zijn. Ik ga denk ik binnenkort eens hout halen om 2 frames te maken (ga het in 2 modulen maken om het later te kunnen verplaatsen) en een bovenplaat van multiplex of mdf van 8 of 10 mm dik (ook in 2 delen). Hier ga ik eens wat spoortjes neerlegen om het een en ander eens visueel te zien en te testen of het wat is voordat ik een definitief ontwerp ga maken. Tevens zal ik eens een rondje van 6131 R3 aanschaffen, zodat hiermee ook kan testen wat het effekt is als ik een spiraal wil gaan rijden.

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door Red-Eagle

Ik wil in ieder geval digitaal gaan rijden in de toekomst, maar voorlopig zal het nog wel even analoog zijn. Ik ga denk ik binnenkort eens hout halen om 2 frames te maken (ga het in 2 modulen maken om het later te kunnen verplaatsen) en een bovenplaat van multiplex of mdf van 8 of 10 mm dik (ook in 2 delen). Hier ga ik eens wat spoortjes neerlegen om het een en ander eens visueel te zien en te testen of het wat is voordat ik een definitief ontwerp ga maken. Tevens zal ik eens een rondje van 6131 R3 aanschaffen, zodat hiermee ook kan testen wat het effekt is als ik een spiraal wil gaan rijden.


Strak plan, van experimenteren wordt je het slimste ;)
 

Red-Eagle

Ik zojuist de digitale strartersset 41269 van ROCO gekocht met multimaus. Kan ik gelijk gaan oefenen met het digitaal rijden van de treinen. In de loop van de week wil ik beginnen met het bouwen van de tafel. Ik ga in ieder geval 4 tafels maken van 105cm x 50cm. En elke een aparte plaat van ik denk multiplex of mdf. Ik zal van het weekend eens een foto maken het beschikbare rijmateriaal.

Red-Eagle

Mijn eerst Roco Trein:



mijn trots:



Ooit eens gekregen:



Wat moet je zonder steenkool



Of liever wat andere lading



Trein in opbouw:



Mijn eerste digitale trein:


Red-Eagle

Zo vandaag eindelijk naar de bouwmarkt geweest.



Het gaan 3 modules worden. Elk van 105cm x 70cm. Tevens verstelbare voetjes erbij gekocht en schanieren met losse pinnen om de bakken aan elkaar vast te kunnen maken. Bij mekaar gaat het dus een oppervlakte van 210cm x 105cm geven. Alles komt op 75cm hoog (dit zal het schaduwstuk worden en dan op 20 cm hoger de echte baan), met daarop voorlopig 12mm dik multiplex. Als dit in mekaar gezet is ga ik me eens richten op de klimspiraal. Dit gaat ook een losse module worden. Ik weet alleen niet om ik de trapezium methode of gewoon bochten ga maken, in ieder geval ga ik met 5,5 mm dik triplex werken die half over elkaar worden bevestigd.

rudy21

citaat:
Geplaatst door Red-Eagle

Ik wil wel de ruimte hebben om eventueel bovenleiding te gebruiken. Wanneer ik 6125 (R2, 420mm) en 6131 (R3, 483,5mm)ga gebruiken kan dit dan lukken?

Ik heb er ook aan zitten denken om heel de baan te gebruiken om te dalen. Dus vanuit de linksachter laten zakken en dan aan de rechterkant de bocht nemen en dan diagonaal weer naar de linkerachterhoek en vervolgens weer naar rechtsachter en weer bocht. Waarschijnlijk moet ik dit nog een derde keer doen en dan de opstelsporen maken. Gaat dit werken of zit ik nu teveel te dromen??



probeer eens te werken met de 6106  flexrail van profi.kan ook goed helpen ivm je radius  groet rudy