Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

styro-snijapparaat

Gestart door Dirky, 30 augustus 2010, 21:45:03 PM

Dirky

om Michiel zijn draadje niet verder te verpesten...

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/workshop%20and%20tooling/20100830014.jpg/IMG

gemaakt met een wijnflessenbox, plaatje MDF, overschot alu vierkant 16mm en wat Meccano onderdelen. Kan met herlaadbare batterijen gevoed worden. Ik gebruik een labo-voeding die maximaal 1,5 A door de draad stuurt. Prijs...? zeker geen 10 euro!

just4fun

#1
En waar haal je de weerstandsdraad?
En de voeding, is die regelbaar? Dit ev. om de temperatuur van de draad te regelen.
Paul

Dirky

#2
draad via ebay - 11 euro voor 6m
voeding idd regelbaar maar eenmaal de juiste setting hoeft de regeling niet meer. het is ook niet kritisch!

Dirky

#3
niets veranderd aan dit draadje... gewoon de foto terug geplaatst en dan gaat het draadje weer bovenaan staan!

argilla

#4
prachtig gedaan [:p]
maar heu.... de weerstandsdraad is die 0;2 mmm/15,6 ohm of 0,5mm/2,5 ohm Wat dat bepaald de snijcapaciteit niet ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

#5
geen idee welke weerstandswaarde...

De dunnere draad buigt nogal sterk over. Ik heb dan verder geexperimenteerd met inox borgdraad (waar in de vliegtuigbouw bouten mee geborgd worden) en dat werk ook goed. Mijn voeding gaat dan wel in het rood!