Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Kadee koppelingen

Gestart door Brandy, 28 augustus 2010, 13:21:08 PM

PeterVG

#30
Citaat van: jean-luc op 06 juni 2013, 21:50:11 PM
@Peter VG:

- heb je vooraf de polariteit van de magneet getest? In het artikel staat dat ik aan de goede zijde een merkteken aanbreng. Dit vergt toch enkele keren proberen.
- Anderzijds loopt het bij mij best als de rand van de magneet gelijk komt met de binnenzijde van de rail.

Ooit lukt het wel, nu heb ik al vier van die magneten en alles werkt feilloos.

Succes, Jean-Luc

Nu is het me wel gelukt om herhaaldelijk goed te voorontkoppelen. Tijdens de vorige poging had ik de magneet iets te ver naar het midden van het spoor geschoven waardoor er impact op beide koppelingen was. Ook was je regeltje over polariteit me niet ten volle duidelijk. Nu dus wel, slechts in één stand werkt de magneet perfect.
Uw jaren testwerk zijn zeker niet vruchteloos geweest. Nu kunnen we genieten van een goedkope ontkoppelmagneet voor onze kadee koppelingen.

Bedankt voor de hulp.

jean-luc


jean-luc

Ik ben een beetje benieuwd ...  ???  ... zijn er nog mensen die het geprobeerd hebben met de neodymium magneet?

Zo ja, resultaat gehaald?

Martin Welberg

Heb van die vierkante tussen de rail liggen werkt ook gewoon, aantal 5x5's naast elkaar....wil de 3x3 nog effe proberen...

Snobby Crash

Ik heb heel wat Fleischmann loks zonder schacht, maar met een koppeling waar op het einde een gaatje in zit, en de koppeling wordt op zijn plaats gehouden door een rond busje met twee kleine weerhaakjes. Je moet dus eerst het busje uit de lok trekken en dan pas komt de koppeling vrij.

Nu heb ik gekeken welk type kadee koppelingen ik daarvoor moet gebruiken, maar kom er niet direct uit...

Weten jullie welk type kadee koppeling ik hiervoor nodig heb ?

Alvast bedankt,

Geert

jean-luc

Hallo snobby Crash,

Ik heb ook eens gekeken en kan je niet meteen van een antwoord dienen, al heb ik toch al wat ervaring met hun producten.
Ik denk dat een conversiekit nr 505 of 508 misschien wel zou werken.
Anderzijds hebben ze ook de testkits 13 en 1030. Daarin zit van iedere koppeling of conversiestuk een of meerdere exemplaren.
Vooral die 13 lijkt me wel wat.

Succes.

Snobby Crash

Bedankt Jean-Luc, ik zal me inderdaad best die set eens aanschaffen waarin alle koppelingen zitten omdat ik ook nog loks heb van andere merken waar ik niet direct de gepaste koppeling voor vind.

Verder heb ik een paar Roco locs uitgerust met Kadee koppelingen en het resultaat is verbluffend goed !

Geert

jean-luc

Mooi, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de testkit.

janieburton

Citaat van: Gerolf op 09 juni 2013, 12:43:11 PM
Lijkt me sterk, Marc.
Klinkt als een indianenverhaal - en dat kan wel vanuit de States, natuurlijk ...
Citaat van: argilla op 09 juni 2013, 10:12:09 AM
Heb zo juist  een heel ander ( voor mij nogal onwaarschijnlijk maar het kan) klokje gehoord  van over de grote plas  Kadee magneten ( beide nog wel dus  elekt. en de gewone) die zouden in het geval van DCC als je met je loc er over rijd nml de  decoders  , opgeslagen data "wissen" ? ?
Vergelijkbaar met bankkaarten die je ook niet in de buurt van magneten of magnetische dingen mag komen , omdat het dan de magnetische strook zou aan tasten en data wissen op de strook.

Nogmaals persoonlijk stel ik hier vraagtekens bij maar misschien...misschien kan het wel ?  In ieder geval ik geef het hier mee omdat er misschien wel een verklaring, zal, kunnen ...enz..enz.. ,   zijn ? ? ?

Hier verder nog iets over gehoord?
 

Snobby Crash

Heb sinds een tweetal weken kadee koppelingen geinstalleerd op 4 digitale loks, en tot heden nog geen problemen gehad door het magnetis veld dat eventueel mijn decoders zou kunnen beinvloeden...

Geert

PeterVG

Heb ik na jaren rijden nog nooit problemen mee gehad.

janieburton

Dan is het een indianenverhaal