Kadee koppelingen

Gestart door Brandy, 28 augustus 2010, 13:21:08 PM

Paulogic

Superbe...

Geniaal in de eenvoud. En voor de liefhebbers van gestuurde aandrijving ook te gebruiken met een mini- servomotor.

Op zijn Gents (nostalgie voor Stefan) : wree wijs manneke ! [8D]
mvg,
Paul(ogic)

renbaan

hallo iedereen

het gebruik van kadee koppelingen met k rails van marklin
zou geen probleem mogen op leveren ik
gebruik die nu al 8 jaar zonder grote  problemen
het gebeurd dat bij een nieuwe loc of wagen de koppeling inderdaad hapert aan de punten van de slanke wissel (de nem schachten staan niet van elk model even hoog)
dan moet men de beugel onder de koppeling iets naar boven plooien
dat gaat goed met 2 bektangen men hoeft niet de tang van kadee te gebruiken
groeten stezven
 

loebaske

Sorry, ik wist niet dat er al een draadje was over de Kadee koppelingen, als ik nog vragen daar ontrend heb zal ik die hier plaatsen...

Thommy

iemand enig idee waar ze die hier nog verkopen? Heb er ooit gehaald in Engeland, maar ik raak er niet in het eerste... :-[
Greetz

Thommy

loebaske

Ook interesse voor een 100tal koppelingen...


argilla

Heb geprobeerd ( via e-mail gevraagd) om bij Kadee zelf koppelingen voor NEM in "bulk" te kopen ( dwz 200 stuks nem 362 midden  lange) noppes...dat doen zij niet. Dan via mijn Amerikaanse collega's misschien ? Maar ook daar niets . Geen bulk verkoop.
Ha neen ?  wat wil je 2 stuks voor 4.68 $ ( toen 3 jaar geleden) ... Ze verkopen wel 200 stuks aan de zelfde prijs . Dus 200 stuks dat zijn (200/2 per pakje= 100 pakjes) reken zelf uit.

Wat je wel kan is bulk kopen van "typische " amerikaanse couplers zelfs per 20 25 of 50  standaard couplers w/o gear box ( zeg maar schachtje) en dan nog alleen ( 50 stuks) van de Whisker 150 en 151  item = 158.  Maar die kunnen niet in de nem schacht.

is er misschien iemand of in de EU iemand die het wel kan ? ?Kadee in bulk moet toch ergens kunnen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

jean-luc

Bulk is een groot woord.
Ik hou Ebay in de gaten; regelmatig verschijnt er wel iets uit Duitsland en Verenigd Koninkrijk.
Reken ± 5,5 Euro voor twee paar koppelingen.
Er zijn weinig alternatieven.  :'(

Groeten, Jean-Luc

Paulogic

Ooit enkele jaren geleden voorgesteld om ze voor hen te verdelen in België. Hun antwoord : Jocadis is onze verdeler voor jullie land en we wensen geen
verdere verdelers. Bij Jocadis hadden ze sporadisch voorraad, vandaar toen mijn vraag rechtstreeks.

Maar ik ben toch gestopt met verdelen van modelspoorproducten dus nu is het aan een ander om het initiatief te nemen.
mvg,
Paul(ogic)

argilla

Citaat van: Paulogic op 06 juni 2013, 07:18:14 AM
Ooit enkele jaren geleden voorgesteld om ze voor hen te verdelen in België. Hun antwoord : Jocadis is onze verdeler voor jullie land en we wensen geen
verdere verdelers. Bij Jocadis hadden ze sporadisch voorraad, vandaar toen mijn vraag rechtstreeks.

Maar ik ben toch gestopt met verdelen van modelspoorproducten dus nu is het aan een ander om het initiatief te nemen.


Ja Paul   ik weet het , zijn geen gemakkelijke kadees bij Kadee ! Ik heb de indruk dat de EU markt hen niet echt interesseert  of toch zo min mogelijk, meer uit beleefdheid !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Thommy

Greetz

Thommy

Paulogic

Wordt aan gewerkt...  ;) (maar niet ikke)
mvg,
Paul(ogic)

PeterVG

Mijn kadees koop ik bij HET SPOOR in Haasrode

De in MSM 125 besproken magneten heb ik intussen in huis. En inderdaad het is een prijsgunstig alternatief voor de Kadee ontkoppelmagneten. De tip komt overigens net op tijd omdat de bouw aan mijn baan net aan het punt kwam dat ontkoppelmagneten moeten ingebouwd worden. Een dank u wel aan de schrijver is hier meer dan op zijn plaats.

Het lukt mij echter niet om met de kleine magneet de kadee koppelingen in ontkoppelde stand op te duwen. Ze worden immers beiden naar dezelfde kant getrokken en haken weer in mekaar. Dit omdat ik de magneet langs de zijkant van het spoor plaats zoals aangegeven.
Voor alle duidelijkheid, gewoon ontkoppelen lukt perfect.


jean-luc

#27
@Peter VG:

- heb je vooraf de polariteit van de magneet getest? In het artikel staat dat ik aan de goede zijde een merkteken aanbreng. Dit vergt toch enkele keren proberen.
- Anderzijds loopt het bij mij best als de rand van de magneet gelijk komt met de binnenzijde van de rail.
- Het is ook belangrijk dat de haak van de koppeling op de magneet staat op hem op te duwen.
- Zijn de haken correct gebogen?
* proberen is de boodschap, eens lukt het je wel!

Ik ben blij dat het artikel voor jou op tijd gepubliceerd werd  :)

Nog een tip voor het ontkoppelen: doe het rustig, te snel lukt het nooit.

Plaats misschien enkele foto's van je opstelling, dan kunnen we allemaal eens kijken.

Ooit lukt het wel, nu heb ik al vier van die magneten en alles werkt feilloos.

Succes, Jean-Luc

argilla

Heb zo juist  een heel ander ( voor mij nogal onwaarschijnlijk maar het kan) klokje gehoord  van over de grote plas  Kadee magneten ( beide nog wel dus  elekt. en de gewone) die zouden in het geval van DCC als je met je loc er over rijd nml de  decoders  , opgeslagen data "wissen" ? ?
Vergelijkbaar met bankkaarten die je ook niet in de buurt van magneten of magnetische dingen mag komen , omdat het dan de magnetische strook zou aan tasten en data wissen op de strook.

Nogmaals persoonlijk stel ik hier vraagtekens bij maar misschien...misschien kan het wel ?  In ieder geval ik geef het hier mee omdat er misschien wel een verklaring, zal, kunnen ...enz..enz.. ,   zijn ? ? ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Lijkt me sterk, Marc.
Klinkt als een indianenverhaal - en dat kan wel vanuit de States, natuurlijk ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw