Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

koppelingen

Gestart door type 7, 27 augustus 2010, 14:11:00 PM

type 7

De laatste versie van het type 64 van Fleischmann heeft jammer genoeg geen steekkoppeling aan de tender. Met de bijgevoegde koppelingen geraakt men ook niet verder.
Kan iemand me helpen hoe men een steekkoppeling bekomt op de juiste hoogte, meegevend in de bochten en precies genoeg voor een kadee koppeling?
Dank voor jullie reacties
 

conducteur

FLM verkoopt passende koppelingen die daar oppassen waar je bv een kadee in kan steken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stefan Appelmans

Ik heb voor mij dingskes NEM doosjes gemaakt.
Voor de 64 heb ik er een onder de tender gekleefd, om er een Kadee 18 in te steken, ik had eerst een Kadee serie "20" voorzien, maar dan zag ik dat er geen plaats genoeg was...[:(]
De steekkoppeling moet niet meegeven in de bochten met de 17 18 en 19 "NEM" Kadees, anders maakt je knopen in de buffers als je achteruit duwt.
Als je er enkele wilt hebben, geef me uw adres, of kunt je wachten tot Mechelen? Neen zeker?[:D]
stefan.

Stefan Appelmans

Ik heb in mijn brol nog 2 Kadees teruggevonden, dat ik op het oud Fleischmann koppeling armtje had bevestigd, maar niet gebruikt (een serie 20 met box geplaatst).
Je moogt die hebben als je wilt.
stefan.

type 7

Beste Stefan,

Als u me ze kunt opsturen: dat zou fantastisch zijn !!!
Adres:
Frans De Weerdt
Distelakker 18
2440 Geel
Zien we elkaar in Mechelen?
Baan: Scherpenheuvel van MSC De Kempen

Dank bij voorbaat!

 

Stefan Appelmans

Morgen stuur ik ze op![:)]
Ik ga waarschijnlijk de zaterdag naar Mechelen, zeker als bezoeker deze keer.
stefan.

Stefan Appelmans

Voil?, ze zijn weg!
Ik heb er enkele NEM doosjes bijgevoegd.
Daar de Fleischmann koppeling-stukjes nu onderste boven moeten (hoogte van de KADEE) moet je de Fleisch koppeling-veer vastmaken in de bodem van zijn huizing (het is nu de nauwe lip van de Fleish koppeling dat er tegen zit).
Dit met een stukje Evergreen, ik heb dat ook bijgevoegd.
stefan.

type 7

Beste Stefan,

Alles prima ontvangen in prima verpakking.
Hartelijk dank voor de hulp!

Nu de stukjes in elkaar zetten en testen.
Ik zal u laten weten of alles lukt. Mocht er iets niet lukken dan kan ik het u nog altijd vragen. Dit wordt mijn eerste experiment met zelfbouw.

Spoorse groeten,
Frans.
 

Stefan Appelmans

OK, Frans![:)] Laat ons dat zien.
Als je de NEM-doosjes wilt gebruiken, probeer eerst (met een Kadee er in) als het op de goede hoogte komt eer het vast te lijmen. Het kan zijn dat het een beetje laag is. Misschien dan een beetje het bovenste stuk schuren.
stefan.