Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Parkje

Gestart door Peter, 20 augustus 2010, 18:24:06 PM

Peter

Even een kleinigheidje tussendoor, kwestie van in beweging te blijven:)
Een klein parkje met achteraan een waterbronnetje van Viessmann, met bijna 'echt' stromend water, in het midden (nog niet afgewerkt), de fontein van Viessmann-Kibri (niet bewegend) en op de banken een paar vrolijke scenes, bv. vooraan links, een man die een weisswurst (soort witte pens) aan het eten is terwijl de hond watertandend zit te kijken. Links achteraan, een oma op de bank met kleinkind die in het gras zit, en rechts achteraan twee vrouwen die roddelen (Nee hoor) Het paartje vooraan vind het te druk en verlaat het parkje.

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Mijn%20Schwarzwald%20baan/P8200006.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

Dat is mooi gedaan[;)]
en best wel leuk![:D][:D]

Gerolf

Netjes, Peter [8D]
Dat is toeval - ik ben ook aan een stukje stadspark bezig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het parkje straalt echt rust uit. Erg leuk gedaan. Alleen die centrale fontein heeft dringend een toepassing van de "blauwe steen" nodig. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Niet slecht. (Hoor mij bezig, alsof ik beter kan. [:D])

Al ga ik toch zeggen dat de omheining een opgesloten gevoel geeft aan dat parkje. Misschien nog een tweede toegang inpassen ergens.
Ook de fontein in het midden valt precies wat groot uit ten opzichte van het park.

Langs de andere kant, kritiek geven is altijd makkelijk. Het is goed gedaan! [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

railman56

mooi gedaan peter
een beetje te mooi voor een hedendaags parkje, nergens zwerfvuil of andere drollen [}:)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dedrummendemodelbouwer

leuk gedaan, geeft mijn een potselinge inspiratie om mijn fontein met plein ook is te kunnen afwerken[;)]

Gerolf

Peter, een vraagje: Waar komen die banken vandaan? Ze zijn erg mooi, filigraan, ... [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

@Gerolf  die bankjes zijn van Busch (set 1149, 12 bankjes) de omheining is van Noch (ref.13140)

@railman56: te proper? in tijdperk III waren die parkjes inderdaad nog heel proper werden goed onderhouden door het gemeente-personeel)

@Jurgen: die fontein in het midden staat nog los, omdat ik nog twijfel of ik die daar wel ga plaatsen, maar ben nog op zoek naar alternatief.
Met vriendelijke groeten
Peter

C-rail

Persoonlijk zou ik in de plaats van die fontein een mooie grote eik plaatsen, geeft schaduw in de zomer.
Het parkje zelf is wel heel mooi gemaakt [;)]

Peter

citaat:
Persoonlijk zou ik in de plaats van die fontein een mooie grote eik plaatsen, geeft schaduw in de zomer.



Dan zal ik eens vriendeijk naar Jos Geurts (Grove den) moeten kijken want het is me nog niet gelukt een fatsoenlijke boom te maken op zijn manier.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

Ziet er knus uit, Peter! Heb ook nog een tipje voor je; als je tussen de twee bankjes telkens een vuilbakje zet, blijft je park proper he![:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Peter

Gelijk heb je Len.
Die vuilbakjes was ik helemaal vergeten.
Met vriendelijke groeten
Peter

grove den

mooooi parkje idd!
citaat:
Dan zal ik eens vriendeijk naar Jos Geurts (Grove den) moeten kijken

heb je dat al gedaan??[:D]
stuur me maar een pm'tje![;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
@Gerolf  die bankjes zijn van Busch (set 1149, 12 bankjes)
Bedankt, is genoteerd [8D]
Die vuilbakjes, waar vind je die? [:I]
Het idee van de grote loofboom is erg goed. Beter dan die fontein. Hup Jos [:p] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw