Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Goedkope en eenvoudige kasseien ( HO of O )

Gestart door evan, 20 augustus 2010, 18:17:13 PM

evan

Vandaag ging ik naar Brico voor allerhande spullen en stond bij de decovliezen of behangpapier en kwam een leuk type tegen.

Het bertreft een structuurvlies dat verkrijgbaar is in verschillende kleuren en er was een grijze met zwarte voegjes net als kasseien.  Er waren gratis staaltjes voorzien en heb ik me er eentje genomen en gepresenteerd bij een HO autootje.

Oordeel zelf maar.

28 Euro voor een rol die garant staat voor een ganse club enz...:D

Grts:)

IMGhttp://i686.photobucket.com/albums/vv227/sirswitchalot/Kasseienvandenbrico007.jpg/IMG
IMGhttp://i686.photobucket.com/albums/vv227/sirswitchalot/Kasseienvandenbrico006.jpg/IMG
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#1
Dat lijkt er aardig op ...
Iets te rond misschien - zwaar versleten kasseien ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#2
Ze hier en daar wat indrukken en wat bijkleuren. Beetje gras in de voegen en je hebt een pracht oude kasseiweg.
Met vriendelijke groeten
Peter

C-rail

#3
Voor een groot plein is het best te doen, maar dan wel hier en daar zoals Peter zegt enkele kasseien bijkleuren om verschillende kleuren krijgen. Anders is het misschien te eentonig.

Maar toch goed gevonden!
Alleen die auto... er zijn er mooiere dan een Caliber h?![;)]

b-shunting

#4
het is ook in de hubo verkrijgbaar

ps je moet de staaltjes nemen die zijn gratis [:)]
minibaantje tp 4,diesel

evan

#5
Het was maar een ideetje...[:I]

Ik zag het en ik dacht gewoon van "dat moet op t forum" [:D]

Op mn Canadese baan ben ik er niets mee[|)]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mustang

#6
beste Evan , als je nu een Belg bent die in Canada woont en die met veel heimwee naar zijn vaderland verlangt en daarbij in Canada een europese baan heeft DAN ....

gjvdz

#7
Das iets voor mij[:D][:D][:D]
Ideaal om pleintjes mee te maken en om de weg in mijn bergdorpje mee te voorzien [:D][:D]
Mvg Giel-Jan

evan

#8
Goh... Mustang ik kan niet volgen man[8)][;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mustang

#9
beste evan ,het was gewoon even grappig bedoelt. Dit is prachtig materiaal ,enkel om bochten te maken is het wat zoekwerk . Ik gebruik dit al eventjes ,maar naar het schijnt gaat het nu verdwijnen in de brico . Even ter zijde , het maken van de sparren wat je mij getoond hebt in Mechelen lukt zeer goed , maar de rotsen daarentegen dat is wat anders .

evan

#10
Hoi Mustang,

Wat loopt er niet naar behoren? Met je rotsen he[;)]

Misschien kan ik helpen...
Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

#11
Dan koop ik me een rol [:D]
Mvg Giel-Jan

mustang

#12
beste Evan , toch bedankt om mij hulp aan te bieden met de rotsen maar het is m?ij toch gelukt had gewoon niet door hoe ik de spleten tussen de woodland scenics rotsen kon toekrijgen ,maar dit is me dan tach gelukt met veel water een weinig gips en een kwast . Ook het water is mij weer goed gelukt zoals ik het beschreven heb met silicone , misschien ook iets voor jou om te proberen . Groetjes en nog eens bedankt voor de uitleg in Mechelen .

evan

#13
Graag gedaan hoor en je uitleg van Water maken, is hier al genoteerd om ns te proberen.  

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

swarol

#14
Evan,
vind dit een mooi idee zeker te gebruiken , voor vb oprijlanen of parken, thx voor de tip
groetjes swarol
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa