Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Idee voor in de volgende nrs.

Gestart door Metpetergaathetbeter, 19 augustus 2010, 20:29:15 PM

T03

Er zijn twee rubrieken, namelijk suggesties en idee voor toekomstig nummer, welke is nu te gebruiken ? Hier nog is mijn idee.

In Mechelen stond er tussen de forumbanen iemand met een rinkelende overwweg, loeiende koeien en kwakende eenden.Prachtig dat geluid, wist me te vertellen dat hij het zelf life had opgenomen en dat het om een soort kleine kaart gaat waar je die opnames via computer programmeert. Hoe maak je zoiets ?

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Metpetergaathetbeter

Misschien toch maar eens enquete (al dan niet los in de de MSM) of misschien eens ??n on line ! Want ik zag zowel op MSM en TMM- forum zelden zoveel reacties(zowel lovende kritiek als misnoegen!).
Toch misschien eens iets waar aan gedacht moet worden en misschien iets waar de MSM nog kwalitatief mee kan verbeteren ! [?]
Groeten Peter[;)]

ERVIN

Even dit oude draadje terug nieuw leven inblazen , ik merk de laatste tijd dat er meer en meer vragen komen over decoders ( types - instellingen enz... ) misschien zou het eens nuttig kunnen zijn om over deze problematiek een reportage te maken , maar de grote vraag is natuurlijk , wie is hier heel goed van op de hoogte en wie wil hier zijn , kostbare , tijd insteken.
Het is een niet zo makkelijke materie , en ik denk dat er ook heel wat technische zaken aan bod moeten komen.
Ik zou er zelf wel aan willen beginnen , maar het ontbreekt mij aan een degelijke kennis ,van ESU-decoders ( die ik altijd gebruik) heb ik wel wat kennis , maar er zijn er natuurlijk nog een pak hé!!  ???

Wat Krispy gedaan heeft met zijn locs , sluitverlichting en cabineverlichting schakelbaar maken a.d.h.v. instellingen en solderen aan en van decoders lijkt mij ook erg hedendaags , en waar ikzelf wel wat meer van zou willen te weten komen.

Jurgen

Ik vind het een goed voorstel Erwin, maar als AC-rijder heb ik daar eerlijk gezegd niets aan omdat wij reeds standaard de decoder in ons model hebben zitten. Daardoor zijn alle instellingen dus ook reeds in orde en zou zo'n artikel voor ons gewoon bladvulling zijn.

Daarom zou ik op voorhand al willen zeggen dat het een artikel moet zijn dat niet te veel pagina's in beslag neemt en ook geen maanden lang blijft duren.

Maar dat zo'n artikel er eens mag komen, daarmee ben ik het wel eens! Hopelijk zijn er mensen die deze laatste zin ook lezen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Wil je nu zeggen dat geen enkele AC-rijder ooit een andere decoder wil plaatsen? Dat lijkt me sterk  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Tot nu toe is het nooit bij me opgekomen om een perfect werkende decoder uit mijn model te sleuren en te vervangen.

Maar nu je het zegt, ik heb niet gedacht aan het feit dat een decoder ook wel eens defect kan gaan. Daar heb je dus wel een punt.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.