Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Idee voor in de volgende nrs.

Gestart door Metpetergaathetbeter, 19 augustus 2010, 20:29:15 PM

froelants

Een reeks over het gebruik van de HDL loconet printplaten.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

evan

@Jurgen,

Wat type houten brug had je in gedachten?  Is het in werkelijkheid ook een houten brug of wil je een betonnen of bakstenen brug namaken met hout als basis en dan bekleden met gips, plastikcard ea.?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door evan

@Jurgen,

Wat type houten brug had je in gedachten?  Is het in werkelijkheid ook een houten brug of wil je een betonnen of bakstenen brug namaken met hout als basis en dan bekleden met gips, plastikcard ea.?



Het laatste. [;)]

Ik heb hier al enkele jaren een houten geraamte staan en dat blijft hier staan. Boogjes zijn uitgesneden en eigenlijk staat mijn brug er, alleen met de aankleding ben ik nooit verder geraakt. Toen heb ik nergens info gevonden hoe je het beste iets kan aanbrengen op het hout. Ik zat toen met karton en lijm in gedachten, maar dat zou na verloop van tijd toch terug loskomen.
Uiteindelijk is de interesse verdwenen en is mijn hoopje hout gewoon onder de baan verdwenen. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Geert

Een idee voor de volgende edities van MSM is de link naar de MSM website op het coverblad aanpassen naar //www.modelspoormagazine.com ?  Mijn eerste kennismaking met MSM was via een dagbladhandel enkele maanden geleden waar ik nr. MSM 93 kocht. De link op het coverblad:  //www.modelspoormagazine.be bleek achterhaald te zijn? (gestopt bij nr. 88?)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Klaas Zondervan


evan

@Jurgen,

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.  Een brug uit houten basis bekleden met andere materialen ... er zijn veel manieren.  Ik geloof dat Jan en Patrick van PAJ-modelbouw dit al ns in een artikel hebben besproken en dit hoogstwaarschijnlijk nog ns zullen doen in de toekomst.  Zij werken met gips afgietsels op een triplex of multiplex frame met een geslaagd resultaat.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Waarom is //www.modelspoormagazine.beachterhaald? Die werkt nog gewoon.

Die site wordt al lang niet meer aangepast.
Nu de site van de redactie (www.modelspoormagazine.com) naar behoren draait gaan we binnenkort doorverbinden van .be naar .com.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dedrummendemodelbouwer

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Waarom is //www.modelspoormagazine.beachterhaald? Die werkt nog gewoon.

Die site wordt al lang niet meer aangepast.
Nu de site van de redactie (www.modelspoormagazine.com) naar behoren draait gaan we binnenkort doorverbinden van .be naar .com.



de site ziet er fantastisch uit (in vergelijking met de oude zeker).
Als je google "modelspoormagazine" tikt, kom je nog steeds op de oude site uit. wordt dat binnenkort ook aangepast?

Gerolf

Op de ".be" zit dit forum, de ".com" gaat over het blad [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

@Bert: proficiat met je nakende artikels. Ik kijk er naar uit [;)] [:p]
@Peter(gaathetbeter): alsnog geantwoord. Ik ben idd sinds vannacht terug uit het warme/hete Corsica [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

@Bert: proficiat met je nakende artikels. Ik kijk er naar uit [;)] [:p]
@Peter(gaathetbeter): alsnog geantwoord. Ik ben idd sinds vannacht terug uit het warme/hete Corsica


Gerolf ook langs deze weg een bedanking voor je reactie.Ik hoop dat je van je vakantie hebt kunnen genieten in warmere oorden.Ik begon mij al een beetje zorgen te maken, dacht dat je je laten inlijven had bij het vreemdelingenlegioen(grapje!!)[:D][8D]
Groeten Peter[;)]

Paulogic

Ah ja... het vreemdelingenlegioen kan goede modelbouwers gebruiken om
schaalmodellen te maken van de te veroveren gebieden !!!
remember : Laurel en Hardy in het vreemdelingenlegioen !
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter
Ik begon mij al een beetje zorgen te maken, dacht dat je je laten inlijven had bij het vreemdelingenlegioen(grapje!!)[:D][8D]
[:D] [:D] Ik heb wel wat van die mannen gezien ... op Corsica [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Gerolf

@Bert: proficiat met je nakende artikels. Ik kijk er naar uit [;)] [:p]
@Peter(gaathetbeter): alsnog geantwoord. Ik ben idd sinds vannacht terug uit het warme/hete Corsica [^]



Nakende ik probeer aankomende nieuwe artikeltjes altijd netjes aan te kleden met foto's[;)]
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Gerolf

@Bert: proficiat met je nakende artikels. Ik kijk er naar uit [;)] [:p]
@Peter(gaathetbeter): alsnog geantwoord. Ik ben idd sinds vannacht terug uit het warme/hete Corsica [^]



Nakende ik probeer aankomende nieuwe artikeltjes altijd netjes aan te kleden met foto's[;)]


Vol verwachting klopt ons hart wie de geweatherde wagon krijgt, wie het hart!(waar heb ik dat nog gehoord???)[?]. Ik denk dat de postbode niet de gelegenheid zal hebben mijn volgende MSM's in de brievenbus te stoppen, waarschijnelijk zal ik ze uit zijn handen sleuren ! Bert, laat ons van verstomming aan de grond genageld zijn !
Groeten Peter[;)]