Idee voor in de volgende nrs.

Gestart door Metpetergaathetbeter, 19 augustus 2010, 20:29:15 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door stevend

Nu totaal iets anders. Naar aanleiding van de komende uitleveringen van het L-rijtuig, kan er misschien een artikel aan gewijd worden?
Zeker als je leest dat een bepaald merk er een 70 tal verschillende versies van uitbrengt.
Ook als je weet dat ze vlug de deur uit zullen zijn, dan is het handig om degelijke info te hebben om de juiste keuze te maken en niet thuis te komen met een "kater".
Allez 't is te zeggen rijtuigen met foute nummers of verkeerde
draaistellen ( niet van het nuttigen van vocht inname[:D] ) die helemaal niet passen bij je vooropgestelde tijdsuitbeelding.
Mvg Steven





>>> 70 tal verschillende nummers zal je bedoelen[;)]de  l-rijtuigen hebben all??n maar in het groen bestaan

Gerrit

Metpetergaathetbeter

Proberen we nog verder met artikels over superen in de MSM te krijgen of stopt het hier?Blijven we een beetje op onze honger zitten ? Of proberen we verder nog iets voor de mensen van MSM te overtuigen om een (of meer) artikel(s)in de MSM te krijgen?
It is up to you! Graag een reactie !
Groeten Peter[;)]

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Proberen we nog verder met artikels over superen in de MSM te krijgen of stopt het hier?Blijven we een beetje op onze honger zitten ? Of proberen we verder nog iets voor de mensen van MSM te overtuigen om een (of meer) artikel(s)in de MSM te krijgen?
It is up to you! Graag een reactie !
Groeten Peter[;)]



Hoi Peter,

Ik heb al een paar ideen gegeven zeg maar wat ik moet uitwerken
dan zal ik een voorzetje maken (of ik verzin zelf wel wat).

met vriendelijke modelspoor groeten Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Proberen we nog verder met artikels over superen in de MSM te krijgen of stopt het hier?Blijven we een beetje op onze honger zitten ? Of proberen we verder nog iets voor de mensen van MSM te overtuigen om een (of meer) artikel(s)in de MSM te krijgen?
It is up to you! Graag een reactie !
Groeten Peter[;)]



Hoi Peter,

Ik heb al een paar ideen gegeven zeg maar wat ik moet uitwerken
dan zal ik een voorzetje maken (of ik verzin zelf wel wat).

met vriendelijke modelspoor groeten Bert[:)]



Bert, van mij ben je vrij om uitwerken wat je wil, maar het in MSM te krijgen dat is nog andere koek.Mocht het ons niet lukken dan kunnen wij nog altijd dezelfde proberen op het forum.Je moet rekenen dat je via het forum nooit zoveel mensen kan bereiken  als via MSM.

Kees-Jan, in het begin gaf je ook de indruk geinteresseerd te zijn, is dat ondertss veranderd?Je bent weer fraai werk aan het leveren met je treinstel. Was je van plan de ruiten te vervangen?(ik heb de indruk dat die ruiten van Lima(spijtig genoeg) toch iets te diep liggen.Had ooit ook zo'n stel maar voelde mij niet in staat zo'n project tot een goed einde te brengen.Gelukkig zijn er anderen die het wel durven!

Gerolf, ik mailde jou(maar realiseer mij nu dat je mogelijks warmere oorden bent gaan opzoeken).Een reactietje kan later nog altijd!

Groeten Peter[;)]

erik de noorman

Indien het onderwerp interessant is en de foto's van goede kwaliteit is er veel kans dat jouw artikel in het blad geraakt.
En dat geeft een kick, vooral die eerste keer. Zeker weten.


Peter, kan je nog een duidelijker antwoord krijgen.[;)]

Als je het zwart op wit wil vrees ik dat je eerst aandeelhouder moet worden van de groep. [:D]

Erik

guy holbrecht

Beste forumleden,

Op de redactie volgen we uiteraard ook dit draadje en daarom hebben we besloten de eerste stap zelf te zetten. In het komende nummer wordt de schraagwagen van GooverModels besproken. In het daaropvolgende nummer brengen wij een 'verfraaiing' van de wagen (verwering, belading, extra details...)

Groeten,
Guy

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Beste forumleden,

Op de redactie volgen we uiteraard ook dit draadje en daarom hebben we besloten de eerste stap zelf te zetten. In het komende nummer wordt de schraagwagen van GooverModels besproken. In het daaropvolgende nummer brengen wij een 'verfraaiing' van de wagen (verwering, belading, extra details...)

Groeten,
Guy



Beste redactie,

Waarvoor onze welgemeende dank. Ik hoop dat later ook mensen die hier op het forum prachtige realisaties tonen ook eens mogen aan bod komen in MSM.Het zijn tenslotte die mensen die MSM kopen.

doomslu

Het is niet ongewoon dat we medewerkers van het blad hier op het forum vinden. In ??n van de volgende nummers gaan we trouwens van start met enkele artikels over verweren door "onze" Bert (Baureiche 103). [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Bert, bij deze proficiat!
Kreeg je mijn mailtje ? Blijkt achteraf achterhaald te zijn!
Groeten Peter[;)]

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Bert, bij deze proficiat!
Kreeg je mijn mailtje ? Blijkt achteraf achterhaald te zijn!
Groeten Peter[;)]



Mailtje ontvangen en een reactie naar je verstuurd.[:)]

Groetjes Bert en tot ziens waar dan ook
Bestaat er een andere hobby.

Stefan Appelmans

Bert, Bert, Bert, allee Bert! [:D]
Het begin van een reeks artikels?
stefan.

Baureihe 103


Beste modelspoorvrienden,

Mijn rustige avonden en weekenden zijn een beetje voorbij
denk ik. Ik zal zeker mijn best doen om wat leuks
in elkaar te zetten.
Als de redactie niet al te kritisch is dan gaat het wel lukken.
Zo neen dan plaats ik het snel allemaal op het forum ik moet het toch
ergens kwijt.

Bedankt en groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

Bert,

Bedankt voor je reactie!Ik zou zeggen veel plezier met het maken en schrijven van de stukken die wij hopelijk allemaal in de MSM zullen kunnen lezen.Tot later!
Groeten Peter[;)]

Jurgen

Misschien kan er ook eens een artikelreeks gemaakt worden over het bouwen van een brug in hout?
Hoe begin je eraan? Wat heb je nodig (behalve hout natuurlijk)? Hoe ga je te werk? Hoe breng je versieringen aan? Hoe maak je het allemaal een beetje realistisch?
En belangrijkste van al, hoe plaats je dit op je baan?

Dit kan een hele reeks worden over verschillende nummers indien nodig. Ooit heeft er eens een artikel over het viaduct van Remersdaal in MSM gestaan, maar een echte werkwijze hoe het gemaakt moest worden was er niet.


Verder zouden er nog allerlei projectjes kunnen gemaakt worden die zelfs een absolute beginneling zou kunnen maken. Ik denk dan in de eerste plaats maar aan de rode palen met B-logo en stationsnaam zoals hier op het forum al een keer getoond werd.
Soms is het poepsimpel, maar je moet gewoon weten hoe te beginnen. MSM kan hier een enorme hulp zijn.

Het hoeft niet altijd iets spectaculair te zijn h?. Ook met kleine dingen kan je groots uitpakken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vandomm

Graag zou ik artikelen willen zien over iets wat veel  gebruikt wordt en dan  diep uitspitten , d.w.z. de juiste afmetingen ,
de gebruikte materialen , hoe het best te schilderen .

Om een voorbeeld te geven : langs de wegen in Belgie ligt vaak een betonnen rand die het water af moet voeren . Die rand zie en hoor je bijna nergens en voor de scenery is het wel belangrijk .

Cees .