Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Beautiful British Columbia

Gestart door evan, 17 augustus 2010, 14:20:33 PM

evan

#45
Allemaal een dikke knuffel van onze Chessie[:D]

@Paulogic, misschien is het een leuk idee om een draadje te starten over de diertjes bij de hobby.  Ik heb links en rechts nog wat foto's, maar ik ga ze nu niet in dit draadje zetten want dat heeft niets met het baantje te maken.[:)]

Deze week nu ik me weer beter voel (stevige buikgriep sinds zondagnacht), ga ik tussendoor aan dit project voortwerken.

Groeten  
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

#46
chessie is katzilla [:D][:D][:D][:D]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#47
Voila de zon is weer volop daar dus nog wat fotootjes met fris groen erop...[8D]

Grts en tot...









Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#48
Ik had de vraag al gesteld, maar blijkbaar heb je hem niet gelezen: word dit, buiten hulpmiddel voor de workshops ook een deel van een groter functioneel geheel? of is het dat ook?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#49
@Rian,

Sorry dat ik er niet op had gereageerd[:I]

Het is reeds een baantje op zich dat zelfs volledig binnen het concept vd minibaantjes valt, maar ik heb het niet afgewerkt om gezondheidsredenen.  Ik had MSM wel beloofd om workshop te geven en dit wil ik dan ook nakomen.  Vermits het baantje reeds begonnen was en dat het aan elkaar aansluitende diorama's zijn, heb ik besloten om het te gebruiken voor de workshops.  Dit komt goed uit en dan is het materiaal niet verloren.

Nadien wordt het baantje verder uitgewerkt en zal ik er mee rond trekken als vervanging van Gringolandia...[:)]

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#50
Hi Folks,

Donderdagavond is de styrodur ondergrond aangebracht op de tweede module en vandaag waarschijnlijk de derde.
Hierover komt dan weer plaasterdoek, sculptamold enz.  Tijdens de Expo in Mechelen zal ik ook er afgegoten rotsen van mallen in verwerken om deze techniek tevens aan te tonen kwestie van afwisseling en diversiteit.  Zo wordt er ook aangetoond dat op verschillende manieren een bepaald resultaat verkregen wordt zonder voorkeur van techniek.

Alles komt weldegelijk en uitgebreid aan bod. (Ondergrond maken, rotsen maken en kleuren, balasteren van spoor, begroeing maken en aanbrengen, boompjes maken, verweren van details en noem maar op)

Zelf ben ik ook aan het experimenteren met RGB leds.  Voor de mensen die dit niet kennen: Red-Green-Blue of rood groen blauw leds.
Hiermee kan ik leuke sfeer-effecten genereren zoals nachtlicht, herfstlicht, zomerlicht enz.  Dit handeltje wordt dan nog ns draadloos bediend.  Het is leuk om er mee te spelen in alle geval[:D]

Hierbij nog wat fotootjes en morgen volgt ongetwijfeld meer.

Groetsels



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

#51
hij wordt echt machtigprachtig, en ik heb al een stukkie in het echt mogen zien, istie nog veel mooierderder.
Goh Evan, waar kan ik je baan in het geheel zien .... ??? [:)]
Mvg Marty

evan

#52
Voor de volledige baan moet je wachten tot "Onstraxs"[:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#53
Die rgb's ... een bestaand systeem?
Ik heb zelf een rggbw gemaakt (rood-geel-groen-blauw-wit) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

#54
Hello Evan,

How late ... ik bedoel, hoe laat begin je eraan in Mechelen? Want dat gedeeltes over "ballasteren van spoor" en "ondergrond maken" interesseren me wel aangezien ballast storten bij mij machinaal gebeurt en ik voor een minibaantje zelf wel een deftige ondergrond wil leren maken?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#55
citaat:
Geplaatst door OMC

Hello Evan,

How late ... ik bedoel, hoe laat begin je eraan in Mechelen[:D]? Want dat gedeeltes over "ballasteren van spoor" en "ondergrond maken" interesseren me wel aangezien ballast storten bij mij machinaal gebeurt en ik voor een minibaantje zelf wel een deftige ondergrond wil leren maken?

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

#56
Hi Gents,

@Gerolf
De RGB strips zijn bestaande van Velleman dat je op rol koopt.  Deze knip je op maat en dan sluit je gewoon alles weer aan door 4 draden te solderen en aan te sluiten op een controler.  Ik heb dan een voedingetje gemaakt, maar moet een betere avlakking verkrijgen want bij de dimming zie ik wel wat flikkering door de niet al te vlakke DC-spanning.

De RGB leds zelf zijn driekleurige leds die door aansturig een gewenste kleurenmix weergeven en alle drie de kleuren op maximale sterkte geeft mooi wit.

Hoe heb jij het ineengeknutseld?

@OMC

Goede vraag:
Ik heb er geen uurschema op kleven, maar ik ben de twee dagen vanaf 10h00 tot het einde bezig met demo's.  Vermits dat alles zo flexibel is kan ik eigenlijk vrij snel overschakelen van t ene op het andere.  
Er zijn Drie modules waaraan ik werk.

Module 1: Bijna klaar, maar extra begroeing kan geen kwaad
Module 2: Ondergrond in Styrodu, plaaster doek en sculptamold is klaar.  Hierop kleur ik de rotsen en breng ik zand, begroeing enz. aan.
Module 3: Onderbouw in Styrodur is deels af en doe ik voort als voorbeeld.  Dan gaat er plaasterdoek over en sculpteer ik rotsen.  Tevens giet ik rotsen in mallen en monteer ik ze op de module.

Dit natuurlijk per dag he want het zou niet kunnen dat ik zaterdag iets doe dat zondag niet meer aan bod komt.

Er zijn ook wat dioramas die dienen ter illustratie en er kan ook op getoond worden om kleine snuisterijen te plaatsen.

Met andere woorden:  If questions?  Shoot!  Spreek me gerust aan en stel je vraag en dan doe ik het voor... indien mogelijk h?[:D]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

#57
citaat:
Spreek me gerust aan en stel je vraag en dan doe ik het voor

heb ik nog 2 weken om een paar leuke vragen voor je te verzinnen [}:)]
Mvg Marty

evan

#58
@Marty

Weet jij al niet genoeg[8D]

Bon,

Ik heb in het zonnetje buiten nog wat verder gedaan aan de 2e module.  De/het plaasterdoek is aangebracht en sculptamold volgt nog vandaag en dan is deze ook klaar voor Mechelen.
Nog ??n module te gaan...[:D]





Nu heb ik ook een filmpje ge-uploaded dat ik heb gemaakt voordat ik aan de scenery begon.  Het was een test om de trein ns te laten rijden.  Weet dat dit maar een zeer klein baantje is met O,9 m? als oppervlakte.  Enkel het buitenste spoor is zichtbaar...

Het is echter een GSM filmpje van lage kwaliteit:[;)]

http://s686.photobucket.com/albums/vv227/sirswitchalot/?action=view?t=Video0009.mp4


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#59
Allright,

Lekker in 't zonneke gezeten...[8D]
Ik dacht ook ns langs een seinhuis te gaan zoals Berchem, maar heb geen spijt dat ik niet ben gegaan aangezien het overal zo druk bleek...[:)]

Anyway... de beloofde fotos van de voortgang van module 2 volgen.[8)]








Er moet nog een klein stukje gedaan worden en dan is de module klaar om op de Expo kleur en begroeing te krijgen.

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.