Captrain op lijn 52 ?

Gestart door Peter, 16 augustus 2010, 10:37:12 AM

Peter

Heb daarjuist om 10.10H een diesellok op lijn 52 tussen de halte
Hoboken-Polder en Hemiksem zien voorbijrijden (grijs met lichtgroen)
Was dit een testrit of is het de bedoeling dat Captrain het goederenvervoer, i.p.v. de 77/78 loks gaat doen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Volgens mij doet Captrain een bediening bij Hemiksem

OMC

Captrain doet een bediening op Antwerpen-Kiel, gaat over 1 of 2 treinen. De bediening in Hemiksem was van B-cargo dacht ik?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Peter

De lok reed komende van Hoboken richting Hemiksem.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Hoi,

Ik weet dat sinds een maand of twee deze aansluiting weer actief gebruikt wordt.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&ll=51.151867,4.341665&spn=0.002312,0.005681&z=18

Er ligt een kleine bundel langs de lijn en er staan geregeld ketelwagens van Poolse origine.  Een kleine groene rangeerloc eigen aan een lokaal bedrijf doet er de bediening tussen het bedrijf en de bundel via een kort spoorlijntje van een 400m.

Misschien is het mogelijk dat Captrain de wagens tot op deze bundel brengt.
Het korte spoorlijntje is echt super om in model na te maken qua sfeer en infrastructuur.

Ik houd het al sinds een tijd in de gaten, maar ik heb  nog geen toelevering gezien van wagens via de lijn...

Misschien hielp deze info...[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Daarjuist was het weer zover. Om 9.28h passeerde hier aan de stopplaats Hoboken-Polder een diesellok in de livrei van de Rurtalbahn met een sleep 4-assige ketelwagens richting Boom.
Ik zal toch eens moeten leren mijn foto toestelletje altijd mee te nemen. Zal morgen rond dezelfde tijd eens gaan kijken..wie weet[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

OMC

citaat:
Geplaatst door Peter

Daarjuist was het weer zover. Om 9.28h passeerde hier aan de stopplaats Hoboken-Polder een diesellok in de livrei van de Rurtalbahn met een sleep 4-assige ketelwagens richting Boom.
Ik zal toch eens moeten leren mijn foto toestelletje altijd mee te nemen. Zal morgen rond dezelfde tijd eens gaan kijken..wie weet[:)]



Hmm interesant, zou inderdaad de bediening van Caldic (?) in Hemiksem kunnen zijn. Eens zien wat ik daarvan te weten kan komen, bedankt voor de melding [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Ik ben er om 11h45 gepasseerd en heb niets gezien ter hoogte van CALDIC.   Ik passeer vaak de overweg aan de aansluiting, maar ze zijn aan het werken in die straat en was de passage uitgesloten.  De gebruikelijke ketelwagens voor CALDIC stonden ook op de bundel ZUID (Kiel) en er was een 77 duchtig aan het rangeren.

Er is in Willebroek ook nog een bedrijf dat met ketelwagens bediend wordt.  

Op een dag komen we het te weten...[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

railrunner

Hallo,

Ik heb vroeger bij Vopak in Hemiksem gewerkt en dat goederenbundeltje loopt naar die opslagplaats achter CALDIC.  Ben er twee maanden geleden eens dag gaan zeggen bij mijn ex-collega's (Vopak heeft opslagplaats verkocht aan Transcor Oil) en toen was er inderdaad sprake van heractivatie van de spoorbundel, heeft inderdaad heel lang ongebruikt geweest.  Over traffiek heb ik geen informatie, maar ik denk wel dat je het daar kunt navragen of er die dag iets gepland is.  Spoor heeft in ieder geval geen aansluiting meer bij Caldic.

railrunner

Oh ja, dat bedrijf in Willebroek is Prayon Rupel voor de mensen die interesse hebben.

railrunner

Toen ik bij MOBOV was heb ik ooit het bundeltje nagebouwd in schaal 1/160.  Die modelbaan bestaat nog, ik heb er ook nog een aantal foto's van.  Omdat ik er werkte, was het niet echt moeilijk om aan plannen te geraken. Het lokje dat er rondrijdt is een type 91 voor de liefhebbers.

evan

Bij mijn weten was het een type 91 en is het nu een ander lokje.  Ik ga proberen ns te passeren en wat fotos te nemen.  (Mits toelating)

Nu weten we nog steeds niet waarvoor die Class 66 dient die Peter gespot heeft.[:)]

In alle geval is lijn 52 terug aan het heropleven:  
-Stevige werken aan het station Hoboken Polder
-Strukton is aan het werk tussen de bundel Kiel/Antwerpen Zuid en het Station Hoboken Polder.
-Aansluiting AVIA en Mexiconatie (leuke ladingen) met wekelijkse bedieningen.
-"Het bundeltje" in Hemiksem
-Een hoop activiteiten rond Boom
-Enz.

Het boeit me en ik hou het zeker in het oog.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

Wat ik te weten ben gekomen is dat SNCF FRET Prayon Rupel bedient met 2 treinen + 2 losse ritten, CAPTRAIN daarentegen zou beperkt blijven tot Antwerpen-Kiel met eveneens 2 treinen + 2 losse ritten. De trein van SNCF FRET zijn vermoedelijk ketels en die van CAPTRAIN zullen waarschijnlijk containers zijn. Of er tussen beide (nauwe samenwerking) operatoren met locs gegoocheld word betwijfel ik een beetje ...

Wat de heropleving van lijn 52 betreft: de perrons in Hoboken Polder werden verlengd + dat er nog steeds infrastructuurwerken bezig zijn (af en toe komt er materiaal over vanuit Roosendaal). In Boom word er zelfs nog een trein beladen dacht ik? In elk geval gaat alles van goederen dat vanover de Rupelbrug komt aan de kant in Boom, ik denk dat navraag aan het personeel in Boom zeker geen slecht idee is.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Edit: vanuit Prayon Rupel zijn het citernes en geen ketels
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be