Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Therapeutisch projectje (vervolg)

Gestart door evan, 14 augustus 2010, 19:53:08 PM

evan

#30
Hoi Allen,[:)]

De aansluitingen volgen nadien, maar dat is reeds voorzien.  Het hartstuk is dan ook geisoleerd en is zoals mn echt voorbeeld een apart stuk...

Hier wat daglicht fotos met een extra op het spoor...de tongen moet ik nog plaatsen.

Nogmaals bedankt voor de support en "enjoy the pictures".

Groeten Evan








Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#31
Evan,

Dat ziet er schitterend uit, ik zou zeggen doe zo voort!
Groeten Peter[;)]

just4fun

#32
Man, man, man, ... Sprakeloos word ik hier van!
Een mens zou gaan verlangen naar de tijd voor een eigen therapeutisch projectje [;)].
Paul

Kris

#33
Evan,
Prachtig werk

mahtoska1

#34
Prachtig werk...

Beste Z groeten,

Pieter

ToThePoint

#35
Evan, heeft u de railbevestigingen op het hout zelf gemaakt ?
Of kan men die aanschaffen ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

#36
Bedankt heren voor de support.

@tothepoint,

De gewone onderplaatjes zijn van Hubner (Bestaat ook van HEGOB).  Deze zijn in plastic en plaats je op de dwarsligger dmv een gaatje te boren van 2.5mm.  Al de ander onderplaten die alleen gebruikt worden bij wissels heb ik zelf gemaakt uit styreen.

Morgen volgen de foto's van de volledige afgewerkte wissel.  Ik heb deze namiddag de tongen geplaatst en heb een belgische wisselsteller gemaakt.  Als de wissel verlegd wordt dmv een tortoise motor onder de baan, zal de wisselsteller meebewegen en valt het gewicht om.

Goede avond en tot morgen...

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

#37
Das wat ik ook van plan ben zo'n wisselsteller die omvalt.
Maar dan voor HO. Ben nu nog curieuzer.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

#38
Voila!  De wissel heeft zijn eindfase bereikt 18 uur werk in totaal!

Pff... das goed voor 1 wissel hoor[B)]  Het was wel leuk en natuurlijk zaten er veel leerzame punten in het proces.  Indien ik een nieuwe nodig heb zal het sneller gaan hoop ik.  
Gelukkig heb ik voor dit project dat ik ga bouwen maar 1 wissel nodig.

De wissel, stootblok en toekomstige overweg worden in losse stukken gemaakt, maar de rest zal op de module zelf worden gemonteerd.

Enfin de fotos:

De wisselsteller heb ik tweemaal moeten maken want de eerste was te fragiel en het tegengewicht was niet zwaar genoeg.  Nu heb in het gewicht lood gestoken zodat hij omvalt. (toch bijna altijd)

Enjoy en tot het volgende projectje dat pas na de Expo zal starten.

Grts








Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

chef garde

#39
Klasse!!

evan

#40
Bedankt Chef Garde!

Ik was net mn spullen aan het opruimen en kreeg nog even een snelle ingeving.  De rongenwagen die ik gebruikte als testwagon op de wissel had ik al in een nieuwe kleur gespoten omdat hij afschuwelijk geel zag, maar de bodem was nog te egaal.  Nu heb ik er houten planken in gelegd omdat het zo monotoon leek.

Vermits ik nog alles voor me had liggen van kleuren enz, was dit snel gepiept en ziet het er een pak beter uit.

Nu is is het echt wel gedaan met spoor 1 tot na Mechelen[:D]

Groeten...



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#41
Hoe doet hij het toch , hoe doet hij het toch...!!!![:0][:0]

Bangelijk , net echt......

mini-bs

#42
prachtig gedaan, proficiat !!
 

Gerolf

#43
[:0] Prachtig, Evan [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C-rail

#44
Hey Evan!

Prachtig gedaan, man!
Hoe heb je die wisselsteller gemaakt?

En dat ventje dat erbij staat, moet ooit mijn  K?ff gaan besturen.