Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 45

Gestart door Jurgen, 11 augustus 2010, 15:11:46 PM

Jurgen

Sinds kort is deze lijn volledig omgevormd tot fietspad. Ik ben er naartoe geweest en ben heen en terug gereden. Goed voor zo'n 42 km.

Een verslagje op een nieuwe website waar ik vanaf nu al mijn volgende verslagen zal plaatsen. url="http://fietssporen.webs.com/lijn45.htm"Klikkerdeklik/url.


Weet er trouwens iemand waar de volgende bordjes voor staan?

IMGhttp://i4.photobucket.com/albums/y118/Jurgen_VG/Fietspad%20lijn%2045/100_4549.jpg/IMG
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Jurgen,

in verband met het P-bord, vind je hier de uitleg (in 't Duits).

...Ik hoop dat je dat dan ook gedaan hebt! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Hmm, Pfeiffen...

Ik heb eens gepingeld met mijn bel, telt dat ook? [:D]

Dank je voor de verklaring. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Alwel. Uw bent in Belgie.
Dus P van Pedaal. Voor de aankondiging van de overweg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loco

Als ik me niet vergis is dit fietspad nog maar onlangs geopend?
De tunnels zijn blijkbaar goed verlicht. Hopelijk blijft dit zo, want  onlangs was ik in LMaredsous en daar hadden ze het licht uitgedaan. In een andere tunnel tussen Houyet en Rochefort hebben enkele lampen de geest gegeven en dat valt wel tegen op die plaatsen.
Anderzijds vind ik dat ze wel degelijk veel moeite doen om de fietspaden te onderhouden. Na de storm van vorige maand werd een extra inspanning geleverd om het vuil van de bladeren en de takken te verwijderen. 1 week alter was er niets meer te zien van het onweer om enkele stuk gezaagde bomen in de berm.
Moet wel niet gemakkelijk zijn geweest om elke 100 meter een foto te maken. Hoe heb je dat gedaan? met een camera op je helm en een drukknop aan het stuur?

Jurgen

Het fietspad is inderdaad nog niet zo lang geopend.

Toen wij naar boven fietsten was men de houten balken nog aan het bevestigen aan de steile helling naar het fietspad.
In Stavelot waren ze trouwens nog niet bevestigd.

Wat de verlichting betreft, in Stavelot is het eigenlijk maar een vrij flauwe verlichting hoor. Het zijn telkens lichtjes van iedere keer een 6-tal leds en dat geeft eigenlijk veel te weinig licht. Maar het is inderdaad beter dan niets want het is wel een vrij lange tunnel.

Wat de foto's betreft, ik stop inderdaad iedere keer als ik iets zie. Op lijn 45 heb ik dat dus vrij vaak moeten doen. Ik heb bijna evenveel foto's gemaakt op die 21 km als bij lijn 38 die dubbel zo lang is.
Het is vermoeiender dan gewoon doorfietsen, maar het is dan ook weer een goeie training. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Cargo

Mooie fietstocht over een eens zo prachtige spoorlijn! Leuke foto's!![:)]
In Ondenval brengen (dorpje vlakbij Weismes) we reeds 28 jaar vakanties en weekends door en ik ben toch een beetje getuige geweest van het spijtige verval van deze lijn. Gelukkig is er het RaVel initiatief in Walloni?, zo kan je, ondanks de afwezigheid van rails en treinen de 'lijn' toch eens berijden.