Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reeks 11.8 LSM

Gestart door TreinTeLaat, 10 augustus 2010, 04:08:39 AM

TreinTeLaat

Vandaag de mooie locs gaan afhalen...

Heb daar ook de 1189 gezien, veel mooier eigenlijk dan op de foto's en eigenlijk ook de moeite waard...

Ik ben nu de trouwe bezitter van de 1181 en de 1187, rijden allebei zeer goed :)

Ik had ze laten instellen op adres. De 1187 zette ik op de sporen en hij begon zo al te rijden zonder ik een adres had geprogrammeerd in mijn mobile station voor de loc...
Dan even ingesteld via de databank nr.37538 en dan kun je zo alle optreksnelheden enzo aanpassen...
Spijtig is de cabineverlichting wel zo weggegaan :(

Nu de 1181 heb ik anders gedaan. Gewoon adres 71 ingegevn in het mobile station en de binnenverlichting bleef :) :)
Wel nadeel is dat ik de 1181 niet kan wijzigen.

Zo zet ik alle locs op 65% van hun rijsnelheid, zo kunnen ze niet per ongeluk uit de bocht vliegen als ze op het maximum staan.

De optreksnelheid verzet ik naar 7 of 10 seconden, afhankelijk van trein, da's veel realistischer,
de remsnelheid zet ik op 3 of 4 seconden, gewoon kwestie van ongevallen te vermijden omdat de loc te traag stopt.

Over het algemeen zeer tevreden over de modellen, dit is echt wel een leuke serie :)
De 1189 is niet meer voor het komende jaar, en daarna is die zeer waarschijnlijk uitverkocht!
Ik heb te horen gekregen dat LS met de M6-rijtuign uitkomt eind dit jaar. Over 3 maanden zouden ook de reeksen 21 en 28 uitkomen.
Dat betekent sparen en heel wat zaken schrappen om alles binnen het (magere studenten-)budget te houden..., al zal hier ook spaargeld nodig zijn als in 2010 zowel de M6 als de HLE 21 én de HLE 28 uitkomen....

the_gold

Door al dat ge '11' hier ben ik toch ook wel eentje gaan kopen zeker [:D]

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door the_gold

Door al dat ge '11' hier ben ik toch ook wel eentje gaan kopen zeker [:D]



Hehe [:D]

Gelukkig is het een zeer goede aankoop geweest, een HLE 11 op je baan is zeker een goed idee, je hebt trouwens het geluk dat je ze met veel verschillende stammen kan inzetten

Welke nummer is het trouwens geworden bij jou?

the_gold

Het is de 1181 geworden.