Reeks 11.8 LSM

Gestart door TreinTeLaat, 10 augustus 2010, 04:08:39 AM

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

ik wist trouwens niet dat mensen al een rekening kregen vooraleer de goederen er zijn..., ik betaal altijd pas wanneer ze er echt zijn, bij LS is dat het beste uiteindelijk....


Ja en om ze er echt te laten zijn zullen de mensen die daar voor zorgen eerst de producent moeten betalen, snap je het nu wat Tufken en ik doen? [;)]

Kijk anders op de LS site onder de verdelers [:)]

Zodra ik er heb zal ik er foto's van maken voor jullie (ter beoordeling natuurlijk).

Kees-Jan

Sicco

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
Nummers van de locs zijn toch vaak belangrijk bij mij, zeker als ze een verschillende inzetbaarheid hebben, ik wil zo getrouw mogelijk zijn.



Maar dat is hier niet zo en ik heb een beetje de indruk dat je het dwangmatig vol blijft houden van wel.

Met alle respect verder, want in principe verschil ik niet zoveel van jou met hoe ik er zelf mee om ga, alleen gelukkig wat minder extreem.

Maar als je zo getrouw mogelijk wil zijn, zou je toch opzich iets van je eigenwijsheid moeten laten varen en gewoon aannemen dat elke loc van ??n en dezelfde serie doorgaans gewoon in een en dezelfde omloop zit. Dat zet je dus JUIST NIET telkens dezelfde loc voor dezelfde trein. Wil je het anders prima, maar dan ben je dus niet 'zo getrouw mogelijk'.

Natuurlijk begrijp ik dat je liever de loc kiest die je het meest gezien hebt met een bepaalde trein die je wil nabootsen, maar dat is wat anders dan blijven beweren dat er tussen de verschillende nummers van de serie een verschil in inzet zou zijn.

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door Sicco

[Maar dat is hier niet zo en ik heb een beetje de indruk dat je het dwangmatig vol blijft houden van wel.

Maar als je zo getrouw mogelijk wil zijn, zou je toch opzich iets van je eigenwijsheid moeten laten varen en gewoon aannemen dat elke loc van ??n en dezelfde serie doorgaans gewoon in een en dezelfde omloop zit. Dat zet je dus JUIST NIET telkens dezelfde loc voor dezelfde trein. Wil je het anders prima, maar dan ben je dus niet 'zo getrouw mogelijk'.

Natuurlijk begrijp ik dat je liever de loc kiest die je het meest gezien hebt met een bepaalde trein die je wil nabootsen, maar dat is wat anders dan blijven beweren dat er tussen de verschillende nummers van de serie een verschil in inzet zou zijn.



Zo erg is het nu ook weer niet ! ! ! ! ! !

Om eerlijk te zeggen is de reeks 11 de enige reeks met dewelke ik het probleem heb...

De reeksen 13, 21, 27, 28 ... maakt het me bijna niet uit welke nummer. Daarbij kies ik de nummers die er zijn...
of de nummers die ik mooi vindt
of die het meest inzetbaar zijn....

Nu voor de reeks 11 ligt het iets anders bij mij. Het is zowat mijn lievelingsloc en ik heb ze veel gezien (gefotografeerd en gefilmd) en heb er veel mee gereden.

Aan een HLE11 kan je Bordeaux Benelux'en hangen, Prio-wagens, I10-I6, M4 en M5, later waarschijnlijk oook nog M5m.

Dat is een hele boterham, het is trouwens ook NIET de bedoeling dat 1 loc de hele tijd dezelfde stam heeft, daarom moeten ze kunnen wisselen...

Maar neem nu dat ik de 1189 neem, dan kan ik die enkel aan M4 en M5 hangen, snap je?
De andere zag ik meer en zijn meer varieerbaar.

In tegenstelling tot de andere NMBS-reeksen heeft het bij de reeks 11 wel veel belang welke nummers ik neem.
Ik rijd tijdperk VI, vanaf 2006 dus.
Sinds ongeveer 2006 en dat tot juni 2010 is er heel veel gebeurd op de Beneluxdienst.
Sommige locs zag je nog, andere HLE11's werden meer als reserve gebruikt en stonden veel aan de kant (wegens sluitage enzo en ook door te weinig kracht in de hellingen in Antwerpen-Centraal...)

Andere locs werden dan weer voor Prio's gehangen, enkele kregen ook een I10-I6-stam achter zich.
Er zijn ook dubbeltracties gereden en ook vaak zag je een HLE11 met een 28 of rode traxx erachter of ervoor (bij defect bvb.)

In die paar jaar is er veel gebeurd met de BNL, en dat is iets wat ik ook op mijn baan wil, de Beneluxdienst laten herleven (anno begin tijdperk VI).
En daarom wil ik goede nummers, zeker voor de HLE11.


>>>>> @ Kees-Jan:  Ik wist niet dat jullie treinhandelaars waren , maar nu weet ik het wel :)
Da's trouwens ook wel leuk, want je weet dan wanneer er een model uitkomt enzo....

Maar wel even zeggen dat de site van LSM niet echt zo getrouw is, iets wat vorig jaar 'IV 2009' stond, staat nu 2011 enzo, dus jah...

Anarchy

@TreinTeLaat,

Ik denk dat je voor je eigen reeds geantwoord hebt. De 1189 heeft minder inzetbaarheid door zijn UIC nummer zeg je. Dan hoef je niet meer te twijfelen zeker [;)]

Jurgen

Hopelijk blijft je kieskeurigheid beperkt tot je modeltreinen want als je dezelfde criteria wil gaan toepassen op een vriendin, dan ben je nog verder van huis hoor. [:D]

Je rijdt tp VI zeg je, dan heb je een Magellan logo nodig. Het UIC-nummer is iets van dit jaar, dus die loc kan je ook kopen. Natuurlijk is die dan pas in te zetten vanaf 2010.

Er zal altijd wel iets zijn wat niet klopt. Leg jezelf er gewoon bij neer en koop een loc.

Ik heb hier ook nog locs en rijtuigen rondrijden die eigenlijk al lang gesloopt waren in het tijdperk dat ik voor ogen heb. Dit is al jaren zo en ik leef nog steeds. Het is dus zeker niet dodelijk als er eens iets niet klopt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

Oke, jullie hebben allemaal gelijk.
En ja, het blijft vaak beperkt tot modeltreinen, gewoon, het moet goed zijn éh...
Al moet ik zeggen dat ik ook zo denk bij andere dingen ...

Het zullend an waarschijnlijk de 1181 en de 1187 worden. Al vind ik de 1189 niet minderwaardig,
ik zou die heel graag hebben...,
om een stam M4 te trekken, al vraag ik me af wanneer er ooit nog eens M4's uitkomen....
Voor de rest is de 1189 minder inzetbaar, vooral niet op de Benelux..., en de benelux is toch mijn favoriet...


Uiteraard gaan er dingen zijn die niet kloppen op mijn baan.
Eenmaal al het materieel er is, ga je ook wel zulke fouten opmerken.
Alles zal tijdperk VI zijn...
Maar:
Er zullen een Beneluxdienst zijn met zowel HLE11, rode traxx'en als HLE28, terwijl enkel die laatste er nog op rijden, en binnenkort verdwijnen die door de Fyra-stellen (soort Thalys)...

En dat dan terwijl er ook de nieuwe HLE 18's van Siemens op mijn baan komen gereden. Alles met Magellan-logo...
Maar een HLE 18 zal pas rijden vanaf 2011 (???) ...
En ook

Een HLE 11 zal rijden als Beneluxtrein, I10-I6, p-treinen M4 en M5, weliswaar zonder UIC-nummer dan, maar die reden allemaal zonder UIC-nummmer (ook op de p-treindiensten)...

Zo blijf ik wel trouw aan het tijdperk, maar is het een bundeling van jaren, en zoals je weet verandert er soms wel eens iets aan de spoorwegen...

vanmiegroet

@ treintelaat de M4 rijtuigen kan je toch kopen van de merken lima en os.kar
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

TreinTeLaat

@ Ruben  (vanmiegroet):  inderdaad, M4's heb je van Lima en os.kar,
màà: je vindt ze niet meer in de winkels
die van os.kar zijn niet bepaald goede kwaliteit...
en die van Lima zijn echt zeldzaam...
daarom hoop ik op een nieuwe uitgave binnen enkele jaren van een of andere fabrikant, al zal ik wel even moeten wachten, gelukkig ben ik nog maar 20 jaar en kan ik nog 20 jaar wachten eh =D

Natuurlijk is het best dat ik voor die rijtuigen toch al een loc voorzie die ik in tussentijd ergens anders aanzet...

TreinTeLaat

@ Kees-Jan en Tufken:

Naar het schijnt zijn de eerste HLE 11 geleverd aan bepaalde winkels.

Op de site van H** Sp*** stond vannacht dat de reeks 11 geleverd is bij hen.
Toch koop ik daar waar de 1181 ook beschikbaar is...

>>>>>
en Daarom aan jullie de vraag: zouden jullie (of 1 van jullie) (als  je wilt hè) enkele foto's kunnen nemen van de locs;

graag zou ik de voorkant zien (zo zie ik hoe de nummers staan)
en ook de zijkant
en dat van de alle nieuwe uitgekome locs vd reeks 11 (1181, 1187, 1189)

Zo zouden jullie me echt helpen, kwestie dat ik dan echt wel moet kiezen..., want die zijn snel uitverkocht...

PS: Weet er iemand trouwens de oplage van die locs (en andere locs van LS) ?

Kees-Jan

Zowel de 87 als de 89 staan hier en zijn erg mooi!

Vanavond wat foto's (eerst werken)

Kees-Jan

Kees-Jan


Kees-Jan

Op uw verzoek:









Kees-Jan

TreinTeLaat

Hartelijk dank voor de mooie foto's, zo kan ik beter keizen...

Toch is het nog steeds moeilijk kiezen. De 1187 wil ik zeker, die heeft mijn hart al gestolen...
Maar dan nog de andere 'minnaars'(minnaressen) kiezen...


TreinTeLaat

Heb vannacht de 1181 en de 1187 besteld bij de winkel..., de vrijdag ga ik ze normaal gezien ophalen en betalen :)

Bedankt nogmaals voor de foto's.

De 1189 zal ik dus niet hebben, tenzij ik achteraf zoveel spijt heb dat ik alle geld bijeen haal om die toch nog elders te kopen..., maar geld is nu eenmaal iets wat niet op mijn rug groeit, noch aan de bomen hangt..,
en ik heb nog steeds geen ezeltje gevonden dat geld schijt.