Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reeks 11.8 LSM

Gestart door TreinTeLaat, 10 augustus 2010, 04:08:39 AM

TreinTeLaat

Hallo,

Binnenkort komen de nieuwe HLE 11's uit van LS Models. Ze staan in ieder geval al aangeduid op hun site.
Er zijn reeds 5 nummers geleverd en er komen er maar liefst 3 bij !!

Dat maakt dat er 8 van de 12 HLE 11'en in model zullen zijn uitgebracht...


===>>> Nu ik heb jullie hulp nodig:

Er komen er 3 nieuwe uit die alledrie passen in mijn tijdperk, enkel: Ik heb maar geld om 2 locs te kopen En natuurlijk zijn er 3 misschien ook wat te veel.

Ik heb een HLE 11 nodig voor de Beneluxtrein en ik heb er 1 nodig voor een p-trein met M5-rijtuigen (die later zullen uitkomen)

Er zijn 3 locs en ik moet er 2  van kiezen:
1181
1187
1189

De 1181 is veel gezien geweest in de Beenluxdienst en zou er perfect zijn. Heden ten dage is deze loc reserveloc voor de Benelux.

De 1187 is een mooie nummer en deze loc is al veel gespot met M5 bordeaux en deze week nog met een M4-stam.
Deze loc is dus ideaal voor de p-treindienst.
LSM rust ze ook uit met het TBL 1+ systeem (voor zover dat zichtbaar is?)

De 1189 gaat als enige een UIC-nummer hebben! Toch zijn alle HLE 11's nu al uitgerust met zo'n nummer.
Omdat ik rijd in tijdperk VI is dat nummer zeker een meerwaarde. Geen enkele andere HLE 11 van LSM heeft dat...

Natuurlijk reden ze in tijdperk VI ook rond zonder nummer, maar toch, naar de toekomst gezien...

Minpuntje is wel dat de 1189 al lang niet meer gespot is geweest..., niet als reserveloc, niet als p-trein..., daarom denk ik dat deze loc ook niet echt geschikt is om dan als p-trein dienst te doen..., er zijn noch foto's noch video's van, ....
terwijl de 1187 veel op foto en video staat...

maar de 1189 heeft wel een UIC-nummer, en de 1187 van LSM niet...

De 1181 heeft op zich wel een speciale waarde...,
enerzijds is het de eerste loc van de 11.8-reeks
deze loc heeft met alles gereden op de beneluxdienst, Bordeaux-stammen, gecombineerde stammen, prio's, I10-I6.
Plus het is een speciale serie met certificaat etc...

Toch vind ik de nummers 1187 en 1189 het mooist, al heeft de 1181 ook wel iets...

Ik wil/kan er echter maar 2 kopen van deze 3, maar ik kan gewoon niet kiezen... |)

Kunnen jullie me advies geven? ? ? ? ? ? ? ? ?

Sicco

Eerlijk gezegd, maar dat is mijn mening, begrijp ik ab-so-luut niet waar je het over hebt. Er heeft geen enkele 11/8 een andere inzet dan een andere, ze reden allemaal in de Benelux, nu rijden ze allemaal in de Schaarbeek-omloop. Omdat de ATB in gebruik blijft, moeten ze allemaal dus af en toe naar Nederland komen. Zoals ik al eerder zei, er is geen verschil tussen b.v. de 1181, 1185 of 1189 anders dan toeval, het vaak lang vast zitten aan ??n bepaalde trein doordat de omloop nu eenmaal zo is en zaken als onderhoud of defecten.

Het komt mij hele erg over als dat je heel erg graag wil dat er een 'probleem' is om vervolgens daar een oplossing voor te willen.

Daarboven zou ik niet weten waarom je, als je modeltreinen koopt of rijdt, je bepaalde locs aan bepaalde treinen zou 'moeten' koppelen. Je kan toch ook uitwisselen zoals in het echt? Maragoed, ik zie dat heel erg vaak bij collega modelspoorders, dus ook dat zal aan mij liggen [:)]

ronny-vdv

@TreinTeLaat,
Dit puntje werd reeds aangehaald onder de nieuwigheden :
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10122&whichpage=5

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

chef garde

Als je het helemaal correct naar grootbedrijf wil spelen heb je trouwens genoeg met 1 lok die je afwisselend aan je ram kunt hangen.  De bordeau M5'en en Benelux hebben mekaar nooit gekruist in volle baan, heel enkel in het begin misschien eens naast mekaar de Noord-Zuidverbinding doorgereden.  

Alweer een kost gespaard! [;)]

TreinTeLaat

@ Sicco: Voor mij is de nummer en de combinatie wel belangrijk.
Ik probeer zoveel mogelijk combinaties te maken zoals ze in het echt rondrijden..., en liefst nog dewelke ik op foto en/of film heb...

Voor sommigen maakt hdie nummer inderdaad niet uit, maar voor mij wel, bijne elke nummer heeft iets speciaal, ook de UIC-nummer op de 1189 is speciaal ten opzichte van de andere locs.


@ ronny-dv:  ik weet dit puntje, maar ik wou het nog eens extra vragen in een speciaal topic dat enkel over de HLE11's handelt...


@ chef garde: Het is inderdaad zo dat de p-treinen en de Benelux maar enkele maanden tezamen hebben gereden.

Maar mijn bedoeling is ook om - als er ooit M4's uitkomen - een P-trein M4 en een p-trein M5 te maken.
Nu is de bedoeling ze te hangen aan
een stam I6-I10 (Roco & Heris),
een stam Benelux (Prio)(LSM),
een oude stam Benelux (Bordeaux)(LSM),
een stam bordeaux M5 als p-trein (LSM)
een stam M4 New Look als P-trein (merk?)...

Dus dat zijn 4 tot 5 stammen die ik ga hebben en die een HLE 11 nodig hebben, 1 loc is dan redelijk weinig....
Een I10-stam is ook als p-trein soms en kan ook door een HLE11 getrokken worden..., 2 locs zijn naar mijn normen beter...

plus, het feit dat ik al geen keuze kan maken van 2 locs tussen 3 locs, dan is het nog moeilijke rom 1 loc uit die 3 te kiezen...

itchy

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
plus, het feit dat ik al geen keuze kan maken van 2 locs tussen 3 locs, dan is het nog moeilijke rom 1 loc uit die 3 te kiezen...

haha die is wel goed :-)
als ik jou was: kies dan de 1181 en de 1189, zo heb je de speciale serie MP ?n het enige elfje met UIC nummer. maar hangt er allemaal vanaf wat je belangrijk vindt natuurlijk..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

Ik zou oo zo graag eentje hebben om mijn P treinen te slepen. Maar dan staan die arme 16ers ook maar aan de kant h? [;)]

TreinTeLaat

De 1189 heb ik onlangs toch gezien met M4-rijtuigen,

Toch kan ik nog steeds niet kiezen welke ik zou nemen, hopelijk komen ze nog niet te snel uit,
anders heb ik echt weer pech,
en ondoordachte keuzes maken is ook nooit goed...

Anarchy

citaat:
LSM rust ze ook uit met het TBL 1+ systeem (voor zover dat zichtbaar is?)


Buitenaf kan je dat enkel herkennen door een kleine sticker op de zijwand. Een witte sticker met zwarte letters TBL1+.

Edit: Weet iemand wanneer de nieuwe nummers uitkomen?


tufken

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
LSM rust ze ook uit met het TBL 1+ systeem (voor zover dat zichtbaar is?)


Buitenaf kan je dat enkel herkennen door een kleine sticker op de zijwand. Een witte sticker met zwarte letters TBL1+.

Edit: Weet iemand wanneer de nieuwe nummers uitkomen?





Eind volgende week
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


TreinTeLaat

echt?
Komen de HLE 11's volgende week al uit? ? ? ? ? ? (zo snel?)

PS: Weet iemand ergens een website/link/plaats/... waar lijsten staan met de producten die LS uitbrengt die maand?

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

echt?



Ja.

Tufken zal net als ik ook wel de rekening gekregen hebben om te betalen aan LS [;)]

Toevoeging: Slechts alleen de niet soundversie.

Wat er uit komt?

Ja de site van LS goed in de gaten houden en regelmatig contact hebben met uw verdeler.

Kees-Jan

TreinTeLaat

Dat is echt wel snel

ik wist trouwens niet dat mensen al een rekening kregen vooraleer de goederen er zijn..., ik betaal altijd pas wanneer ze er echt zijn, bij LS is dat het beste uiteindelijk....

Contact met de verdeler is ook niet altijd makkelijk omdat ik in Mechelen woon en de dichtsbijzijnde winkel al in Sint-Niklaas is (daar waar ik al mijn materieel bijna koop)..
Zomaar even over en wer doe je niet elke dag, al zou ik wel willen...


>> Ik weet steeds nog niet goed te kiezen tussen de nummers...

De 1181 zal ik zeker nemen denk ik , gewoon omdat het speciale loc is (exclusieve serie met zeer beperkte oplage)

De 1187 is wel een mooie Beneluxloc en lijkt mij dan de 2e loc die ik zal kopen...

Al wil ik de 1189 ook wel, maar dan is de inzetbaarheid veel minder door het UIC-nummer...

...

ERVIN

Goh , het is precies echt wel niet gemakkelijk voor U om een nummer te kiezen h?.

Denk jij altijd zolang na vooraleer je iets koopt??[:I] ( is niet kwaad bedoelt hoor, gewoon maar een vraag)[;)]

TreinTeLaat

Ik heb het inderdaad heel moeilijk om te kiezen (heb ik van mijn moeder).

Ik heb altijd geleerd om goed na te denken voor je iets zegt/doet/koopt...,
ik overweeg steeds alle voor- en nadelen en denk over alles na...


En ja, ik denk echt veel na vooraleer ik iets koop (meestal toch, zeker treinen enzo, grote bedragen dus...)

Zo zit ik vaak te denken wanneer ik wacht op de bus, in de les zit, middag heb, thuis zit, als ik in bed wil gaan slapen enzo...

Het is vaak vooral moeilijk als ze alledrie 'evenwaardig'  zijn. Meestal kies ik zulke zaken door te secluderen .., soms heb ik natuurlijk ook zo van 'oh, die wil ik absoluut'...

Nummers van de locs zijn toch vaak belangrijk bij mij, zeker als ze een verschillende inzetbaarheid hebben, ik wil zo getrouw mogelijk zijn.