MSM 95

Gestart door doomslu, 08 augustus 2010, 20:43:26 PM

Peter

Jan het gaat mij niet om moeilijk of gemakkelijk. We gebruiken hier in Europa een metriek stelsel, dus waarom niet alles van de eerste maal in mm of cm. Trouwens in dat artikel worden sommige maten als breuken gegeven, andere weer in mm. Dus waarom niet alles hetzelfde.
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

De 2/10e, 5/10e en zo, dat is meer de franse (van Frankrijk) en daarbij nog de "Plastiekmodelbouwer" (IPMS) manier om de dikten te geven, van plastiek, messing enz...
En Emmanuel is ook een "Plastiek-militaria-modelbouwer".
Als ik zijn eerste fotos zag (in een frans MSM[:D]) dacht ik onmiddelijk: "Die schildert gelijk voor 1/35e panzers": Dood-drybrushen. Dat doen ze om de oppervlakte details beter weer te geven, maar meestal teveel, voor mij toch.
Enfin voil?...5/10 dat is dus 0,5mm.[:)]

stefan.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door janjozef

Sorry maar of er er nu 0,5 of 5/10 staat dat is toch gelijk, als ge niet weet dat dat 0,5 en 5/10 gelijk is wat dan over moeilijke getallen zoals 1/87 [:(]

Jan



1/87 is een schaalverhouding, net zoals op landkaarten.
De betekenis van die breuk is dat 1 cm overeenkomt met 87 cm in werkelijkheid.

U bent derhalve appelen met citroenen aan het vergelijken.
Beide fruit, maar gans anders van smaak.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

Waar heb ik gesproken over een schaal, ik had het over een breuk  1/87 en GIJ maakt daar een schaal van, maar uiteindelijk moet je met die breuk werken om te kunnen omzetten naar HO.

Uw fruitschaal kunt ge dus gerust laten staan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marc goovaerts

En we zijn weer vertrokken...[;)]

PeterBrz

Ambiance in de keet [8D]

gjvdz

Jhep en wie weet voor hoelang deze keer [;)]
Mvg Giel-Jan

Peter

Het is en was ook nooit mijn bedoeling om hier weer een uit de hand lopende diskussie over te houden. De opmerking ging gewoon over het feit dat in dat bepaalde artikel er verschillende soorten afmetingen door elkaar gebruikt werden. Niemand is in mijn ogen niet slim genoeg om die omrekening niet te kunnen maken, maar waarom het nodeloos moeilijker maken dan nodig. Mijn vraag doet trouwen NIETS af van het prachtige werk dat Emmanuel Nouaillier laat zien.
Dus als niemand hier iets zinnig over wil zeggen mag dit draadje gerust gesloten worden door de moderatoren.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Sluiten? Ik zou niet weten waarom [8)]
Maar misschien wordt het wel stilaan tijd om het (terug) wat meer over de inhoud van MSM95 te hebben [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Over de inhoud: Een vraagje over het (met recht) uitgebreide artikel over de baan van "Het Spoor" In de tekst verwijst men naar foto's tot en met 23. Ik vind wel maar foto's terug tot 15 en ook de aanduidingen op het sporenplan gaan maar tot 15. Een vergissingetje of komt er nog een vervolg artikel?
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

peter,
er is een schets bij het artikel met daarop nummers voor de gebouwen en die worden daarmee bedoeld (vb nr 21)
de fotopunten staan buiten de tekening aangeduid met driehoekjes
het is inderdaad niet duidelijk en ik heb er ook even mijn hoofd over gebroken maar uiteindelijk toch gevonden
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

citaat:
Geplaatst door railman56

peter,
er is een schets bij het artikel met daarop nummers voor de gebouwen en die worden daarmee bedoeld (vb nr 21)
de fotopunten staan buiten de tekening aangeduid met driehoekjes
het is inderdaad niet duidelijk en ik heb er ook even mijn hoofd over gebroken maar uiteindelijk toch gevonden
marc

Marc, ik hoop dat jouw hoofd geen pijn doet, maar je hebt het wel bij het rechte eind. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

Ik heb zoals gewoonlijk weer genoten echt super wat elke keer voor de belachelijk lage prijs aangeboden krijgen.
Ik heb nog niet elke letter en punt gelezen maar ben al weer een eind op dreef.
Het stukje van Emmanuel Nouaillier daar bij moet ik toch iedere keer weer mijn mondhoeken droog maken echt top.
Wat leuk is dat ik deze modellen al een keertje in het echt heb gezien
(dan zijn ze nog mooier)
Ik durf er geen foto's van te plaatsen anders hoeft het volgende artikel niet meer te worden geplaatst.

Groetjes Bert[:)]

Ik heb indien gewenst nog een paar mooie foto's van gebouwen in Baccarat (Frankrijk) in de Emmanuel Nouaillier stijl wellicht kan hij hier weer een idee uit opdoen.
Bestaat er een andere hobby.

dirkske

In ieder geval, mij sprak de vierkantshoeve zodanig aan dat ik ze vorige week woensdag zelf heb besteld en afgelopen zaterdag werd ze netjes thuis afgeleverd.[:p]

Groetjes Boer Dirk[:D]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Baureihe 103

Heel erg onattent van mij dat ik geen opmerking heb gegeven
op het weatheren in het blad dus bij deze.
Ook hier in dit artikel staan weer ideeen in die ik zeker ga kopi?ren
of te wel ongegeneerd inpikken.[:D]

Bedankt voor het plaatsen Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.