Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 95

Gestart door doomslu, 08 augustus 2010, 20:43:26 PM

bellejt

hier ook in de bus.Net op tijd voor verlof lektuur.

loebaske

Aha, den diene lag vandaag in de bus, kan me weer volop uitleven, en die advertentie van "free records" is wel intressant, is toch 2? of zoals ik nog omrekend 80Bfr. en blijkbaar een nieuwe sponsors....[:)]
zijn web-site lijkt me wen de moeite waard, bvb die auto's met Led verlichting.....en al de rest is best betaalbaar...wouwwwww
Wie weet wat die nog in zijn mouw heeft [:p][:p]

Paulogic

MSM-ke ook gekregen...
Al efkes doorgebladerd en nieuwe spullen gelezen.

Ga de vergelijking tussen die roco en vb eens goed van buiten leren
zie...

rest is weer heel interessant gevuld. Wordt weeral lezen tot
laatste lettertje.

@ Loebaske Mouw ??? welke mouw ?? zeg maar eerder grote rugzak [:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

Blauwe steen, vierkantshoeve, stoombaan... ik ben weer gelukkig. Jammer dat die lettertjes zo snel op zijn! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

fredvervoort

Vandaag ook aangekregen. Ziet er weer een leuk nummer uit.
MAAR: in de agenda ontbreekt de aankondiging van de ruilbeurs in het FORT VAN MERKSEM van de ANTWERP TRAIN ASSOCIATION op 19 SEPTEMBER.

Noteer toch maar die datum.

Fred

argilla

ERATUM

Bij het artikel van  Minibaantjeswedstrijd 2010 stand van zaken" is het artikel over Marc de Bruyn  een missing gebeurt ; "On30"vervangen worden door "Gn15" Maar dat zullen velen onder U al begrepen hebben als U de draadjes in het forum al gelezen hebben.

Geen fout van Luc of iemand anders Gewoon een vergissing waarvoor mijn excuus Luc [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Ik heb vandaag ook mijn eerste nummer ontvangen van mijn abonnement.Ziet er goed uit.

doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla

ERATUM

Bij het artikel van  Minibaantjeswedstrijd 2010 stand van zaken" is het artikel over Marc de Bruyn  een missing gebeurt ; "On30"vervangen worden door "Gn15" Maar dat zullen velen onder U al begrepen hebben als U de draadjes in het forum al gelezen hebben.

Geen fout van Luc of iemand anders Gewoon een vergissing waarvoor mijn excuus Luc [;)]

't Is goed voor ?ne keer. [:D][:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterBrz

Ik heb zonet vlug het artikeltje doorgelezen van hoe je het best de ertswagon van B-Models verweerd.
Een mooi resultaat moet ik zeggen, maar om zulk mooi resultaat te verwezenlijken als beginneling is niet zo evident lijkt mij [:D]

dus.. wie zich geroepen voelt [:D][}:)]

loebaske

Heb je geroepen [?][?]

Vul dan nog eens men ertswagens met "echt" erts, wel de fijne deeltjes en stof, het gewicht moet er wel uit....anders wegen de wagons teveel.

Peter

het enige 'kleine' minpuntje vind ik in het artikel van E. Nouallier
Waarom de diktes van de plasticsheet niet gewoon als 0,5 mm of 0,3 mm enz. doorgeven i.p.v. 5/10 of 12/100 enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Ben daar volledig met je eens Peter, in het begin was het ook effe zijferen voor ik het wist....

ToThePoint

Ja voor je het weet gaat men terug naar de ellebogen. De goede oude tijd zekers, maar ik weet bij god niet wat men bedoelt met die breukgetallen.
Is 5/10 dan idd 0.5mm ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

Sorry maar of er er nu 0,5 of 5/10 staat dat is toch gelijk, als ge niet weet dat dat 0,5 en 5/10 gelijk is wat dan over moeilijke getallen zoals 1/87 [:(]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

Jan, het is rekenkundig hetzelfde, maar het is heel ongebruikelijk om millimetermaten als breuken te schrijven. Dat wordt altijd in de decimale notatie gedaan.