Het bouwen van een vierendeelbrug

Gestart door Koen, 08 augustus 2010, 14:05:04 PM

marc goovaerts

Zelf nog maar pas (via US-forum) op het net ontdekt: Archer Surface details.
Blijkbaar 3-dimensionaal gedrukte resin. Waaronder verschillende rijkes klinknagels.
Bekijk het eens: www.archertransfers.com

Koen

Hoi Marc,

Dit ziet er bijzonder interessant uit. Bedankt voor de tip!

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

TreinTeLaat

Het ziet er mij heel interessant uit !

Het is een pracht van een idee om het nieuwe station in Mechelen na te bouwen in model.
Toch zal het nog even duren vooraleer ze echt eens gaan starten met bouwen, die 2018 zal eerder 2020 zijn eer het klaar is...

En dan nog, eenmaal afgeleverd is het nog niet helemaal af-af.

In Antwerpen-Centraal heeft het nog meer dan 2 jaar geduurd vooraleer alle details afgewerkt waren (zoals de liften, de naamborden "Antwerpen-Centraal"", de wegwijzering,...)

Natuurlijk kost zoiets groots bouwen ook veel tijd en geld...

Ik vind het in ieder geval prachtig dat je zulke mooie bruggen hebt nagemaakt, mocht ik een grote baan hebben , ik zou ze er zeker in verwerken (als ik ze ooit kon maken natuurlijk...)

groeten, Tim

Koen

@Treintelaat,

Men is op dit ogenblik al bezig met de voorbereidende werken in Mechelen. De verhuis van het ondertractiestation is ??n van de onderdelen. Men is volop een nieuw onderkomen voor de hoogspanningstransformatoren aan het bouwen. Maar zoals je zegt, zal het eerder 2020 worden in plaats van 2018. Ik heb de laatste planningen gezien en deze zijn reeds voor 2020 (en ik denk dat je daar nog een paar jaartjes bij mag tellen).
De brug die ik nu aan het bouwen ben, is ??n in de rij van vier. Drie daarvan zijn quasi identiek, de vierde is volledig herbeginnen daar deze een volledig andere opbouw heeft.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na een paar avonden werken zijn alle kopse platen gemonteerd (zie foto's). Nu kunnen we beginnen aan de verbindingsplaten die de kopse platen moeten samen houden. Nadien kan ik beginnen aan de liggers. Langzaam maar zeker begint deze brug toch enige vorm te krijgen.


Mvg

Koen








Nooit te oud om te leren

eddy

Amaai Koen,
dat word een blikvanger op u baan.[:p][:p]
groeten eddy

ERVIN


Koen

Bedankt mannen,

Ik hoop dat dit nog maar het begin is. Als alle detail aangebracht zijn, hoop ik dat het nog mooier zal worden.
Ik hou jullie op de hoogte.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na lang zweten en zwoegen en driemaal opnieuw te beginnen, is het mij eindelijk gelukt om de verbindingsplaten op de kopse platen aan te brengen. Wat op het eerste gezicht een eenvoudig werkje leek, bleek echt een moeilijke klus te zijn. Het gelijkmatig, op zicht, verdelen van deze platen en de juiste keuze in plaatdikte maakte dat dit werkje zeer veel tijd in beslag genomen heeft. Telkens wanneer de slechte versie moest verwijderd worden, moesten de kopse platen integraal vervangen worden.
Ondanks de vele mislukkingen, is het resultaat aanvaarbaar geworden. 100% tevreden ben ik nog niet maar ik hoop dat na het aanbrengen van de verdere detailering de brug toch gezien mag worden.
Onderstaand een impressie van de brug na het aanbrengen van de verbindingsplaten. Zoals je op de foto ziet, moeten sommige platen echter nog gelijk gesneden worden.



Nooit te oud om te leren

Binco

Zeker dat deze brug gezien mag worden!
TOP![;)]

ERVIN

Amaai Koen , je bent jezelf weer aan het overtreffen h? , knap hoor , h??l knap!![;)]

gjvdz

Daar twijfelt toch niemand aan???!! Dit wordt een echt stukje vakwerk [:D][:D]
Mvg Giel-Jan

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Koen , prachtig werk en ik zou zeggen : still 3 bridges to go !
Groeten Peter[;)]


Koen

Bedankt mannen,

Dit steekt een hart onder de riem. En het zal nodig zijn want ik ben nu echt wel mijn geduld en handigheid op de proef aan het stellen. Ik ben met het bouwen van de leuningen begonnen. Een gigantisch werkje dat, als het lukt, wel een grote voldoening geeft.
Voor het bouwen van deze leuning maak ik gebruik van de micro T-profielen van 1mm die ik op maat snij en dan verlijm.

Mvg
Koen






Nooit te oud om te leren

Kris

Koen,
Prachtig werk , de leuning wordt wel priemelen zo klein en veel , een malletje gemaakt?,en is het niet te fragiel
Let ook op voor het Uv licht bij zulke kleine niet geschilderde profielen ,ze worden vlug bros