Overzicht rollend materieel in Europa TP IV-VI

Gestart door itchy, 04 augustus 2010, 23:30:17 PM

itchy

urlhttp://gamos81.altervista.org//url

Italiaanse site met een overzicht aan Italiaans en Europees (waaronder Belgisch) rollend materieel, vooral tijdperk IV-VI, met aanduiding van de overeenkomstige schaalmodellen in H0 (enkel 2-rail).  Voor Belgi?: niet volledig, maar wel omvangrijk en vooral gericht op recentere producties.
edit, nog vergeten te zeggen: De UIC nummers staan er ook meestal bij.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

loco

#1
Ik weet niet wie achter deze site zit, maar dit lijkt me een levenswerk en verdient nu al een standbeeld.
Begin maar eens aan het verzamelen van al deze info en ze in tabellen te gieten. Alleen het onderhoud vraagt al heel wat energie om het vol te houden. Een site die ik mee in mijn favorieten gaat.

Jurgen

#2
Niet alles is vermeld, maar er staan wel al dingen vermeld die nog niet geproduceerd zijn. Een vooruitziende site dus.

Iemand die zich geroepen voelt om hem naar het Nederlands te vertalen? [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

#3
Kleinseriefabrikanten staan sowieso niet vermeld ("Produzione di ditte industriali e in scala H0 esatta 1:87"), enkel 2-rail ("Funzionamento in corrente continua o in digitale, sistema a 2 rotaie"), enkel de modernere motorisaties ("Motorizzazione moderna nel caso di locomotive o elettromotrici/automotrici") en enkel indien voorzien van kortkoppeling ("Ganci corti e/o a norma NEM nel caso di carrozze e carri"). Maar rekening houdend met al deze beperkingen is de site nog niet volledig, nee. Maar wel uitgebreid :-)
De nog niet uitgeleverde modellen staan in het grijs cursief ("I modelli indicati in grigio corsivo indicano novit? annunciate non ancora prodotte").
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Niet alles is vermeld, maar er staan wel al dingen vermeld die nog niet geproduceerd zijn. Een vooruitziende site dus.

Iemand die zich geroepen voelt om hem naar het Nederlands te vertalen? [:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail