Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Reeks 62

Gestart door Peter, 03 augustus 2010, 13:47:35 PM

Peter

In het uitstekende boek B-Diesel van Max Delie staan verschillende foto's van de reeks 62,  resp. de 212
Een aantal van deze loks hooft op de fronten, midden tussen de koplampen een rooster, andere weer niet. Dit is zowel in bij de 62 alsook bij de 212 zo.
Wat is de reden hiervan.

PS: heeft Roco trouwens een model van de 212 op de markt gebracht, zowel met enkel als met dubbele koplampen?
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Jawel, roco heeft de locn. 212 144 en 212 183 allebij stelplaats hasselt uitgebracht. Dit in het jaar 1991 met nr 43593 ( als ik het goed voor heb ).
Ook Jocadis had z'n versie van de roco, en dit locnr 212 192.
Alle drie de loc's hebben de groene livrei met snor en dubbele koplampen.

Mvg Steven

Sicco

De eerste serie had dat rooster naast de cabinedeuren, dit is later verplaatst.
Er zijn maar 6 62-ers geweest met enkele koplampen.

dieselfreak

In MSM nr. 9 staat op blz. 13 een aankondiging dat Rocky- Rail gesuperde 212 annex 62'ers zou uitbrengen in alle mogelijke varianten, o.a. met een open vulopening, laddertjes en relingen in messing, enkele en dubbele koplampen enz. Helaas is het bij deze aankondiging gebleven. Jammer want ik denk dat er best wel veel belangstelling zou bestaan voor deze onuitgebrachte varianten.
MC

Peter

Als ik nu nog iemand vind die mijn 6289 wil ruilen voor een 212, dan maakt dat toch mijn dag weer goed.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Peter, ik heb mijnen laatste 212 verleden maand nog verkocht, jammer dat je dit niet eerder zegt.[:)]

Peter

Tja, Eric, als we alles op voorhand wisten, maar mischien gelukkig dat we dat niet doen.
Er zal nog wel eens een ander model opduiken zeker. De meeste kans maak ik natuurlijk op een of ander beurs.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

Of zelf ??ntje maken, vanuit een "oudere" Roco??  Want in de 62's van Roco zitten trouwens enkele fouten ...

Sicco

Er komt vast te zijner tijd wel een nieuw model van de 62 op de markt van het niveau dat we nu kennen. Voor zijn tijd is de Roco erg goed (en motorisch ook voor deze tijd trouwens).

Roco is wel aan de echte details voorbijgegaan indertijd, er ligt wat dat betreft nog een grote markt open, maar eerst maar eens ene paar jaar pas op de plaats om alles uit te leveren wat er nu is aangekondigd.

Nog even over de luchtroosters: de eerste 81 locs zijn afgeleverd met de roosters naast de cabinedeuren, later dus verplaatst naar tussen de frontseinen zoals de rest. Vanaf de 212.179 werd het dus ook zo af fabriek geleverd.

Sicco

Nog wat meer gratis info: de 6201 en 6202 waren de enige twee 62-ers die de afwijkend geplaatste luchtroostertjes ook nog hadden toen ze geel werden.

Peter

Nog een vraagje: waarvoor dienden die roosters eigenlijk (luchtverversing voor de stuurkabine??
Met vriendelijke groeten
Peter

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Sicco

citaat:
Geplaatst door Peter

Nog een vraagje: waarvoor dienden die roosters eigenlijk (luchtverversing voor de stuurkabine??



Ja.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter