Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mehano overgenomen!!!

Gestart door ERVIN, 01 augustus 2010, 17:32:14 PM

ERVIN

Bachmann heeft , voorlopig , een deel van Mehano overgenomen , of ze het gehele assortiment van Mehano gaan overnemen is nog niet geweten , wat wel al zeker is , is dat ze de mallen van de Class 66 en de Reeks 77/78 hebben overgenomen en dat ze druk in de weer zijn om deze nog te verbeteren ( motorisaties e.d) , in 2011 zullen ze op de Nurnbergmesse heel waarschijnlijk met de nieuwe ( lees : verbeterde) modellen gaan staan , of er nog andere mallen zijn overgekocht is voorlopig nog niet bevestigd.


Peter

Zou heel goed nieuws zijn. Hou er wel rekening mee dat de Bachmann modellen (de huidige althans) duurder zijn dan de Mehano's
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Bachmann duurder? In de UK kost een nieuwe Bachmann loc toch echt (ruim) onder de 100 pond...
Bachmann is opzich een goed merk, eens zien wat ze gaan doen. Persoonlijk heb ik liever dat Van Biervliet/LSM ene nieuw model van de 51 gaat maken op basis van hun proto 60 dan dat de mallen van Mehano hergebruikt worden (omdat die modellen goed maar niet geweldig zijn en omdat Bachmann alle kennis over die locs nog zal moeten vergaren)

PeterBrz

Dit is goed nieuws, hopelijk wordt het ook werkelijkheid!

itchy

Hoi Ervin bedankt voor het nieuws. Schort er dan wat aan de motorisatie van de 77/78? Ik vind dat die wel goed rijdt... Wat is uw gedacht?
Er mogen natuurlijk nog altijd wat nummervarianten bijkomen voor mijn part.  Misschien kan Bachmann dan wat beter letten op de details..
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Bachmann heeft , voorlopig , een deel van Mehano overgenomen , of ze het gehele assortiment van Mehano gaan overnemen is nog niet geweten , wat wel al zeker is , is dat ze de mallen van de Class 66 en de Reeks 77/78 hebben overgenomen en dat ze druk in de weer zijn om deze nog te verbeteren ( motorisaties e.d) , in 2011 zullen ze op de Nurnbergmesse heel waarschijnlijk met de nieuwe ( lees : verbeterde) modellen gaan staan , of er nog andere mallen zijn overgekocht is voorlopig nog niet bevestigd.



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ysbeer

klinkt niet slecht,alleen is de markt met 77 en 78 niet verzadigd.????????
Class 66 kan nog,verf nieuwheden dan.

Slecht punt is dat de chinees SANDA KAN alle banden met bachman en andere verbroken heeft.
Sanda bakte zo wat alles voor bachman,marklin/trix en nog een paar kleine.
Marklin/trix heeft (of gaat)de productie terug halen in de E.U

afwachten dus hoe dat uitpakt

wim

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ysbeer

klinkt niet slecht,alleen is de markt met 77 en 78 niet verzadigd.????????
Class 66 kan nog,verf nieuwheden dan.

Slecht punt is dat de chinees SANDA KAN alle banden met bachman en andere verbroken heeft.
Sanda bakte zo wat alles voor bachman,marklin/trix en nog een paar kleine.
Marklin/trix heeft (of gaat)de productie terug halen in de E.U

afwachten dus hoe dat uitpakt

wim




Marklin/trix is volop aan het uitbreiden in Hongarije.
De verhuis was vorige maand volop aan de gang. Is misschien al afgerond.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Interessant bericht.

Maar inderdaad, de reeks 77 hoeft voor mij even niet meer.

Hoewel, ondertussen was er toch iets veranderd aan het hekwerk dacht ik. Als men dit aanpast heeft men weer een nieuw model voor een ander tijdperk.
Wat de motor betreft, die is wat slapjes. Op een kleine helling met enkele wagens hebben de locs wel problemen om boven te geraken. Dat is dan ook het enige minpunt.

We zien wel waar ze mee op de proppen komen. Eerst nog wat genieten van mijn vakantie, N?rnberg is nog een half jaar van ons verwijderd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Wat de motor betreft, die is wat slapjes. Op een kleine helling met enkele wagens hebben de locs wel problemen om boven te geraken. Dat is dan ook het enige minpunt.
Da's dan weer een mooi excuus om in TS te rijden h? [8D]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Persoonlijk heb ik ook geen enkel probleem met de motorisatie van beide type locs , het hekwerk van de Reeks 77/78 zou voor mijn part in messing mogen , en ja er mogen , voor mij , gerust nog wat nummer-varianten bijkomen.[:p]

Wat de Class 66 betreft , hier kunnen ze een massa kleurvarianten van uitbrengen!![:p]

@Jurgen , dat de motor wat slapjes is bij de 77/78 heb ik nog niet ondervonden , hier trekt hij met gemak 20 kolenwagons de helling op hoor , en geen dubbeltractie h? , alhoewel ik dat persoonlijk wel mooier vindt.[:p]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Wat de motor betreft, die is wat slapjes. Op een kleine helling met enkele wagens hebben de locs wel problemen om boven te geraken. Dat is dan ook het enige minpunt.
Da's dan weer een mooi excuus om in TS te rijden h? [8D]



Daarom heb ik er ook 4! [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brunel

Hoe weet je dat eigenlijk Ervin?
In het geruchtencircuit komen voortdurend namen langs van fabrikanten die de mallen zouden hebben overgenomen.

n/a

Dit zou goed nieuws zijn!
De class 66 zijn er niet niet in de kleurvarianten die ik wil hebben...
Dan ben je dus aanwezen op mensen die hem overspuiten, en dat kost best wel wat...

Koen

Peter

Mischien dat Deprest hier meer duidelijkheid kan over geven. Tenslotte is hij verdeler van Bachmann hier in Belgie
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Omdat ik heel wat vragen via PM heb gekregen van collega-modelbouwers over de overname van Mehano locs door Bachmann , heb ik de koe bij de horens gevat en heb heel wat mailverkeer moeten doen naar de vestigingen van Bachmann , vanuit de US kreeg ik een mail van een zekere Barb Graczykowski , zij dacht dat het wel zou kunnen dat er een overname bezig was , maar ik moest mijn vragen eens stellen aan de Sales Director van Bachmann UK , ik heb van deze vriendelijke dame dus het mailadres gekregen van Graham Hubbard , hij is de Managing Director voor Bachmann Europe , en dit stuurde hij mij vandaag via mail door....

 We did not buy the Mehano tooling ,but we do have our 66/1 and 66/4 this 5 door loco

En daarmee weten we nu zeker dat Bachmann de mallen van Mehano niet heeft overgenomen!![:(]

Jammer , maar helaas.

Maar laat ons blijven hopen dat er vanuit een andere hoek alsnog een overnemer zich aanmeldt.