Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Railtour- treinen

Gestart door BD1701, 22 november 2004, 18:51:06 PM

BD1701

Ik ben op zoek naar foto's van allerhande "Railtour"- treinsamenstellingen, zoals ze vroeger reden bij de NMBS. Dit om een zo korekt mogelijke samenstelling na te bootsen in model uiteraard.
 

hapkin

Dag allemaal ik heb even gezocht achter de samenstellingen van railtourrijtuigen. Maar ik heb niks gevonden vandaar dat ik Het oude draadje even terug ophaal.
Ik heb namelijk 2 sets railtour rijtuigen gekocht en vroeg me af welke loco's hiervoor het best passen. Ik heb in een ander draadje gezien dat er een gele type 20 voor kan maar wat zijn nog andere mogelijkheden ??? ook foto's van samenstelligen zijn zeer welkom

Mvg Steve

factageklerk

In spoorwegjournaal kan je dat terug vinden in sommige nummers
 

Fan51

Hallo,

Het werd reeds vernoemd in ??n of ander draadje op dit forum maar
op de website van LS MODELS vind je tal van schematische
treinsamenstellingen terug volgens verschillende periodes en hoogst
waarschijnlijk zitten daar ook RAILTOUR-formaties tussen.
Of die schema's helemaal stroken met de realiteit laat ik in het
midden maar het geeft u toch al een idee.

Link : http://www.lsmodels.com/LS/index.htm

Groetjes.

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Tom

Al die samenstelingen op de site van ls zijn aan de hand van een foto, maar sinds het uitbrengen van de TEE rijtuigen zijn deze allemaal vervangen, de pagina is trouwens moeilijk te openen.
De locs die je voor een rijltour trein kan hangen zijn een 18 maar meestal een 16 in periode IV in V kan dat verschillen.
Tom

hapkin

Bedankt allemaal voor de reacties ik heb eens gekeken op de site van LSM. Als je deze bekijkt via Flock ipv Microsoft Internet Explorer gaat dit zeer vlot
Nu staat er op deze site maar 1 samenstelling met deze rijtuigen.
En deze was in mei 83 de "freccia del sole" en bestaat uit een 53 en twee i5 ls 42021 , een i4 lsm 42055 en een dms 42066.
Maar dat is dus ook alles wat ik er van vind. Ik heb ook al gezocht via google maar ik vind niks...
Dus als er iemand nog een goed voorstel heeft welke locomotief er voor kan hoor ik het graag

Steve

Tom

De 53 zou kunnen maar dat is eerder een zeldzaamheid.
Tom


rixke rail

Probeer eens deze pagina ! [:p]

http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Articles_N.htm


Klikken op "Railtour"
Dat is het bewuste artikel uit SpoorwegJournaal # 38 van mei 1990 door Dani?l Piron (van LSM !) geschreven !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

hapkin

@13erke bedankt voor de link staat wel zeer veel info op he

@ rixke rail bedankt voor de link ik had deze pagina nog niet gezien[:I] Onder op de pagina staat tractievoertuigen voor de "freccia del sole" waren 1601 tot 1604. En dan ben ik maar eens gaan zien naar een 16 van vitrains. En wat staat daar[:p] E-loc 160 tp. IV "Freccia del sole" vanaf 10/2007 en E-loc 1602 tp. IV "Freccia del sole" vanaf 12/2007. Dus ik weet weer waar ik moet voor gaan...
Als er nog iemand info heeft over deze Freccia del sole hoor ik het graag  



rixke rail

De "Freccia del Sole" was ooit bij Roco beschikbaar als BOX # 44051 met : 2008 met plaat, 1 I6A en 1 I6B in oranje C1 (Eurofima) en 1 I6B Blauw-roze kleurstelling !  (Post-Railtour versie !!!)[B)]
De T2 en MU-slaapwagens in Railtour-kleurstelling waren bij Rivarossi beschikbaar (resp. R3677 "Railtour-TEN" (T2) en 3562 "Railtour-TEN (MU)), de I4 en I5, discobarrijtuig en bagagerijtuigen in alle tijdperken bij LSM.
Ook foto gevonden van 1505 + 1602 met plaat "F d S" in dubbeltractie.
Later reed ie dus met een 20'er tot Luxembourg en daarna een BB 15000 van de SNCF.
En fin de carri?re waren ook 26'ers in gele kleurstelling als trekkracht te vinden. [:p]
Dus, beste Steve, bestel die ook al maar bij Mehano via Rocky Rail. [:D][}:)]
Een artikel hierover is te vinden in Spoorwegjournaal # 40 uit 1990.
Model- en grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Pff, ik heb dit draadje teruggevonden via Google terwijl ik op zoek was naar informatie over de Roco set 44051.
Mijn interesse kwam er na een aanbieding op [url:"http://cgi.benl.ebay.be/ROCO-44657-SNCB-EUROFIMAWAGEN-SOS-B-NEU_W0QQitemZ270235387380QQihZ017QQcategoryZ9061QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem"]Ebay[/url] van een Eurofima rijtuig uit deze set.

Blijkbaar is deze set aangeboden geweest door een bepaalde handelaar. Weet iemand misschien dewelke?
Zou deze set nog ergens te koop zijn? Ik zou namelijk graag alle I6 varianten van Roco willen hebben en ben dus ook al een tijdje alle veilingen hiervan op Ebay aan het volgen. Probleem is dat de prijzen soms nogal de pan uit rijzen. [}:)] In combinatie met de hoge verzendkosten is dit niet te doen, maar ik blijf zoeken tot ik eens goed kan toeslaan. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.