Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Class 66 in model

Gestart door ERVIN, 10 juli 2010, 11:46:15 AM

ERVIN

Verleden week was ik samen met OMC ( John) aan het praten over de Class 66 , we vroegen ons af waarom er geen enkele fabrikant de mallen wil of kan overnemen van Mehano?


Er rijden tegenwoordig een massa Class 66ers over de spoorlijnen , vaak van verschillende maatschappijen , als tijdperk V EN IV rijder zou het natuurlijk heel interessant zijn als er een bepaalde fabrikant deze verschillende maatschappijen in model zou uitbrengen , Mehano heeft toen enkele prachtige schilderingen uitgebracht, maar de meeste van deze maatschappijen zijn ondertussen opgedoekt of zijn samengegaan met andere maatschappijen waardoor de locs weer een andere schilderingen hebben gekregen.

De Class 66ers rijden in het " echt" over de drie landsgrenzen heen , dus voor de fabrikanten van modeltreinen een reden te meer om deze locs uit te brengen , toch??:I

Wat denken jullie hiervan , zou er nu echt geen markt zijn om deze prachtige locs opnieuw uit te kunnen brengen??

Als Class 66 freak wil ik hier de nodige stappen zelf voor ondernemen , maar omdat dit een volledig nieuwe materie is voor mij , had ik graag even willen vragen aan mijn collega's waar ik daarvoor het best mijn licht eens kan opsteken.:I

Om jullie al enkele voorbeelden te geven over hoe de Class 66er er tegenwoordig uitziet , hier enkele foto's... en jullie mogen natuurlijk nog andere foto's laten zien van deze " krachtpatser".;)

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen128.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/grootbedrijf/treinen905.jpg/IMG

Meer foto's heb ik zelf er niet van , maar ik weet zeker dat er sommige onder ons wel een pak meer verschillende schilderingen of verschillende nummers op foto hebben staan.;)

Mattias

Wat dacht je van...

1) De pas herverfde PB03 van Crossrail Benelux...



2) De 6602 van SNCF FRET Benelux in de oude kleuren van ERS-Rail met een stickertje erover... [:D]



3) De Captrain 6606 in het grijs met geel front en het logo op de zijkant...



4) De Captrain 6603 in het grijs met het gele front en de groene zijkanten...



5) De rode 266107-2 van Railion...



6) De zwarte MRCE653-05 van TrainsporT...



7) De PB01 van TrainsporT in de groen/gele kleuren...



8) De bordeau/gele locs van EWS/ECR...



9) Of de nieuwere locs van ECR met airco en dergelijke snufjes...




Laat de locs maar van de band rollen [:D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ERVIN

WOW Mattias , stuk voor stuk prachtige foto's , er staan nu al 11 verschillende schilderingen in dit pas aangemaakt draadje , hopelijk zijn er fabrikanten die hier nu even mee aan het lezen zijn.[:p]

THX Mattias..[;)]

Mattias

Das graag gedaan, Erwin!

Wie weet zou ik mij wel een rode crossrail durven aan te kopen, als ze zouden uitkomen [:D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Ik denk dat jullie gewoon geduld moeten hebben.

Er zal heus nog wel iemand met een class 66 op de proppen komen. Alleen denk ik dat de periodes waarin deze locs rijden veel te kort zijn om er grote oplages van te maken.

Die locs wisselen bijna even vaak van schildering als ik van onderbroek. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Alex

De Class 66 is inmiddels ook een van mijn favoriete locomotieftypes. Vorige week na lang zoeken nog een nieuwe Mehano DLC PB03 aan kunnen schaffen. Pracht van een machine.
Eigenlijk zit ik al heel lang te wachten op de vijf-deurs versie en dan met name de zwarte DLC uitvoering. Deze loc heb ik al vele malen op de foto kunnen zetten en ik heb er zelfs al eens een kijkje in mogen nemen.
De Loc is aangekondigd door Mehano, maar ja, we weten allen dat die er hoogstwaarschijnlijk niet meer zal komen.

Erwin, mijn zege heb je in ieder geval. Ik ben echter ook van mening dat een fabrikant als Piko of zelfs Roco (die de ontwikkeling heeft afgebroken toen Mehano met de loc kwam) nog wel eens met de class 66 op de proppen zou kunnen komen.

Ik tr8 te blijven w8888 [:D]

dirkske

@ Jurgen, dan hoop ik dat deze loc's regelmatig van kleur veranderen[:o)]
citaat:
Als Class 66 freak wil ik hier de nodige stappen zelf voor ondernemen

Dat noem ik nog eens initiatief nemen.[;)]
Dit volg ik op de voet.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

bollen neus

@ ERVIN, en zelfbouw ? Is dat geen optie of niet te doen ? [:)]

ERVIN

@bollen neus , ik heb die poging al eens ondernomen , niet dat ik al begonnen was met het overspuiten van mijn locs , maar ik heb de nodige informatie i.v.m. decals e.d. al aan het opzoeken geweest , en daar wringt het schoentje h? , zonder proffesionele decal-printer is het niet te doen , dus die zoektocht heb ik opgegeven.[:(]

Maar we zoeken verder h?.[;)]

bollen neus

Ok? snap het plaatje, veel succes ![:)]

dirkske

Erwin,

Wat betreft de decals, al eens contact opgenomen met onze vriend rees-cees?
't Is maar een idee.
Je eigen baan, je eigen wereldje!