Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Roco en Fleischmann overgenomen ?

Gestart door ToThePoint, 09 juli 2010, 20:34:05 PM

ToThePoint

Een vogeltje op de schouder vertelde dat roco en fleischmann zijn overgenomen door een chinese firma.
Marklin zou reeds stappen richting europese commitie ondernemen of ondernomen hebben om de overname tegen te houden.
Soit ik heb mijn gedacht erover en zal met argusogen de ontwikkelingen op de voet volgen.
Vertel nu nog eens dat ik de klepel niet weet hangen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Klaas Zondervan

#1
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Vertel nu nog eens dat ik de klepel niet weet hangen.

In ieder geval vertel je ons niet waar hij hangt.
Zonder controleerbare bronvermelding is het een indianenverhaal.

ToThePoint

#2
Zoek en u vind.
Hoe diep is een rivier als u de bodem niet kan zien ?
U zal het antwoord vinden als de rook om uw hoofd is verdwenen.
Ik heb de info gevonden, zo moeilijk is het niet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

eric

#3
@ TTP

Kennis is er om te delen. Niet om de jackpot te doen rinkelen.
(uw eigen handtekening)

En voor de rest is het speculaas.

Gerolf

#4
Mannen, hou het rustig, h? [V] Met de huidige ozonconcenraties zijn zware inspanningen gevaarlijk.
Over de inhoud: Het gerucht heb ik ook gehoord, maar zonder bronvermelding of andere bevestiging past het niet op ons forum.

Over de stijl van sommigen: Er wordt vaag verwezen naar een ander draadje, waar het ook al over de rand was. Dit hoort niet [:(!]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

#5
Tja, een bronvermelding moet je niet zien als een verplichting, maar als een vorm van beleefdheid.

Met een vogeltje op je schouder wordt je alleen maar ondergescheten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

#6
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Tja, een bronvermelding moet je niet zien als een verplichting,
Ik vind dat dat wel verplicht is. Van dit soort geheimzinnig gedoe wordt niemand wijzer. En aangezien de topicstarter niet van plan lijkt om alsnog opening van zaken te geven stel ik voor dat dit hele draadje in de prullenmand verdwijnt.

ysbeer

#7
Andere taal meen ik.
Vogelvriend.... lees het laatste deel.


http://www.eisenbahn-kurier.de/foren/phorum-3.4.3a/read.php?f=13&i=19575&t=19575


wim

dieselfreak

#8
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Een vogeltje op de schouder vertelde dat roco en fleischmann zijn overgenomen door een chinese firma.
Marklin zou reeds stappen richting europese commitie ondernemen of ondernomen hebben om de overname tegen te houden.
Soit ik heb mijn gedacht erover en zal met argusogen de ontwikkelingen op de voet volgen.
Vertel nu nog eens dat ik de klepel niet weet hangen.



Dat vogeltje had last van de warmte of het heeft aan de komieke sigaretten gezeten. Kunnen geruchten niet meteen naar de prullenmand verwezen worden i.p.v. hier allerlei gissingen te doen waar niemand wijzer van wordt?
MC

ToThePoint

#9
beetje lectuur

www.brandora.de/newspage.aspx?izmlang=7&did=11896&qsi=7&lur=&
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,4873939,4873976
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#10
citaat:
Geplaatst door ysbeer
http://www.eisenbahn-kurier.de/foren/phorum-3.4.3a/read.php?f=13&i=19575&t=19575

Weet ik, heb de originele pdf hier van 8/7.
http://www.modelleisenbahn-holding.com/fileadmin/holding_media/bilder/08.07.2010_Medienaussendung.pdf
Het verbaasde me dan ook omdat ze elkaar tegenspreken.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#11
Slim bekeken van die mannen.
Zorg dat je de productie van uw concurenten in handen hebt (of toch deels), Wacht tot er zich een financieel debacle voordoet. Gooit vervolgens uw klanten buiten en koop een firma op die niet of weinig buiten europa produceert, en u heeft een vrije markt.
Maar dat ruikt naar voorbedachte rade.
Of men heeft de gelegenheid te baat genomen om in europa te produceren zonder de invoertaxen, zoals gebeurt is in de auto industrie.
Het rommelt serieus en de grootste fabrikant ter wereld gaat niet zomaar zijn klienteel opzeggen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ysbeer

#12
Wat spreek elkaar dan tegen,welk financieel debacle?
De uitspraken zijn duidelijk.
Kijk ik weet ook wel dat alles een dubbele bodem kan hebben,maar in dit persbericht zie ik werkelijk geen enkele aanleiding om over een verhuizing en/of overname te denken.
Als het voor de helft zo goed gaat als ze zeggen,dan gaat het ze nog steeds goed.

Bluf en gok overname zijn op dit moment niet populair,en waar vandaan komt de marklin opmerking?????
Je had je heel wat rot opmerking kunnen besparen als je meteen dit persbericht als bron had genoeemd.

wim

ToThePoint

#13
De bron waar ik verdere en diepere info uit heb kan ik niet vermelde wegens beroepsgeheim. De toekomst zal raad brengen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Driesel

#14

Jongens, jongens...

Volgens mij moet men de info die men bekomt toch wel eens 'checken'.
Hier wordt gesproken over een overname van Fleischmann en Roco door een Chinese firma. Maar na wat doorzoeken op de links aangereikt door diegene die het vuur aan de lont stak, kom ik eerst hier: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,4873939,4873939#msg-4873939 en zodoende bij het volgende terecht: http://www.modelrailroadnews.com/channels/n-scale/single-article-page/interesting-times/6fa58324da.html

Lijkt mij toch wat anders dan overname.
Eerst eens goed lezen, voordat men anderen ongerust maakt.

Groeten,

Dries