Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

B-models ertswagons 'CAIB'

Gestart door PeterBrz, 02 juli 2010, 22:14:58 PM

Brossel

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Onderstaande foto is een week geleden genomen in Berchem...




Hmmm...opmerkelijk Erwin, dat je er weer een rijdende trein van gezien hebt. Door de crisis bij Carsid in Marcinelle ligt dat vervoer er uit. Iemand een idee wat voor trein dit was (herkomst/bestemming)? En of dat nu weer regelmatig gaat rijden???
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

ERVIN

@Brossel , mss dat OMC hier meer uitleg over kan geven , hij heeft deze trein ook op de gevoelige plaat vastgelegd , op dezelfde dag , zo'n km verder in Antwerpen-Oost.[;)]

Ikzelf had ze ook al heel lang niet meer gezien , dus ook bij mij was de verbazing groot toen ik deze trein zag afkomen.

Dus Peter , nog even wachten op de " bruine" variant , alvast bedankt voor de informatie BD1701.[;)]

B-Cargo

ik zie dat de opschriften van deze wagens werden opgefrist ?n dat de wagens nu van Xpedys zijn! misschien een stel wagens die in revisie is geweest in afwachting van nieuwe inzet?

Jurgen

Is het verweren van zo'n ertswagen al eens niet aan bod gekomen in MSM?
Men heeft toen de M?rklin ertswagens gebruikt voor dat artikel.

Of was het enkel een artikel over superen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ja Jurgen dat heeft er ooit eens ingestaan , het ging toen om de oranje uitvoering , maar persoonlijk vond ik die verwering maar niets , ook de belading die men toen heeft aangebracht kan volgens mij beter.[:I]

OMC

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Brossel , mss dat OMC hier meer uitleg over kan geven , hij heeft deze trein ook op de gevoelige plaat vastgelegd , op dezelfde dag , zo'n km verder in Antwerpen-Oost.[;)]

Ikzelf had ze ook al heel lang niet meer gezien , dus ook bij mij was de verbazing groot toen ik deze trein zag afkomen.

Dus Peter , nog even wachten op de " bruine" variant , alvast bedankt voor de informatie BD1701.[;)]



De keren dat ik deze wagons heb gezien zaten ze in treinen komende van Ronet, Kinkempois en de Franse grens (niet nader te bepalen). Dat de opschriften al veranderd werden kan alleen maar aantonen dat deze Fals opnieuw gaan gebruikt worden (De "B" is nu "XPS" van eigenaar Xpedys). Voordat deze treinen eind 2008 van de lijsten werden geschrapt waren deze wagons vast vervoermiddel op o.a. de relatie Antwerpen D.S. Zandvliet - Faisceau Blanchisserie + TS 23 of 23/26.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bert Ossevoort

Voor de liefhebbers nog enkele beelden van de grijze caib wagons al dan niet in grijs in de periode 93-95

met 55er te gouvy


ze zijn echt grijs geweest ,op de athus maas lijn in de buurt van bertrix


en in de antwerpse haven -zandvliet in vervuilde versie

Bert.

Jurgen

Ik wacht nog steeds op mijn wisselstroomset. Die is blijkbaar nog steeds niet uitgeleverd terwijl die voor gelijkstroom al een week of 3 in de winkels ligt.

Ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Bedankt voor de foto's Bert.[;)]


@Jurgen , lees je post nog eens in het draadje van de Class 66 , daar schrijf je het volgende , " ik denk dat jullie gewoon geduld moeten hebben"[;)][:D]









Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Jurgen , lees je post nog eens in het draadje van de Class 66 , daar schrijf je het volgende , " ik denk dat jullie gewoon geduld moeten hebben"[;)][:D]


Haha, ja, merci om mij daar aan te herinneren. [:D][:p][:o)]

Maar af en toe is het toch moeilijk zenne! [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Wie na de foto's van Bert nog bewegende beelden van de ertswagens uit die periode wil zien kan hier nog even kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=BGC0Bpu6iUg
http://www.youtube.com/watch?v=esKAfK02zjk
http://www.youtube.com/watch?v=NJQjCIDjVqc
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Baureihe 103


Inderdaad ze bestaan in het grijs



Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

bollen neus

D_loc, knappe filmpjes, dank.[:)]