Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ombouw K

Gestart door C-rail, 29 juni 2010, 20:04:05 PM

C-rail

Hey iedereen,

In Sinsheim heb ik mij een K?ff van M?rklin aangeschaft met het doel hem om te bouwen tot een K?ff van de CFL, nl. de 1011.

Het eerste (bescheiden) deel van de ombouw bestond erin de klauwkoppeling te vervangen door schroefkoppelingen.
Een werkje dat moeilijker is dan het lijkt, vooral om het veertje achter de "gleuf" te krijgen.

Hier enkele foto's van wat hopelijk een lang staartje zal krijgen!

IMGhttp://i794.photobucket.com/albums/yy225/filosoof999/Koff%20ombouw/P1020467.jpg/IMG
IMGhttp://i794.photobucket.com/albums/yy225/filosoof999/Koff%20ombouw/P1020468.jpg/IMG

ToThePoint

Mag hier niet te veel naar kijken of ik ga ook spoor I doen.
Schoon die details, HO is al beter maar spoor I is toch nog meer gedetaileert.
Spijtig dat men nog beperkter word in display dan met HO.
Maar dit getoont detail is heel mooi en functioneel.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

C-rail

@ToThePoint:

Ik ben ook een H0'er, en ik zal dat ook blijven doen.
Maar nu we een clubbaan hebben in Spoor 1 en een clublid zelf nog een baan heeft waar ik op zou kunnen rijden, dacht ik van me toch 1 loc aan te schaffen. Een kleintje, en een goedkoop locje. En omdat ik budgettair ook beperkt ben, zal het nog even bij die ene loc blijven.
En omdat ik dan maar een weinig locs heb, detailleer ik ze dan liever. Dan heb je ??n mooi afgewerkt model.

Later ben ik van plan een klein diorama te maken van ongeveer 1m lengte met een Lokschuppe voor de K?ff en een klein dieseltankstelletje, deze module kan ik dan aansluiten aan de clubbaan op beurzen. Maar dat is nog toekomstmuziek, eerst deze loc "verluxemburgschen" ! [:D][;)]

Gerolf

Ergens in mijn hart heb ik ook een open ruimte voor die grotere schalen [:I]
Die bufferbalk is erg mooi op de foto gezet [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ergens in mijn hart heb ik ook een open ruimte voor die grotere schalen [:I]

Helaas niet op je zolder. [;)][:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C-rail

Most er nog iemand zijn met info/documentatie over de K?ff's van de CFL, altijd welkom!

Kautenbach

hoi,

ik zal het Herdam boek eens opzoeken, en dan nog uitvogelen hoe die info op dit forum te krijgen, ik ben zelf ook HO er, maar volg toch wel met grote belangstelling dit item..., en ik blijf wel benieuwd naar een 1600 schaal 1, moet heel indrukwekkend zijn.

komt er ook spoor 1 op de expo Mechelen in oktober?

groet, Wim

C-rail

@ Kautenbach: Een 1600 bestaat al in spoor 1 [:D]. Namelijk die van Proform. Mooi stukje (ik heb de Deen gezien in Sinsheim, en de CFL is een vroegere versie van deze loc). Als  je echt ge?nteresseerd bent in spoor 1 moet je maar eens contact opnemen met een van ons.

Vele spoor 1 groeten![;)]

C-rail

Straks voor 2 weken naar Itali?, dus gaat de K?ff even de kast in.
Tot later![8D]

Gerolf

op het randje van de babbelhoek, maar: Veel plezier in "La bella Italia" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C-rail

Ok? dan, we zijn terug!
Deze week wat verder gewerkt, vooral aan de cabine.

Eerst en vooral de messing onderdelen van een laagje verf voorzien, nu nog lijm gaan kopen en ze staan in de stuurpost.
Ook een gaatje uitgeboord voor de vuldop voor de dieseltank, deze monteer ik er later in.
De cabine is vanbinnen ook al lichtjes verweerd, maar hiervan volgen de foto's later.

Manometertjes:

Vuldinges voor de diesel:

Gaatje voor de vuldinges, verbazingwekkend moeilijk uit te boren!


Updates volgen hopelijk snel!

C-rail

Nog wat verdergedaan, met putty alle gaatjes gedicht: